Cosworth Racing1 Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 (edited) Noen som har vært borti/sett turbotimer som styres ved hjelp av et programmeringskort? F.eks med ene kortet i har du kanskje 400-500 hester, men setter du i et annet kort får du original effekt.. Vet det finnes, men ikke hvor.. Edited July 26, 2009 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
hår ball Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 tenker ikke på boost controller nå da?vet g-reddy har kommet med fjernstyring til sine boost controllere værtfall
tommy w Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 Hva tenker du på?Virker nesten som du tenker på boost controller.Turbotimeren skal jo bare sørge for å sirkulere oljen så den ikke blir værende i turboen å koke. Her går vel de fleste på tid, men må jo også gå ann å få som går på temp på oljen fra turboen når motoren er av. Det er mange sprut som har styring for dette. Sikker på du ikke har styring på ditt sprut? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Cosworth Racing1 Posted July 26, 2009 Author Posted July 26, 2009 Hva tenker du på?Virker nesten som du tenker på boost controller.Turbotimeren skal jo bare sørge for å sirkulere oljen så den ikke blir værende i turboen å koke. Her går vel de fleste på tid, men må jo også gå ann å få som går på temp på oljen fra turboen når motoren er av. Det er mange sprut som har styring for dette. Sikker på du ikke har styring på ditt sprut? Sorry var boost-controller jeg tenkte på Tenkte på en boost-controller som styres via et kort.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
tommy w Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 hvorfor ikke bruke den du har i sprutet ditt da? event kan den sikkert kobles opp med flertrinnsbryter.Det finnes også massevis av forskjellige typer, men vær mer kritisk enn jeg var da jeg kjøpte min. (angrer litt) Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Cosworth Racing1 Posted July 26, 2009 Author Posted July 26, 2009 hvorfor ikke bruke den du har i sprutet ditt da? event kan den sikkert kobles opp med flertrinnsbryter.Det finnes også massevis av forskjellige typer, men vær mer kritisk enn jeg var da jeg kjøpte min. (angrer litt) Tenkte å lage noe slik at når jeg kjører, og eventuelt blir stoppet av BT eller hva det skulle være, så var det mulig å tilbakestille alt til originalt. Må vel bruke en form for kort som kan styre dette.. Ellers må jeg jo rote med pc inn på Pectel'en, og da er det nok for seint 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
carfreak Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 Bleedventil da? Eller elektronisk boost-controller. Da har du en forprogrammert boks med to forskjellige ladetrykk, samt en bryter som du velger med. Aldri hatt dette selv, men har sett folk som har det. Så ikke skyt meg om jeg bommer
tommy w Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 beste hadde jo vært å få det laget til slik at en må slå det på etter en har startet motoren, f.eks slik at den stilles i 220hk modus hver gang motoren startes.Det skal ikke være noe problem å få dette til for dem som kan slikt og skulle tro at pectelen har en mulighet for å kjøre i 2 trinn og dermed ett relè/styring som gjør at den går tilbake i 220hk modus når en stenger motoren. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Cosworth Racing1 Posted July 26, 2009 Author Posted July 26, 2009 beste hadde jo vært å få det laget til slik at en må slå det på etter en har startet motoren, f.eks slik at den stilles i 220hk modus hver gang motoren startes.Det skal ikke være noe problem å få dette til for dem som kan slikt og skulle tro at pectelen har en mulighet for å kjøre i 2 trinn og dermed ett relè/styring som gjør at den går tilbake i 220hk modus når en stenger motoren. Mulig.. Snakket litt med Rune Haldorsen om dette. Han mente Toyparts snakket om en boost-controller ihvertfall som kunne styres ved hjelp av programerbare kort.. Hadde vært genialt å fått fatt i en slik booster! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Ronny Posted July 27, 2009 Posted July 27, 2009 Civinco er en type datasprut som bruker løse kort til programering!... Kortene er lik f.eks. piratkort for parabol! *"Enklare kan det inte bli! Med Civincos motorstyrningar optimerar du snabbt och enkelt din motor. BC-systemet styr alla parametrar, från bränsle, tändning och laddtryck till lustgas och växellampor. Allt vanligare blir också att konvertera motorn till att kunna köras på etanol. Inställningarna lagras och byts enkelt med ett särskilt minneskort. Från orginal till trim på nolltidVi erbjuder även hjälp med det mesta inom motortrim, från installationer och inställningar till specialprojekt, via ett brett nätverk av återförsäljare."