Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Noen som har vært borti/sett turbotimer som styres ved hjelp av et programmeringskort?

 

F.eks med ene kortet i har du kanskje 400-500 hester, men setter du i et annet kort får du original effekt.. Vet det finnes, men ikke hvor..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Hva tenker du på?

Virker nesten som du tenker på boost controller.

Turbotimeren skal jo bare sørge for å sirkulere oljen så den ikke blir værende i turboen å koke. Her går vel de fleste på tid, men må jo også gå ann å få som går på temp på oljen fra turboen når motoren er av. Det er mange sprut som har styring for dette.

 

Sikker på du ikke har styring på ditt sprut?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted
Hva tenker du på?

Virker nesten som du tenker på boost controller.

Turbotimeren skal jo bare sørge for å sirkulere oljen så den ikke blir værende i turboen å koke. Her går vel de fleste på tid, men må jo også gå ann å få som går på temp på oljen fra turboen når motoren er av. Det er mange sprut som har styring for dette.

 

Sikker på du ikke har styring på ditt sprut?

 

Sorry var boost-controller jeg tenkte på ;)

 

Tenkte på en boost-controller som styres via et kort..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

hvorfor ikke bruke den du har i sprutet ditt da? event kan den sikkert kobles opp med flertrinnsbryter.

Det finnes også massevis av forskjellige typer, men vær mer kritisk enn jeg var da jeg kjøpte min. (angrer litt)

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted
hvorfor ikke bruke den du har i sprutet ditt da? event kan den sikkert kobles opp med flertrinnsbryter.

Det finnes også massevis av forskjellige typer, men vær mer kritisk enn jeg var da jeg kjøpte min. (angrer litt)

 

Tenkte å lage noe slik at når jeg kjører, og eventuelt blir stoppet av BT eller hva det skulle være, så var det mulig å tilbakestille alt til originalt. Må vel bruke en form for kort som kan styre dette.. Ellers må jeg jo rote med pc inn på Pectel'en, og da er det nok for seint ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Bleedventil da? Eller elektronisk boost-controller. Da har du en forprogrammert boks med to forskjellige ladetrykk, samt en bryter som du velger med. Aldri hatt dette selv, men har sett folk som har det. Så ikke skyt meg om jeg bommer :)

Posted

beste hadde jo vært å få det laget til slik at en må slå det på etter en har startet motoren, f.eks slik at den stilles i 220hk modus hver gang motoren startes.

Det skal ikke være noe problem å få dette til for dem som kan slikt og skulle tro at pectelen har en mulighet for å kjøre i 2 trinn og dermed ett relè/styring som gjør at den går tilbake i 220hk modus når en stenger motoren.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted
beste hadde jo vært å få det laget til slik at en må slå det på etter en har startet motoren, f.eks slik at den stilles i 220hk modus hver gang motoren startes.

Det skal ikke være noe problem å få dette til for dem som kan slikt og skulle tro at pectelen har en mulighet for å kjøre i 2 trinn og dermed ett relè/styring som gjør at den går tilbake i 220hk modus når en stenger motoren.

 

Mulig.. Snakket litt med Rune Haldorsen om dette. Han mente Toyparts snakket om en boost-controller ihvertfall som kunne styres ved hjelp av programerbare kort.. Hadde vært genialt å fått fatt i en slik booster!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Civinco er en type datasprut som bruker løse kort til programering!... Kortene er lik f.eks. piratkort for parabol! ;)

 

*"Enklare kan det inte bli! Med Civincos motorstyrningar optimerar du snabbt och enkelt din motor. BC-systemet styr alla parametrar, från bränsle, tändning och laddtryck till lustgas och växellampor. Allt vanligare blir också att konvertera motorn till att kunna köras på etanol. Inställningarna lagras och byts enkelt med ett särskilt minneskort. Från orginal till trim på nolltid

Vi erbjuder även hjälp med det mesta inom motortrim, från installationer och inställningar till specialprojekt, via ett brett nätverk av återförsäljare."*

 

http://www.civinco.com/

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted
Civinco er en type datasprut som bruker løse kort til programering!... Kortene er lik f.eks. piratkort for parabol! ;)

 

*"Enklare kan det inte bli! Med Civincos motorstyrningar optimerar du snabbt och enkelt din motor. BC-systemet styr alla parametrar, från bränsle, tändning och laddtryck till lustgas och växellampor. Allt vanligare blir också att konvertera motorn till att kunna köras på etanol. Inställningarna lagras och byts enkelt med ett särskilt minneskort. Från orginal till trim på nolltid

Vi erbjuder även hjälp med det mesta inom motortrim, från installationer och inställningar till specialprojekt, via ett brett nätverk av återförsäljare."*

 

http://www.civinco.com/

 

Såvidt jeg kan se etter å ha sett på siden i full fart, skal alt kobles til den originale styreenheten, dvs hjernen. Den har jeg ikke lengre siden jeg kjører Pectel.. Da må alle ledninger kobles seperat på igjen, og det kan fort gå gale ;)

Nei er boost-controlleren som jeg må få tak i tror jeg ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted
på t6 så har man ihvertfall en inngang som kan brukes til å bytte map...

da trenger du bare en bryter du vipper over..

 

Har T-2 jeg, så har vel muligens ikke den funksjonen da..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted (edited)
på t6 så har man ihvertfall en inngang som kan brukes til å bytte map...

da trenger du bare en bryter du vipper over..

 

Sånn løsning kommer eg til å gå for.... bare bruke bryter med nøkkel heller - så det er litt sikrere kem som kan vippe den over :)

I forhold til biltilsyn så er det kanskje praktisk å legge den inni hanskerommet.... så det bare ser ut så du henter ut vognkort om du skulle bli stoppet B)

Om ein klarer å stille heilt tilbake til 220 hk med bare en sånn bryter er vel litt usikkert anhevngig av ka man velger å koble... er jo litt enklere å lage til "killswitch" på boostcontroller enn å kjøre med to separete map.. men ein kan uansett klare å ta vekk ein del effekt med den :)

Edited by joe
Posted
Sånn løsning kommer eg til å gå for.... bare bruke bryter med nøkkel heller - så det er litt sikrere kem som kan vippe den over :)

I forhold til biltilsyn så er det kanskje praktisk å legge den inni hanskerommet.... så det bare ser ut så du henter ut vognkort om du skulle bli stoppet B)

Om ein klarer å stille heilt tilbake til 220 hk med bare en sånn bryter er vel litt usikkert anhevngig av ka man velger å koble... er jo litt enklere å lage til "killswitch" på boostcontroller enn å kjøre med to separete map.. men ein kan uansett klare å ta vekk ein del effekt med den :)

 

Kjører du med datasprut..?

Hvordan har du tenkt å koble dette da..?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted
Tenkte å lage noe slik at når jeg kjører, og eventuelt blir stoppet av BT eller hva det skulle være, så var det mulig å tilbakestille alt til originalt. Må vel bruke en form for kort som kan styre dette.. Ellers må jeg jo rote med pc inn på Pectel'en, og da er det nok for seint ;)

 

Den turboen du har, og orginal effekt hehe. Det blir en veldig kjedelig bil

Posted
Kjører du med datasprut..?

Hvordan har du tenkt å koble dette da..?

 

Har sprut ja....

 

Å selve koblingen eg skal gjøre er ikkje så avansert *he-he*.... er bare de to ledningene fra bryteren å ned :)

Så får folk med peiling ta seg av resten....

Men ser for meg at ein bruker en inngang på sprutet for å deaktivere signal til boostcontroller - sånn at når du vipper opp bryteren så lader du kun det trykket som aktuator er stilt inn til.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...