Thmz Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 altså, totalvekta på bila mi kan ikke overstige 1400 kg - 370 kg (passasjerer) altså har jeg 1030 kg som bilen max kan veie ferdig ombygd.. hvordan skal jeg klare å bytt motor, understell å drivverk når æ har kun 30 kg å gå på ?regner med at motor, drivverk å bremser veier 30kg mere enn det originale på bilen..(!!) biltilsynet skal ha rede på hvor motoren å resten kommer ifra, men dette var med bilen når jeg kjøpte den.. å vedkommende jeg kjøpte den av er det umuli å få kontakt med igjen! åsså må jeg ha papir på om karroseriet tåler effektøkningen, vridning osv!men dette er noe ford forhandlerne ikke har noe rede på!! har ringt 9 forskjellige, ford norge sier at jeg må ringe forhandlere (til ingen nytte) noen her som har godkjent escort cab med rs turbo motor før? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 En org. RS Turbo veier ca 1010kg.Det gjorde vertfall min når den var org. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thmz Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 (edited) En org. RS Turbo veier ca 1010kg.Det gjorde vertfall min når den var org. 1010 kg veier min også, men når jeg har trukket ifra vekta til passasjerene, så er det igjen 30 kg av totalvekta på bilen.ergo så mener jeg at rs turbo motor, drivverk å bremser er tyngre enn det originale ? Edited August 3, 2009 by Thmz Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Det går vel an å ta ut midtbeltet bak og godkjenne den for bare 4 personer? Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thmz Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 Det går vel an å ta ut midtbeltet bak og godkjenne den for bare 4 personer? har tenkt på dette, men er det lov til å registrere ned da? da har jeg jp 75 kg mere å gå på Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford87 Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 altså, totalvekta på bila mi kan ikke overstige 1400 kg - 370 kg (passasjerer) altså har jeg 1030 kg som bilen max kan veie ferdig ombygd.. hvordan skal jeg klare å bytt motor, understell å drivverk når æ har kun 30 kg å gå på ?regner med at motor, drivverk å bremser veier 30kg mere enn det originale på bilen..(!!) biltilsynet skal ha rede på hvor motoren å resten kommer ifra, men dette var med bilen når jeg kjøpte den.. å vedkommende jeg kjøpte den av er det umuli å få kontakt med igjen! åsså må jeg ha papir på om karroseriet tåler effektøkningen, vridning osv!men dette er noe ford forhandlerne ikke har noe rede på!! har ringt 9 forskjellige, ford norge sier at jeg må ringe forhandlere (til ingen nytte) noen her som har godkjent escort cab med rs turbo motor før? jeg har prøvd å få ombygd min ford escort mk4 stasjonsvogn til rs turbo og jeg har ringt til flere ford forhandlar og uten å få noen svar i det heile tatt. jeg synst dei har for dårlig kunnskap til ombygging Ford.jeg har snakka med olek siden det var noen som tipsa meg om å snakke med han. han har fått godkjent ombyging til rs turbo men det er mangen år siden. Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thmz Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 jeg har prøvd å få ombygd min ford escort mk4 stasjonsvogn til rs turbo og jeg har ringt til flere ford forhandlar og uten å få noen svar i det heile tatt. jeg synst dei har for dårlig kunnskap til ombygging Ford.jeg har snakka med olek siden det var noen som tipsa meg om å snakke med han. han har fått godkjent ombyging til rs turbo men det er mangen år siden. skjønner ikke hva de gjør på en fordforhandler når de ikke engang kan besvare spørsmålene til kunden.. ikke minst sende de til noen som kan det di snakker om.. rar verden vi lever i gitt skal høre med olek.. kanskje han har noe lurt på lager : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 altså, totalvekta på bila mi kan ikke overstige 1400 kg - 370 kg (passasjerer) altså har jeg 1030 kg som bilen max kan veie ferdig ombygd.. hvordan skal jeg klare å bytt motor, understell å drivverk når æ har kun 30 kg å gå på ?regner med at motor, drivverk å bremser veier 30kg mere enn det originale på bilen..(!!) biltilsynet skal ha rede på hvor motoren å resten kommer ifra, men dette var med bilen når jeg kjøpte den.. å vedkommende jeg kjøpte den av er det umuli å få kontakt med igjen! åsså må jeg ha papir på om karroseriet tåler effektøkningen, vridning osv!men dette er noe ford forhandlerne ikke har noe rede på!! har ringt 9 forskjellige, ford norge sier at jeg må ringe forhandlere (til ingen nytte) noen her som har godkjent escort cab med rs turbo motor før?