Jump to content

Problemer med xr2


Biggs

Recommended Posts

Hei

 

Har en xr2 som jeg har at par problemer med.

Har hatt disse problemene en stund men finner ikke ut hva det er.

Ved kjøring på litt større humper å slikt smeller det framme en plass..(bilen tar ikke nedi bakken her altså) :) høres ut som demperne bunner ut men jeg får ikke det helt til å stemme. Var dette jeg trodde som var problemet til å begynne med. Men bytta til 2 flett nye dempere men problemet var fremdeles det samme. Bilen er senka men jeg vet ikke helt hvor mye og både de gamle og nye demperne var gaz justerbare dempere.

Problem numme to som sikkert henger sammen med det over, er dersom jeg får hjulspinn så hopper hele bilenframme. Det er så gale at det går an å se det utafor når jeg gir på. Spessielt irriterende på vått føre. Ved tørr asfalt og lite hjulspinn så skjer det ikke noeting.

 

Noen som har noen ideer til problem her. Har liksom sett halveis over ting og det virker som alle motorfester å slikt er i orden. Noen annet som kan være verdt å sjekke opp i her?

 

 

Birger

Link to comment
Share on other sites

hvilken side smeller det på?

har lest at det er ett kjent problem at girkasse festene ryker på fiesta.

 

er det mk1 fiesta du har?

 

 

er en 88 modell asså mk2. Smeller vel mest på venstre side.. har bytta det ene feste på girkassen for en stund siden, det var helt avrevet. Men du merke når det ble ødelagt liksom er ikke slikt nå...

Link to comment
Share on other sites

Har du sett over alle foringene i forstillingen? Kan virke som det kan være en kilde til problemene dine.

Litt slakk en plass kanskje. Skal ikke mye til før det lager lyder og vibrasjoner.

Motorfester er gjerne ikke så relevant i denne sammenhengen.

Edited by Trond_V
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...