grandisjohn Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 (edited) Veldig interessant og artig lesning. Spesielt NÅ reportasjen. Apropos M med KG sprut. Mulig det fantes, Ford har jo levert mye spesielt. Som f.eks Cortina MK II med 2,6 KG. Men ikke i Norge, og tror neppe en eventuell M med KG kunne typegodkjennes her til lands heller. Edited January 28, 2010 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
osi turbo may Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 Hvorfor trur du ikke M ville blitt godkjent med KG hær til lands?? Går 20M og 26M med org.turboog sistnevnte er med 206hk så hvorfor ikke.
grandisjohn Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 (edited) Hvorfor trur du ikke M ville blitt godkjent med KG hær til lands?? Går 20M og 26M med org.turboog sistnevnte er med 206hk så hvorfor ikke. Fordi det ikke finnes noenting som tilsier at noe slikt ble registrert her til lands. Jeg forholder meg bare til det. Verre er det ikke. Men bevares, hvis du har konkret info som beviser at jeg tar feil, så må du gjerne komme med det... Edited January 29, 2010 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
osi turbo may Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 (edited) det va heller ikke solgt noen nye M`er med turbo i sin tid så det skulle jo bli samme sak.Min 20M turbo may blei førstegangsregistrert i august 2007 og i sommer som va blei det registrert en 26M turbo. Edited January 29, 2010 by osi turbo may
torino70 Posted January 29, 2010 Author Posted January 29, 2010 Capri rs2600 ble vist ikke typegodkjent som nybil i norge, MEN som veteran blir reglene noe annet. Cortina med KG har vært kult å eid 1970 Ford Torino Sportroof1967 Ford 17m turnier ( fruas` bil )1971 Ford 26m Ht+ 1971 Ford 17 m RS ht. Prosjekt+ 17m ht delebill2007\8 Ford Mondeo stv 2,0 tdci2009 Ford kuga 2,0 tdci Titanium ( fruas` bil )
grandisjohn Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 Capri rs2600 ble vist ikke typegodkjent som nybil i norge, MEN som veteran blir reglene noe annet. Cortina med KG har vært kult å eid Samme gjelder for 26M. Er derfor det er naturlig å tro at det ikke ble registrert 26M med KG her til lands, hvis det i det hele tatt fantes M`er med kugelfisher. Det er ikke en ting jeg kan.
osi turbo may Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 Hmmm blei litt nyskjerrig på det dær med 26m og KG.Ska prøve å skjekke det opp om det virkelig var levert
r2d2 Posted January 31, 2010 Posted January 31, 2010 Det stemmer; svart med gull stripesett og felger, og leopard setetrekk. Ganske sikker på at dette var på slutten av 80-tallet. , begynnelsen av 90.Jeg var faktisk i Volda og kikket på bilen når den var svart, i 89 eller 90, men det ble ingen handel da. Kjøpte bilen først i 2008 Coolt. fikk ein demo av litt hjul-spinn og aks, av en forbipasserende, nybarka eier av denne Caprien en sein kveld på Otta. Jeg trodde først den bare var dekor-trimma Dette måtte gå noe heilt forjævli i forhold til andre biler først på 70.
r2d2 Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 er det noen som veit kva for motor kode. og topplokk kode. RS2600 har?
