86cosworth Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 Hvor mye av understellet kan brukes fra en 2wd sedan på 3 dørs mk1 ? Jeg vet stabstaget foran er anderledes, noe mer da foran? Noen forskjell bak?? Og hva bruker folk? Er jo ikke så veldi lett og få tak i orginale 3 dørs deler.... Hva trengs for og montere 7" diff i stede for 7,5" ? Hvorfor ? -fordi den er både billigere og mange fler av Håper noen har litt info og kunnskap og komme meg mvhHans Christian 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Forskellig stabstag bak også. For å bruke 7" diff i 7,5" travers må du shimse med fks noen skiver på hver side av bolten som fester diff til travers. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 stabstag, spindler og bærearmer foran er forskjellige. bak er det annet stabstag som har andre innfestninger på bærebruene. ellers skal alt være likt. med 7" diff i 7.5" bakstilling må du shimse litt ja, husk at du også må ha stikkaksler og medbringere ute i nava. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Hentet meg en bakstilling fra en xr4x4, der passet alt rett på Det er jo med skivebrems stabstag og 7"diffbrems.Om du ønsker 7.5" diff så er dette også mulig å montere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted August 7, 2009 Author Share Posted August 7, 2009 stabstag, spindler og bærearmer foran er forskjellige. bak er det annet stabstag som har andre innfestninger på bærebruene. ellers skal alt være likt. med 7" diff i 7.5" bakstilling må du shimse litt ja, husk at du også må ha stikkaksler og medbringere ute i nava. Takk for info Vet ikke om xr4x4 har like bærebroer som vingebilen vel ? Hentet meg en bakstilling fra en xr4x4, der passet alt rett på Det er jo med skivebrems stabstag og 7"diffbrems.Om du ønsker 7.5" diff så er dette også mulig å montere. Er denne lik vingebil? Har du bygget om selv? I såfall, hva gjorde du foran da ?? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Gjorde en veldig god jobb på bilen igår. Ska opp å ta noe bilder av bilen idag, så kan du se. Har bygget om selv ja. Har du ei sedan cosworth framstilling? Isåfall så passer denne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted August 7, 2009 Author Share Posted August 7, 2009 Gjorde en veldig god jobb på bilen igår. Ska opp å ta noe bilder av bilen idag, så kan du se. Har bygget om selv ja. Har du ei sedan cosworth framstilling? Isåfall så passer denne. jeg hadde sedan stab.stag på vingebilen min en stund, men da ble jo casteren helt feil. Men nå hadde jo jeg kun stab.staget da fra senda, resten vingbil.... Har ikke bilder av bilen fra siden vel? heslt av forhjulet så jeg får se hvordan casteren din er??? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 komplett forstilling 2wd sedan cossie(med stabbstagget) passer rett over på 3 dørs,blir helt likt som vingebilforstilling.men du kan ikke bruke stabbstagget fra vingebil over på sedan 2wd understellet foran ,da blir hjulvinkelen feil.Bak sveiser du bare 2 fester slik at du kan bruke 2wd eller 4wd sedan stabbstagg COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted August 9, 2009 Author Share Posted August 9, 2009 komplett forstilling 2wd sedan cossie(med stabbstagget) passer rett over på 3 dørs,blir helt likt som vingebilforstilling.men du kan ikke bruke stabbstagget fra vingebil over på sedan 2wd understellet foran ,da blir hjulvinkelen feil.Bak sveiser du bare 2 fester slik at du kan bruke 2wd eller 4wd sedan stabbstagg Takk, der kom den infoen jeg ville ha Er Ford Norge blitt vansklige på å gi ut papirer for godkjenning? Eller er dette bare rykter ? Jeg skal jo kjøpe nytt understell til cossien, jaffal bak siden det er 7" diff jeg har der nå, så er det mulig og gå på BT og få merka desse delene før jeg setter dem på den nye 3 dørsen for å slippe noen papirer fra Ford? På karroseri bytte plomberer dem jo motor elle noe sånt, og da slipper mann vel dette papri tullet ? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 (edited) På motor,gir,for og bakstilling må du ha papirer dvs Skilt,importpapier eller chassie nr fra hvilken bil delene kommer fra(du trenger ikke papirer fra ford)De ser fort om det er deler fra cosworth på godkjenninga på biltilsynet.Så ringer du eller stikker innom(MYE enklere) å bestiller time på ombygningsgruppa(Biltilsynet på risløkka) i Oslo hvis det er der du skal godkjenne den der da..Så ser de over bilen og forhåpentligvis så er de fornøyd med det du har gjort og så blir alt godkjent i vognkortet ditt Edited August 9, 2009 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 komplett forstilling 2wd sedan cossie(med stabbstagget) passer rett over på 3 dørs,blir helt likt som vingebilforstilling.men du kan ikke bruke stabbstagget fra vingebil over på sedan 2wd understellet foran ,da blir hjulvinkelen feil.Bak sveiser du bare 2 fester slik at du kan bruke 2wd eller 4wd sedan stabbstagg det passer over ja, men det er ikke likt som på vingebilforstilling. vingebilen har andre spindler og bærearmer i tillegg til stabstaget. vingen har bærearmer med kon innfestning på bærekula, IKKE festet med skrue og mutter som på sedan. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 det passer over ja, men det er ikke likt som på vingebilforstilling. vingebilen har andre spindler og bærearmer i tillegg til stabstaget. vingen har bærearmer med kon innfestning på bærekula, IKKE festet med skrue og mutter som på sedan. Har aldri sagt det er likt har jeg vel??veit veldig godt forskjell på de to.Det BLIR helt likt,altså plassering av hjulet i hjulhuset..... COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Har ein MK1 sierra xr4*4 med abs, å den har samme bærearmer og stabbstag (bak) som på vingebilen ikkje for å stjele tråden men er det noen som veit om demperene framme er like på vingebil å 2wd? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Har ein MK1 sierra xr4*4 med abs, å den har samme bærearmer og stabbstag (bak) som på vingebilen ikkje for å stjele tråden men er det noen som veit om demperene framme er like på vingebil å 2wd? Har 4x4 dempere æ litt større der de går ner i navet. Navet er også litt annerledes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 På motor,gir,for og bakstilling må du ha papirer dvs Skilt,importpapier eller chassie nr fra hvilken bil delene kommer fra(du trenger ikke papirer fra ford)De ser fort om det er deler fra cosworth på godkjenninga på biltilsynet.Så ringer du eller stikker innom(MYE enklere) å bestiller time på ombygningsgruppa(Biltilsynet på risløkka) i Oslo hvis det er der du skal godkjenne den der da..Så ser de over bilen og forhåpentligvis så er de fornøyd med det du har gjort og så blir alt godkjent i vognkortet ditt Skumle greier sånn godkjenning, glad jeg er ferdig med min.Husk å ha motornummeret skrevet ned da det er vanskelig å se når motor er montert i bilen.Gutta på Risløkka vet hva de driver med. Anbefales. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aggi Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Har aldri sagt det er likt har jeg vel??veit veldig godt forskjell på de to.Det BLIR helt likt,altså plassering av hjulet i hjulhuset..... kan ikke si meg enig i den... Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto, så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto..... The more I learn about women, the more I like cars! Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted August 10, 2009 Author Share Posted August 10, 2009 kan ikke si meg enig i den... har du sagt A må du si B. Du kan ikke si deg enig fordi ?? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 kan ikke si meg enig i den... Hvorfor det? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aggi Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Hvorfor det? for med en sedan forstilling så kommer hjulet lengere fram i hjulhuset, det har jeg har prøvd og sett forsjellen... Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto, så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto..... The more I learn about women, the more I like cars! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Blir det ikke likt dersom man bruker hele forstillingen da?Men feil dersom man bruker f.eks. stab.stag fra sedan 4x4 på en vingebil?Det var vel dette du opplevde på vingebilen din 86Cosworth?Men viss man bytter ut hele forstillingen fra sedan så blir det bra?For det er jo flere som har f.eks. 4x4 på vingebil med hjulet riktig plassert i hjulbuen? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Blir det ikke likt dersom man bruker hele forstillingen da?Men feil dersom man bruker f.eks. stab.stag fra sedan 4x4 på en vingebil?Det var vel dette du opplevde på vingebilen din 86Cosworth?Men viss man bytter ut hele forstillingen fra sedan så blir det bra?For det er jo flere som har f.eks. 4x4 på vingebil med hjulet riktig plassert i hjulbuen? Tull, har 4x4 framstilling . tatt bort stikkakslingane. Eineste at an er blitt litt høy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 (edited) for med en sedan forstilling så kommer hjulet lengere fram i hjulhuset, det har jeg har prøvd og sett forsjellen... Det er bare tull,har selv bygd 3 dørs med 2wd sedan forstilling å sjekket med vingebil og det er ingen forskjell Og jeg veit om et par til som har gjort det,til og med 4x4 forstilling og det er ikke forskjell! Edited August 10, 2009 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted August 10, 2009 Author Share Posted August 10, 2009 Blir det ikke likt dersom man bruker hele forstillingen da?Men feil dersom man bruker f.eks. stab.stag fra sedan 4x4 på en vingebil?Det var vel dette du opplevde på vingebilen din 86Cosworth?Men viss man bytter ut hele forstillingen fra sedan så blir det bra?For det er jo flere som har f.eks. 4x4 på vingebil med hjulet riktig plassert i hjulbuen? jeg hadde 2wd stab-stag, resten org. vingebil, og da ble casteren feil, altså, hjulet kom mye lengre frem. 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Tull, har 4x4 framstilling . tatt bort stikkakslingane. Eineste at an er blitt litt høy. Les nå hva jeg skriver da mann.. jeg hadde 2wd stab-stag, resten org. vingebil, og da ble casteren feil, altså, hjulet kom mye lengre frem. Ja, slik jeg også trodde det var. At viss man mikser deler så blir det feil, men med komplett forstilling fra en av bilene blir det riktige hjulvinkler?Jaja, ikke vet jeg Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 Uansett så er vel ikkje denne en dyr invistering:http://www.burtonpower.com/prodpics/large/...Strut%20Kit.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now