[/quote Det er vanskelig å hvite hvor mye et karroseri tåler, siden dette ikke er oppgitt noen plass fra Ford. Får stadig vekk tilsvarende spørsmål Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thmz Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 men hvorfor spør da biltilsynet om det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 men hvorfor spør da biltilsynet om det ? Det kan du si, men nå er jo bilene laget for de motorene og utstyr som er tilgengelig fra fabrikk, og ikke hva som evt passer oppi. Dette er et vanskelig land å drive med slikt i. Hadde det vært opp til meg, så er det mye som burde gå ann, men biltilsynet har siste ord uansett Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Du kan jo ikke regne med at Ford skal godkjenne en bil de aldri har produsert. Bygger du om en bil der karosseriet er likt og flytter over alt er det normalt ikke noe problem, men i dette tilfellet så finnes jo hverken cab eller stv som RST. Det er et annet karosseri og da blir det ganske logisk at det ikke kan godkjennes. Karosserier blir sjeldent levert med en lapp hvor det står maks motoreffekt.Men å ikke svare er for dårlig Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 vis du prater med det rett biltilsynet der de faktisk ha peiling så er du godt på vei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thmz Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 Du kan jo ikke regne med at Ford skal godkjenne en bil de aldri har produsert. Bygger du om en bil der karosseriet er likt og flytter over alt er det normalt ikke noe problem, men i dette tilfellet så finnes jo hverken cab eller stv som RST. Det er et annet karosseri og da blir det ganske logisk at det ikke kan godkjennes. Karosserier blir sjeldent levert med en lapp hvor det står maks motoreffekt.Men å ikke svare er for dårlig er jo ikke snakk om at ford skal godkjenne noe som helst?jobben til ford i mitt tilfelle er om escort cab'en tåler ombyggingen med hensyn til vridning etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 er jo ikke snakk om at ford skal godkjenne noe som helst?jobben til ford i mitt tilfelle er om escort cab'en tåler ombyggingen med hensyn til vridning etc.Og hvordan skal en Ford forhandler vite det?? Står ikke noen merkelapp med det heller. Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 er jo ikke snakk om at ford skal godkjenne noe som helst?jobben til ford i mitt tilfelle er om escort cab'en tåler ombyggingen med hensyn til vridning etc.bare å ha noe registrerings nr på biler dette er gjort på før så kan de igrunn ikke nekte ville også prøvd å bruke en annen sted enn trondheim. mange andre trafikkstasjoner som har bedre peil og kan godkjenne uten problemer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thmz Posted August 4, 2009 Author Share Posted August 4, 2009 vis du prater med det rett biltilsynet der de faktisk ha peiling så er du godt på vei godt på vei er jeg vertfall ikke.. nå får jeg problemer med at motoren min er 86 mod å karroseriet er 89.. krav om KATALYSATOR!blir helt oppgitt av bilnorge! de er ute etter trimmerne, men når noen skal være ærlig å redelig å ha alt på sin side, så blir det et helvette å få det til.jeg vet at escort mk4 cab ble levert som 105 hk, men noen som vet om noe annet ?det er snakk om en effektøkning på 28 hk! dette er noe jeg må dokumentere at karroseriet tåler, hvor skal jeg får taki det da?har prøvd alle fordforhandlerne men ingen kan gi meg svar på dette! kan selvfølgelig kjøre bilen på ford å at de ser at alt det vesentlige er byttet om, som drivverk, bremser å stabstag,men hva hjelper det når ingen kan få taki papirer på om karroseriet tåler "vridningen" av effektøkningen ?blir sykt oppgitt av dette her. setter pris på interessen her Link to comment Share on other sites More sharing options...