ruthielingle Posted February 7, 2010 Posted February 7, 2010 er det noen som veit kva for motor kode. og topplokk kode. RS2600 har? Motorkode: QZTopplokk: DN 1971 Capri RS26001972 Capri 1300 L1973 Capri RS26002003 Mondeo ST220
torino70 Posted February 7, 2010 Author Posted February 7, 2010 Den motorkoden QZ, hvor står den? Står den på venstre siden på motoren der det står YY for 2,3 og UY for 2,6.. Har en motor stående som har kode UX, HVA ER DET???? den koden er så klar at den kan ikke forveksles med en 2,6. De andre kodene som er nevnt her, hvor på motoren står de????? Takker for svar. 1970 Ford Torino Sportroof1967 Ford 17m turnier ( fruas` bil )1971 Ford 26m Ht+ 1971 Ford 17 m RS ht. Prosjekt+ 17m ht delebill2007\8 Ford Mondeo stv 2,0 tdci2009 Ford kuga 2,0 tdci Titanium ( fruas` bil )
ruthielingle Posted February 7, 2010 Posted February 7, 2010 Den motorkoden QZ, hvor står den? Står den på venstre siden på motoren der det står YY for 2,3 og UY for 2,6.. Har en motor stående som har kode UX, HVA ER DET???? den koden er så klar at den kan ikke forveksles med en 2,6. De andre kodene som er nevnt her, hvor på motoren står de????? Takker for svar. Stemmer det, står helt framme på venstre side av motor, helt inntil topp. Vet ikke hva UX koden er, men det kan tyde på at det er en 2.6, 2.0 = N_ , 2.3 = Y_ , 2.6 = U_ (bortsett fra RS-motor), 2.8 = P_ se: http://www.ford-capri.ch/ => Technik => Motoren Kode på topplokk står ved siden av/mellom eksosutblås. 1971 Capri RS26001972 Capri 1300 L1973 Capri RS26002003 Mondeo ST220
torino70 Posted February 8, 2010 Author Posted February 8, 2010 Takk for informasjonen. Imponerende bilsamling du har Magnar, har selv hatt ett capriprosjekt 1969 xlr 2000 gt. gul med svart vinyltak. Men det var noe BRUNT RART noe som spiste opp bilen Har bare igjen noen emblemer og noen lukas rektangulære tusenmetere. Lik de som var på Shelby i 1968. 1970 Ford Torino Sportroof1967 Ford 17m turnier ( fruas` bil )1971 Ford 26m Ht+ 1971 Ford 17 m RS ht. Prosjekt+ 17m ht delebill2007\8 Ford Mondeo stv 2,0 tdci2009 Ford kuga 2,0 tdci Titanium ( fruas` bil )
tommyhok Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Da har du ihvertfall et godt utgangspunkt når det gjelder dyser. Ford Motor Norge importerte en Monza blå Capri RS2600 i 1973 og denne hade UP som sivil bil en periode Bilen ble testet i bladet NÅ: http://www.capri-club-norge.com/n/historie/RS2600.htmlTrond Schea (tror jeg) brukte bilen i en periode. Det finnes en Ajax-reklame i boken "bilen vår - nostalgi på fire hjul", hvor Trond vasker denne bilen med Ajax.Denne bilen ble levert på høgger'n tidlig på 80-tallet etter at motor, drivverk mm var tatt ut. Jeg kjøpte i fjor sommer det som skulle være interiør og motor fra denne bilen men ved nærmere undersøkelse viste det seg at motoren ikke stammer fra denne. Fant dette ut pga at motornummeret på RS2600 er QZ + de 7 siste bokstaver/siffer i chassisnummer. Motorn jeg kjøpte hadde QZ-MBxxxxx som er januar 1972 og den norske bilen er produsert i september 1972 eller senere.Derfor kan det godt stemme at dysa du fikk fra Sverige stammer fra denne bilen. RS'en til sjømannen fra Stavanger har jeg aldri hørt nevnt før. Min 73' RS2600 ble satt igjen i Norge av en Belgier som kjørte av veien og skadet bilen på ferie her. Bilen ble bruktimportert og registrert i Norge i 1974. den 2600 politi caprien har jeg hørt mye om onkelen min jobba på fords klargjørings avdeling på bekkelaget da denne å andre caprier kom til norge så han hadde fått prøve den