* http://www.civinco.com/ 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Cosworth Racing1 Posted July 27, 2009 Author Posted July 27, 2009 Civinco er en type datasprut som bruker løse kort til programering!... Kortene er lik f.eks. piratkort for parabol! *"Enklare kan det inte bli! Med Civincos motorstyrningar optimerar du snabbt och enkelt din motor. BC-systemet styr alla parametrar, från bränsle, tändning och laddtryck till lustgas och växellampor. Allt vanligare blir också att konvertera motorn till att kunna köras på etanol. Inställningarna lagras och byts enkelt med ett särskilt minneskort. Från orginal till trim på nolltidVi erbjuder även hjälp med det mesta inom motortrim, från installationer och inställningar till specialprojekt, via ett brett nätverk av återförsäljare."* http://www.civinco.com/ Såvidt jeg kan se etter å ha sett på siden i full fart, skal alt kobles til den originale styreenheten, dvs hjernen. Den har jeg ikke lengre siden jeg kjører Pectel.. Da må alle ledninger kobles seperat på igjen, og det kan fort gå gale Nei er boost-controlleren som jeg må få tak i tror jeg 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Mark1 Posted July 27, 2009 Posted July 27, 2009 på t6 så har man ihvertfall en inngang som kan brukes til å bytte map...da trenger du bare en bryter du vipper over.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Cosworth Racing1 Posted July 27, 2009 Author Posted July 27, 2009 på t6 så har man ihvertfall en inngang som kan brukes til å bytte map...da trenger du bare en bryter du vipper over.. Har T-2 jeg, så har vel muligens ikke den funksjonen da.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
joe Posted July 28, 2009 Posted July 28, 2009 (edited) på t6 så har man ihvertfall en inngang som kan brukes til å bytte map...da trenger du bare en bryter du vipper over.. Sånn løsning kommer eg til å gå for.... bare bruke bryter med nøkkel heller - så det er litt sikrere kem som kan vippe den over I forhold til biltilsyn så er det kanskje praktisk å legge den inni hanskerommet.... så det bare ser ut så du henter ut vognkort om du skulle bli stoppet Om ein klarer å stille heilt tilbake til 220 hk med bare en sånn bryter er vel litt usikkert anhevngig av ka man velger å koble... er jo litt enklere å lage til "killswitch" på boostcontroller enn å kjøre med to separete map.. men ein kan uansett klare å ta vekk ein del effekt med den Edited July 28, 2009 by joe
Cosworth Racing1 Posted July 28, 2009 Author Posted July 28, 2009 Sånn løsning kommer eg til å gå for.... bare bruke bryter med nøkkel heller - så det er litt sikrere kem som kan vippe den over I forhold til biltilsyn så er det kanskje praktisk å legge den inni hanskerommet.... så det bare ser ut så du henter ut vognkort om du skulle bli stoppet Om ein klarer å stille heilt tilbake til 220 hk med bare en sånn bryter er vel litt usikkert anhevngig av ka man velger å koble... er jo litt enklere å lage til "killswitch" på boostcontroller enn å kjøre med to separete map.. men ein kan uansett klare å ta vekk ein del effekt med den Kjører du med datasprut..?Hvordan har du tenkt å koble dette da..? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted July 29, 2009 Posted July 29, 2009 Tenkte å lage noe slik at når jeg kjører, og eventuelt blir stoppet av BT eller hva det skulle være, så var det mulig å tilbakestille alt til originalt. Må vel bruke en form for kort som kan styre dette.. Ellers må jeg jo rote med pc inn på Pectel'en, og da er det nok for seint Den turboen du har, og orginal effekt hehe. Det blir en veldig kjedelig bil
Cosworth Racing1 Posted July 29, 2009 Author Posted July 29, 2009 Den turboen du har, og orginal effekt hehe. Det blir en veldig kjedelig bil Hehe.. Nei kommer til å gå som ville hevete da! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
joe Posted July 30, 2009 Posted July 30, 2009 Kjører du med datasprut..?Hvordan har du tenkt å koble dette da..? Har sprut ja.... Å selve koblingen eg skal gjøre er ikkje så avansert *he-he*.... er bare de to ledningene fra bryteren å ned Så får folk med peiling ta seg av resten....Men ser for meg at ein bruker en inngang på sprutet for å deaktivere signal til boostcontroller - sånn at når du vipper opp bryteren så lader du kun det trykket som aktuator er stilt inn til.
Cosworth Racing1 Posted August 2, 2009 Author Posted August 2, 2009 Ingen som har snøring på en "kort-basert" boostcontroller altså? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now