Vebba Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Jeg har akkurat kjøpt meg delebil. En scorpio 2,4 GL. Jeg vurderer å etterhvert skifte over motoren fra den og til deg jeg bruker til vanlig. Det jeg lurer på om er om dette er noe stress? Noen sier jeg bare trenger å skifte motor, girkasse og mellomaksling. Var en annen som fortalte at i verste fall må jeg skifte hele ledningsnettet og Noen som vet helt sikkert hva som må gjøres? 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peet Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 må ihvertfall skifte ledningsnette jah..også sikkert motor fester og sånn og..menne korfor ska du ha en fissen 2.4 då?? gjør no heller noe md den motoren som står i.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vebba Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 må ihvertfall skifte ledningsnette jah..også sikkert motor fester og sånn og..menne korfor ska du ha en fissen 2.4 då?? gjør no heller noe md den motoren som står i.. Hvorfor ikke? Er litt svak for 6'erne til Ford 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Med all respekt.. Du kunne ikke valgt en stort dauere 6'er da.. Men du må nok skifte ledningsnett også ja, og helst bremser. Vet ikke hvordan forskjellen er mellom 2,0 og 2,4 men.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolf racing Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Med all respekt.. Du kunne ikke valgt en stort dauere 6'er da.. Men du må nok skifte ledningsnett også ja, og helst bremser. Vet ikke hvordan forskjellen er mellom 2,0 og 2,4 men.. 2,4 i til scorpio det er ikke noe dritt nei....hadde en slik før og hadde ikke noe problem med og holde følge med sierra 2,9i .....hadde minemalt med problemer med motoren..jeg for min del liker den kjempe godt...åssen motor har du i nå???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 24v cosworth.. Med manuell kasse. Etter min mening får du ikke bedre langsmontert 6'er i forder. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vebba Posted February 14, 2005 Author Share Posted February 14, 2005 24v cosworth.. Med manuell kasse. Etter min mening får du ikke bedre langsmontert 6'er i forder. Den skal jeg ikke nekte på... Men så mye penger har jeg ikke, så jeg får nøye meg i massevis med 2,4'n. Noen som vet HELT sikkert hva som må fikses? 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Ser av signaturen din at du har en hel delebil. Hvorfor flytter du ikke like godt over alt? Du må ihvertfall bytte:-Ledningsnett (siden du skal skifte fra 4'er til 6'er burde det være åpenbart)-Motor med radiator osv.-Gearkasse-Hvis du skal bygge om fra f.eks. manuell til automat må du også skifte mellomaksel. Hvilken kasse sitter på den motoren du skal ha i? Hvis den har MT75 må du skifte mellomakselen også.-Fjører og dempere foran samt stabstag.-Bremser er det nok lurt å flytte over. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Med all respekt.. Du kunne ikke valgt en stort dauere 6'er da.. Men du må nok skifte ledningsnett også ja, og helst bremser. Vet ikke hvordan forskjellen er mellom 2,0 og 2,4 men.. 2.3L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 hehe.. 2.3L hehe.. slitesterk og 99% dau Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 tror ford sier d er 115hk i den 2.3L men jeg tror 100 av dem er på beite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 2.4, les signaturen hans da pappskaller, Scorpio'n ble aldri levert med noen 2,3 liters V6. Det er 125/130 hester i 2.4'n, avhengig av hvilken årsmodell den er. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 les litt nøye selv da.. var en som sa at han ikke kunne finne en mer lat motor enn 2.4... der kom 2.3L inn og d er ingen som har sagt at den kom fra scorpio!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Åjaa.. Da er jeg med, rask motor, treg i oppfattelsen.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vebba Posted February 16, 2005 Author Share Posted February 16, 2005 Ser av signaturen din at du har en hel delebil. Hvorfor flytter du ikke like godt over alt? Du må ihvertfall bytte:-Ledningsnett (siden du skal skifte fra 4'er til 6'er burde det være åpenbart)-Motor med radiator osv.-Gearkasse-Hvis du skal bygge om fra f.eks. manuell til automat må du også skifte mellomaksel. Hvilken kasse sitter på den motoren du skal ha i? Hvis den har MT75 må du skifte mellomakselen også.-Fjører og dempere foran samt stabstag.-Bremser er det nok lurt å flytte over. Bilen er hel den, bortsett fra at den er krasja i et tre, så en del av fronten er skadet. Vet faktisk ikke helt hvordan radiatoren har det, har ikke sjekket den ennå. Men går det å bruke den radiatoren jeg har nå? Kan da ikke være så stor forskjell på dem? Ledningsnett går vel egentlig greit å skifte, bare å merke av hva som er hva før en plukker det ut, så er det jo 0 problem. Er ikke no proff på girkasser og sånt, men det er hvertfall den orginale manuellkassa som står i. Var en som trodde jeg må skifte mellomaksel også. Noen her som vet sikkert? 1 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Hvis det er den org. manuelle kassa som sitter i må du bytte mellomaksel. Den til Type N kassa har annen innfesting enn MT75. Lettere å bytte akselen enn å ordne til noe overganggreier.. Sammenlign radene da vel, du ser jo det fort, om den ene er større eller mindre. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Litt off topic, må jeg bytte mellomaksel hvis jeg skal fra V6 til Rekke 4er i Capri'en? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Sammenlign radene da vel, du ser jo det fort, om den ene er større eller mindre. hullene er på gærne siden på radiatoren.. 4 vs 6`er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vebba Posted February 16, 2005 Author Share Posted February 16, 2005 Sammenlign radene da vel, du ser jo det fort, om den ene er større eller mindre.hullene er på gærne siden på radiatoren.. 4 vs 6`er Heimmekk lenge leve 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now