ruthielingle Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 Sitat fra annen tråd: Roadtrip til England, hva blir utfallet av dette tro? http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/66950-roadtrip-til-england-hva-blir-utfallet-av-dette-tro/ Det betyr da at det i allefall er 3 stk orginale RS2600i i Norge i dag. Skulle ikkje overraska meg om det finns fleire også??? Vet om 5 stk originale RS2600 i Norge, kanskje 6(?) Mine to: - 1973 modell, import 1974 etter at den ble satt igjen som vrak av Belgiske turister i 1973. Registrert. - 1971 modell, import 2009 fra Sverige, solbleket rød original Le Mans Green. under restaurering. Ikke registrert i Norge. - 1973 modell, import 2003 fra Tyskland, blå/sølv. ØMV RS'en med originalt breddesett og mye annet utstyr fra RS-deleprgrammet; trimmet motor, 3 delte BBS-felger mm. Registrert. - 1973 modell, import 2006 fra Monaco, sølv. sørlandet. Registrert. - 1971 modell, import 2000(?) fra Sverige, rød, original Maize yellow, Hedmark. Ikke registrert i Norge. - 1971 modell (produsert i 1970), import 2003 fra ??, blå/hvit med Biltema reklame, breddesett. Bergensområdet(?). Registrert på norske skilter. Har lest/hørt at denne RS'en er blitt eksportert til England. Mulig det finnes flere(?) 1971 Capri RS26001972 Capri 1300 L1973 Capri RS26002003 Mondeo ST220
Taunus S Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 Sitat fra annen tråd: Roadtrip til England, hva blir utfallet av dette tro? http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/66950-roadtrip-til-england-hva-blir-utfallet-av-dette-tro/ Vet om 5 stk originale RS2600 i Norge, kanskje 6(?) Mine to: - 1973 modell, import 1974 etter at den ble satt igjen som vrak av Belgiske turister i 1973. Registrert. - 1971 modell, import 2009 fra Sverige, solbleket rød original Le Mans Green. under restaurering. Ikke registrert i Norge. - 1973 modell, import 2003 fra Tyskland, blå/sølv. ØMV RS'en med originalt breddesett og mye annet utstyr fra RS-deleprgrammet; trimmet motor, 3 delte BBS-felger mm. Registrert. - 1973 modell, import 2006 fra Monaco, sølv. sørlandet. Registrert. - 1971 modell, import 2000(?) fra Sverige, rød, original Maize yellow, Hedmark. Ikke registrert i Norge. - 1971 modell (produsert i 1970), import 2003 fra ??, blå/hvit med Biltema reklame, breddesett. Bergensområdet(?). Registrert på norske skilter. Har lest/hørt at denne RS'en er blitt eksportert til England. Rimelig sikker på at denne ikkje er ein org. RS. Dersom det er denne eg trur må den ha vert i Norge lengre en fra 2003. Har vert i kontakt med ein kar utenfor Bergen for ein del år siden, som sammen med sin bror var ivrige i Capri-miljøet på 80 og 90 tallet. Dei hadde hatt fleire tildels "feite" Caprier.Dei skulle m.a. ha tatt med seg ein nedover på ferietur til "moderlandet" og fått denne rigga som "RS". Innbilder meg at det er dette som er "Biltema RS`n". Eg og Lirhus henta nokre Capri-deler hos denne karen rundt 2000-2003,som han hyggelig nok donerte bort til verdige trengande, då han ikkje lenger var i Capri miljøet, men hadde godt over til Alfa. Eg meiner då me fekk sjå bilder av m.a. denne bilen. Ettert det eg husker så var det ein god RS-replika og den såg rimelig feit ut på bildene, meiner også at den hadde Biltema dekaler ja.Lurer på om ikkje denne, ein Cortina MKI og ein Escort MKI i kvar sine perioder var utstilt i butikken i tiden rundt opninga av Biltema i Fyllingsdalen?? At bilen ikkje lenger er i Norge, kan stemme. Kanskje andre har meir details og info om denne?? Mulig det finnes flere(?) Ja, det var det eg meinte også og du visste jo om fleire en meg, ser du. Slett ikkje umulig at det finnes fleire også godt hjemt på låver og i garasjer??
