Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei alle dere.

Første forumpost, så be gentle... :)

Som fmcn-wannabe entusiast og nylig ford eier, så har jeg jaggu tat meg selv i å sitte flerfoldige timer og å lese søsterparten av trådene her hver dag.

Aller roligst og med håp om svar, så blir jeg utrolig glad hvis noen vil hjelpe meg med å rettlede, vise til allerede eksisterende tråder eller lignende vedrørende temaet: mk1, sierra rs cosworth mk1 til mk3 4x4 modifikasjon. Alle 3 dørs til 4x4 cosworth prosjekter er veldig morro å lese om.

Den første tråden jjeg leste her og som jeg ble bergtatt av var forumbrukeren og personen ford-racing. *thumb up*

Bakgrunn til henvendelsen er sakset fra http://no.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra_RS_Cosworth:

..."

Allerede i 1987 hadde Ford Motorsport og Mike Moreton tatt til orde for en firhjulsdrevet Sierra RS Cosworth som kunne gjøre Ford konkurransedyktige i rally-VM. Borg-Warner MT75 gearkassen som ble betraktet som en nødvendig del av prosjektet, ble imidlertid ikke tilgjengelig før mot slutten av 1989.

Ford Motorsports ønske om en 3-dørers «Motorsport Special», tilsvarende første generasjon Sierra RS Cosworth ble heller ikke bønnhørt. Den mer diskrete 4-dørers versjonen ble ansett å ha et bedre markedspotensiale.

..."

Jon :)