Jump to content

Grunninstilling av rotor


Guest shampo

Recommended Posts

Guest shampo

Har nettop byttet topp, eneste problemet jeg har kommet borti nå er tenninga.

Den tenner helt feil, og jeg lurte på om jeg kunne ha satt rotoren feil, det jeg gjorde var å sette veiva og kammene på merkene, så satt jeg rotoren på. På selve rotoren er det to forskjellige sirkler med noen merkelige tegn, samme er det på selve dekselet som sitter rundt kammen. Da satt jeg rotoren slik at de sirkel formede tegnene passet overens.. Alikevel tenner den veldig veldig feil. Har jeg sotte den på rikitg merke? Det jeg også er litt i tvil om, er stikkene til dysene, da disse ikke er merket med 1.2.3.4 så det er godt mulig jeg har fått feks stikket til dyse1 på dyse2 eller dyse4 på dyse3 da ledningene er like lange og ingen logisk måte som viser hvilket stikk som er til hvilken dyse.. Trenger litt hast hjelp her :P Bilen er et par mnd forsinket til eu så må få ræva i høygir :)

 

 

EDIT: DOHC motor ;)

Edited by shampo
Link to comment
Share on other sites

Guest shampo
hehe da e du flenk, sekker på satt register rett? rotor'n står på kammen, så register feil så er tenninga å feil

 

registeret er riktig. men rotoren kan jo vris i alle retninger.. ? må den ikke stå på en bestemt plass?

 

tror du har satt pluggledninger feil, kjøp deg en Haynes bok og les...

 

Plugledningene er IKKE feil.

Edited by shampo
Link to comment
Share on other sites

Guest shampo
hehe rotoren passer bare en vei den, er ett spor på kamen den skal stå på. d ser du om du ser inn i rotoren ser du hvor den skal stå. hvilken tennrekefølge har du satt? og har du satt eneren riktig på fordelerlokket?

 

Vel på fordeler lokket står det jo 1 - 2 - 3- 4 så burde jo være ganske vanskelig å sette feil da :P Hvis ikke jeg er stokk dum da, sylinder 1 er på nr 1 på fordeler lokket syl 2 på nr 2 osv ..

Link to comment
Share on other sites

Guest shampo
Prøv med 1-3-4-2 ;)

 

Hm, selv om det står nummerert 1 -2 -3 -4 på fordelerlokket? Da skal jeg altså ta 1 på nr 1, 3 på nr 2, 4 på nr 3 og 2 på nr 4 ??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...