GranadaMK1 Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 (edited) Jeg har sett den "biltema" Caprien et par ganger i Bergen. Sto parkert utenfor Arenum da det var Bilexpo der i 2005 eller 2006 mener jeg å huske.Har bilde av den, men fant det ikke nå. Må inn på en gammel PC og se. Den var hvit oppe og blå nede mener jeg, colconge bredding, ducktail, 4 lykter fremme, Sto BILTEMA med hvite bokstaver nede på siden av bilen. Mener det er han biltema Olav som hadde den. Har jo hatt mye cossier og ford. Ikke skyt meg om jeg tar feil her Edit: Hohohohoho... BILDE!!!! Roger sin når den var nybygget: Edited January 25, 2012 by GranadaMK1 Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
ruthielingle Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Jeg tror fortsatt BILTEMA Capri'n er en original RS2600, se begrunnelse under (Har sett bilder på nett av bilen med dette regnr.) Fra kjørerøyregisteret:Modell:FORD CAPRI ECK : ECK = RS2600, "vanlig" modell-/typebetegnelse på capri er ECJ År:1971 Reg. nr: ST77xxxReg. dato: 02.05.2003 :Importerad Chassinr:GAECKGxxxx Køln, Tyskland,1970,Desember Dekk:185/70R13 185/70R13 - Standard dimensjon kun på RS2600 i 1970-73 Farve:BLÅ Lengde:4150 Kort lengde, tyder på MK1 uten støtfangere. Capri med støtfangere 4200-4310 Totalvekt:1375 Tjänstevikt:1020 Korrekt vekt Har kun sett utvendige bilder av bilen så jeg har ingen anelse om det er RS2600 interiør og motor i den? 1971 Capri RS26001972 Capri 1300 L1973 Capri RS26002003 Mondeo ST220
GranadaMK1 Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Jeg tror fortsatt BILTEMA Capri'n er en original RS2600, se begrunnelse under (Har sett bilder på nett av bilen med dette regnr.) Fra kjørerøyregisteret:Modell:FORD CAPRI ECK : ECK = RS2600, "vanlig" modell-/typebetegnelse på capri er ECJ År:1971 Reg. nr: ST77xxxReg. dato: 02.05.2003 :Importerad Chassinr:GAECKGxxxx Køln, Tyskland,1970,Desember Dekk:185/70R13 185/70R13 - Standard dimensjon kun på RS2600 i 1970-73 Farve:BLÅ Lengde:4150 Kort lengde, tyder på MK1 uten støtfangere. Capri med støtfangere 4200-4310 Totalvekt:1375 Tjänstevikt:1020 Korrekt vekt Har kun sett utvendige bilder av bilen så jeg har ingen anelse om det er RS2600 interiør og motor i den? Tøft. Siden du har skiltNr. osv. går jo ann og se om den er EU ok osv. om den forsatt er i Norge.Eventuelt ringe biltilsynet. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
Fakeworth Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Jeg har navn på eier'n er det ok å legge ut? Han bor i bergen -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
GranadaMK1 Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Snakket nettopp med Alexander P. og han sa Olav hadde hatt den bilen.Men var ikke sikker på om han hadde den nå. Kom med navnet du Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
Fakeworth Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 (edited) Det er ikke 200% sikkert da, men jeg vet det går ann å søke opp prøveskiltnr også på biltilsynet.. Så i og med du hadde bilde av det så sjekka jeg det og den stod da registrert på Rolv Andreas Bakkerud i Bergen. Dette er jo på det tidspungtet som det bildet ditt ble tatt da, så kan jo hende jeg tar feil med tanke på nåværende eier Edited January 25, 2012 by Fakeworth -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
GranadaMK1 Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Det er ikke 200% sikkert da, men jeg vet det går ann å søke opp prøveskiltnr også på biltilsynet.. Så i og med du hadde bilde av det så sjekka jeg det og den stod da registrert på Rolv Andreas Bakkerud i Bergen. Dette er jo på det tidspungtet som det bildet ditt ble tatt da, så kan jo hende jeg tar feil med tanke på nåværende eier Er fra 2003 det bildet. Men Bakkerud er jo ikke akkuratt ukjent navn i Bergen Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
ruthielingle Posted January 26, 2012 Posted January 26, 2012 Tøft. Siden du har skiltNr. osv. går jo ann og se om den er EU ok osv. om den forsatt er i Norge.Eventuelt ringe biltilsynet.Har sjekket: Neste EU: 03/2005. Siste reg.dato: 15.08.2006. Nåværende eier har adresse i Akershus. Ingen opplysninger hos Statens Vegvesen på at bilen er eksportert. 1971 Capri RS26001972 Capri 1300 L1973 Capri RS26002003 Mondeo ST220
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now