GTD40 Posted August 5, 2009 Posted August 5, 2009 Vurderer overgang fra Vingebil til Escos med bla fixit kasse..... Kjenner ikke disse kassene eller bilene så godt, noen som vet hvor mye effekt/dreimoment fix-it kassa tåler, hvem som selger dem, eller andre erfaringer med denne type kasse osv......Hva slags differ etc bør man ha for å kunne håndtere "endel effekt" i escos/4x4 ? Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
grcossie Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Vurderer overgang fra Vingebil til Escos med bla fixit kasse..... Kjenner ikke disse kassene eller bilene så godt, noen som vet hvor mye effekt/dreimoment fix-it kassa tåler, hvem som selger dem, eller andre erfaringer med denne type kasse osv......Hva slags differ etc bør man ha for å kunne håndtere "endel effekt" i escos/4x4 ? Fixit er laget og blir solgt av svenske fixit firmaet. http://fixittransmission.com/sv/pages.asp?...&showpage=1 Av differ, så er quaife atb en diff som fungerer bra, noen bruker den fremme og plate diff bak
Kverna Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Hør med egO her inne, han har fixit-kasse på sedanen sin og har sikkert noen erfaringer derfra. Min fotoblogg
Cosworth Racing1 Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Har kjørt med Fix-it kasse noen år nå. Aldri hatt noen problemer.. Finnes to generasjoner av disse kassene. Jeg har den siste, som er litt oppgradert i forhold til første kassene som kom ut. Foran kjører jeg Quaife-hus med original innmat, og forsterkningsplate. Bak kjører jeg Quaife ATB med 4,44 utveksling. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
GTD40 Posted August 6, 2009 Author Posted August 6, 2009 Tusen takk for tilbakemeldinger.....noen som vet hvordan jeg ser forskjell på et "thick wall house" kontra standard......noen som vet hva fix it osv tåler av effekt? Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
Cosworth Racing1 Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Tusen takk for tilbakemeldinger.....noen som vet hvordan jeg ser forskjell på et "thick wall house" kontra standard......noen som vet hva fix it osv tåler av effekt? Er det huset jeg har som du snakker om. Det er cirka tre ganger tykkere enn det original huset. Ligger på cirka 10.000 kr for huset mener jeg.Hmm.. Er vel ingen fasit hvor mye Fix-it kassen tåler. Når jeg fikk min ble jeg fortalt at det gikk en bil med over 700 hester og Fix-it. En annen kompis av meg har røket sin kasse med cirka 450 hester.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
a.cosworth Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Sant det, kjører fixit som Cosworth Racing1. Forskjellen på husene er ikke vanskelig å se, ihvertfall ikke når de er montert. Spørsmålet er heller hvor mye du vil ha i bilen. Fixit holder til masse, selvølgelig kan ting takke for seg tidig, men drevsatsen skal holde rimelig mye. Flere svensker som kjører mye krutt på fixit og forsterket orginal diff framme/quaife. Det skal også være sagt at det finnes alternativer til fixit, men så vidt jeg har forstått må man ut med mye for å få noe som er spesielt kraftigere. . . '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
GTD40 Posted August 6, 2009 Author Posted August 6, 2009 I første omgang kunne jeg vel evt sett for meg en motor på rundt 500 hk/700Nm, og hadde håpet at kassa fint skulle takle dette uten for mye problem med differ og kasse- gidder ikke å bare skru...da kjøper jeg eller en banerigga 2wd som jeg vet holder.... Er det stort sett problem med at diff huset foran som sprekker ved mye effekt, eller er det andre problemer knyttet til 4wd drivverket også- mange har jo påstått her på forumet tidlgere at 4wd drivverket er lagd av "tyggegummi"....... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
Cosworth Racing1 Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 I første omgang kunne jeg vel evt sett for meg en motor på rundt 500 hk/700Nm, og hadde håpet at kassa fint skulle takle dette uten for mye problem med differ og kasse- gidder ikke å bare skru...da kjøper jeg eller en banerigga 2wd som jeg vet holder.... Er det stort sett problem med at diff huset foran som sprekker ved mye effekt, eller er det andre problemer knyttet til 4wd drivverket også- mange har jo påstått her på forumet tidlgere at 4wd drivverket er lagd av "tyggegummi"....... Hehe.. Så sant du har skikkelige motorfester så ryker SJELDENT drivakslingene.. Original girkasse er dårlig ja, ved over 350 hester. Diffen foran er vel den som lever farligst med litt mye effekt. Bakdiffen tåler en del, og skal litt mer til for at den ryker. Jeg har ikke hatt problemer med dette, bortsett fra at jeg nettopp røk kronhjulet og pinjongen i frontdiffen, antageligvis pga slitasje.. Krysset som pleier å rykke i frontdiffen, var like helt. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
GTD40 Posted August 6, 2009 Author Posted August 6, 2009 Tusen takk for mange fine og konstruktive svar- da kan jeg dra litt bedre foreberedt å se på bil imorgen.... Så får vi se hva det blir til...... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
Fakeworth Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Tenker lillebror er like spendt som deg -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
GTD40 Posted August 6, 2009 Author Posted August 6, 2009 Tenker lillebror er like spendt som deg hehe... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now