brakka Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Sjekk om Ford har levert mk4 cab med turbo. Trenger ikke å være i Norge. Har det blitt levert noe sted må du videre sjekke om det er forskjeller på karosseri fra din cab oppimot denne. Er det forskjeller må disse utbedres. Skaffer du da papirer på dette, holder med data på bilen, skulle dette være mulig. Jeg skal godkjenne en Cortina mk2 med 2 liter. Denne er levert med 1600 som største motoralternativ i Norge. I England og andre land med rattet på feil side fantes det varianter med opp til 3 liter. Spesifikasjonene fra disse må jeg bruke hos biltilsynet eller bruke eksempler fra biler som er godkjent fra før med disse spesifikasjonene. Håper det hjelper litt. brakka jeg velger meg april Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Sjekk om Ford har levert mk4 cab med turbo. Trenger ikke å være i Norge. Har det blitt levert noe sted må du videre sjekke om det er forskjeller på karosseri fra din cab oppimot denne. Er det forskjeller må disse utbedres. Skaffer du da papirer på dette, holder med data på bilen, skulle dette være mulig. Jeg skal godkjenne en Cortina mk2 med 2 liter. Denne er levert med 1600 som største motoralternativ i Norge. I England og andre land med rattet på feil side fantes det varianter med opp til 3 liter. Spesifikasjonene fra disse må jeg bruke hos biltilsynet eller bruke eksempler fra biler som er godkjent fra før med disse spesifikasjonene. Håper det hjelper litt. brakkafinnes jo mange godkjent ombygde caber rundt om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thmz Posted August 4, 2009 Author Share Posted August 4, 2009 finnes jo mange godkjent ombygde caber rundt om. noen her på forumet du tenker på da eller ? jeg kunne VIRKELIG trengt å snakket med noen som har fått godkjent dette.skjønner ikke helt hvordan de har fått til det, når biltilsynet aldri har hørt om dette, å når de er så nedlatende til akkurat dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 noen her på forumet du tenker på da eller ? jeg kunne VIRKELIG trengt å snakket med noen som har fått godkjent dette.skjønner ikke helt hvordan de har fått til det, når biltilsynet aldri har hørt om dette, å når de er så nedlatende til akkurat dette.en kamerat av meg hadde en. gikk en til her i byen også hadde olek en husker jeg. så vis du får regnr på en som er godkjent så er det ikke noe problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thmz Posted August 6, 2009 Author Share Posted August 6, 2009 (edited) en kamerat av meg hadde en. gikk en til her i byen også hadde olek en husker jeg. så vis du får regnr på en som er godkjent så er det ikke noe problem. olek hadde solgt rs'n sin til en annen en på forumet her, å han igjen hadde også solgt den videre.. så er ikke mange som er keen på å ippgi reg nr så lett skal det ikke være. men hadde satt stor pris på om noen kunne sagt ifra om dere kom over samme sak, en som har godkjent rs turbo cab! Edited August 6, 2009 by Thmz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michaelw Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 Hvis du vil ha registrerings nummeret på en godkjent RS-Turbo, så går det vel kansje an og lete etter en på finn eller tinde? Setter pris på denne tråden da jeg også snart skal få min godkjent 1988 Ford Escort XR3i Cab -[solgt]- 1988 Ford Escort RS-Turbo cab - prosjekt -[solgt]- 1972 Corvette LS7 - 565HK Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford87 Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 dinna kan kanskje vere godkjent ombyggd http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdIte...fied=1249393119 Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thmz Posted August 6, 2009 Author Share Posted August 6, 2009 (edited) en kamerat av meg hadde en. gikk en til her i byen også hadde olek en husker jeg. så vis du får regnr på en som er godkjent så er det ikke noe problem. akkurat det å få taki et reg.nr som er problemet takker for alle svar! Hvis du vil ha registrerings nummeret på en godkjent RS-Turbo, så går det vel kansje an og lete etter en på finn eller tinde? Setter pris på denne tråden da jeg også snart skal få min godkjent ser på finn osv vær dag.. men ingen værken svarer på mail eller noe.. så dette skulle visst blir vanskelig =\ dinna kan kanskje vere godkjent ombyggd http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdIte...fied=1249393119 er en kompiss av meg sin cab, ikke godkjent den heller =\ Edited August 6, 2009 by Thmz Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford87 Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 jeg snakket nettop med kverneland bil trondheim der jeg snakka med en fyr som heita bjørn petteresen og han sa til meg at jeg må snakke med biltilsynet for å få min godkjent. siden ford ikke har lengre papir på ombygging lengre eller hva han kalte det. og det var sånn en måtte gjøre no tildags for å få bilen godkjent var å snakke med biltilsynet. jeg bygger ikke om cab men en stasjonsvogn til rs turbo håper jeg får godkjent men det ser ikke så lyst ut siden han sa at måtte snakke med biltilsynet. Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now