Guest robertson Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Vurderer 2år gammel flexifuel istedenfor opel med diesel. Hva er erfaringene med flexifuelmotoren med tanke på holdbarhet, og hvor dyrt er det med reparasjoner kontra konvensjonell bensinmotor? Hva ligger service (liten/stor) på i pris og hvor mye koster regreimskifte? Er Focus plaget med feil eller rust? Ser E85 medfører merforbruk slik at bilen bruker 0.9l/mil ved blandet kjøring, men pga prisen på etanol har jeg regnet merutgiften mot å kjøre diesel til under 3000kr/år og det er akseptabelt da diesel er det mest møkkete drivstoffet. Men hvis resten av bilholdet også er mye dyrere så smaker det ikke like godt Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Motoren er i bunn og grunn en helt standard 1,8 liters Duratec med registerKJEDE. Er først og fremst drivstoffsystem og motorstyring som er forskjell. Motoren sitter i Mondeo fra 2001 til 2007 og har fungert bra. Noen har hatt problemer med utslitte spjellaksler i innsuget, og noen motorer har også vært litt glad i olje, men i det store og hele en bra motor Ford er rimelig på service, og reg reimskifte slipper du Focus er meget bra, og mk 2 utgaven er ikke plaget med rust. O Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now