EvenAas Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Har det vanlige rustproblemer på escorten med rust i hjulbuer bak, og lurer på om det passer med hjulbue fra vanlig escort 3dørs?sånn som denne http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?A...tegoryType_ID=1 Even Ford Escort Cosworth 93mod Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Nei, passer ikke. Esc Cosw er bredere der. enn vanlig Escort. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Nei, passer ikke. Esc Cosw er bredere der. enn vanlig Escort. men visst du ser bort i fra hele delen, og tenker på bare en liten/tynn del av buen, så har den vell omtrent samme fasong vill jeg tro, uten og si det for sikkert.. men du trenger vell ikke bytte hele buen even? og kappe kun de rusta plassene, i stede for og helsveise inn en ny bue. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EvenAas Posted July 23, 2009 Author Share Posted July 23, 2009 men visst du ser bort i fra hele delen, og tenker på bare en liten/tynn del av buen, så har den vell omtrent samme fasong vill jeg tro, uten og si det for sikkert.. men du trenger vell ikke bytte hele buen even? og kappe kun de rusta plassene, i stede for og helsveise inn en ny bue.Okei, ja tenkte bare å fjerne de rusta plassene, men hadde vært enkelt vis kunne skifte hele hjulbuen med en gang. Ford Escort Cosworth 93mod Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Stemmer som nevnt tidligere her at det ikke passer med vanlig hjulbue, men har du en flink karosserimann så går det fint. Men det er en del arbeid. Han som tok rusta rundt tanklokket mitt og hjulbuen brukte deler fra vanlig Mk5 escort. Men han brukte en del tid på det siden det ikke er likt. Men resultatet ble bra.Litt sparkel og lakk så kommer det seg. Ser fra tid til annen en bakskjerm og to på Ebay også. Her er en hvis det er den sida du trenger: http://cgi.ebay.co.uk/escort-cosworth-quar...%3A1%7C294%3A50 Er også et firma i Uk som selger nye paneler, men husker ikke i farten hva de heter. Kan sikkert finne det ut for deg. Lykke til med rustproblemet. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 For mye sparkel så er det lett at man kan få ettersig i lakken. Prøv å få det så bra som mulig uten for mye bruk av sparkel. Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 prøv tinn istedet for sparkel.. binder seg bedre enn sparkel, sprekker ikke og siger ikke.. http://www.gasolin.no/index.php?main_page=...amp;cPath=65_28 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mk2cossie Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 hva mener dere med att det siger med sparkel?? greit og bruke tinn etter att det er blitt sveist,da er du sikker på att det blir helt tett.grunning også ha litt sparkel utpå der gjør ingenting! 86-Vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 at det flytter på seg.. sett det flere ganger ved bruk av for mye eller litt dårlig sparkel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 at det flytter på seg.. sett det flere ganger ved bruk av for mye eller litt dårlig sparkel.. dagens sparkel klarer fint og legges så tykkt som 4-5mm, uten problemer med synkninger.. spørsmåle er hvordan det ser ut under sparklet, altså grunn arbeidet til sparkling, der finns det mang en framgangs måte, og mang en mening.. even, mulig jeg vet av "nye" brukt skjærmer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
EvenAas Posted July 27, 2009 Author Share Posted July 27, 2009 Okei, takker så mye for hjelpen folkens, bra det er folk med erfaring her. dagens sparkel klarer fint og legges så tykkt som 4-5mm, uten problemer med synkninger.. spørsmåle er hvordan det ser ut under sparklet, altså grunn arbeidet til sparkling, der finns det mang en framgangs måte, og mang en mening.. even, mulig jeg vet av "nye" brukt skjærmer... Jaha, må varsle hvordan det blir da, men skal høre med karoseri fyren som ska ta bilen når han kommer igjen fra ferie om hvordan han vil gjøre det Ford Escort Cosworth 93mod Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 dagens sparkel klarer fint og legges så tykkt som 4-5mm, uten problemer med synkninger.. spørsmåle er hvordan det ser ut under sparklet, altså grunn arbeidet til sparkling, der finns det mang en framgangs måte, og mang en mening.. even, mulig jeg vet av "nye" brukt skjærmer... Sant nok. men ser fort hvor mye enklere det er med skikkeli sparkel. fikk det demonstrert i vinter på en mb.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 hva mener dere med att det siger med sparkel?? greit og bruke tinn etter att det er blitt sveist,da er du sikker på att det blir helt tett.grunning også ha litt sparkel utpå der gjør ingenting! har man for tykt med sparkel, så siger det, krymper.. bruker du tinn og så sparkel son siste finish blir alt bedre enn ved bare bruk av sparkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Kult å kjøpe helt ny skjerm og begynne å sparkle på den.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mk2cossie Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Kult å kjøpe helt ny skjerm og begynne å sparkle på den.. sku likt og se en som bytta bakskjerm uten og måtte sparkle men;) 86-Vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 sku likt og se en som bytta bakskjerm uten og måtte sparkle men;) Hehe.. Tviler på at alle nye skjermer må sparkles.. Men i dette tilfelle er det jo snakk om å sparkle en skjerm som egentlig ikke er helt lik. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Nåh? Hvordan skifter man ellers bakskjerm? Kapper man ikke ut den gamle og punkter inn den nye? vanskelig å unngå sparkel da. kun sånn jeg har sett det gjort.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mk2cossie Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Hehe.. Tviler på at alle nye skjermer må sparkles.. Men i dette tilfelle er det jo snakk om å sparkle en skjerm som egentlig ikke er helt lik.nei nei,men som ett bak skjerm bytte da,så vill du få en skjøt ett par steder... tipper du som de fleste måtte ha sparklet over de skjøtene hvertfall min erfaring som biloppretter... 86-Vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now