drturbo Posted July 15, 2009 Posted July 15, 2009 Er i gang med å strippe en US 2.9 v6 for utvendige deler, får å sette inn en litt sprekere euro v6 i min gamle Ranger.Dette skjulte seg inni toppene....heldigvis skal bare bunnpanne, grenrør,innsug og litt annet småtteeri brukes. Lurer faktisk på om det er skiftet olje noen gang på 260t km. Tommy
Per Olav Posted July 16, 2009 Posted July 16, 2009 Off da. Det ser faktisk ikke slik ut 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
RS 1000 Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 drturbo said: Er i gang med å strippe en US 2.9 v6 for utvendige deler, får å sette inn en litt sprekere euro v6 i min gamle Ranger.Dette skjulte seg inni toppene....heldigvis skal bare bunnpanne, grenrør,innsug og litt annet småtteeri brukes. Lurer faktisk på om det er skiftet olje noen gang på 260t km. TommyJeg har sett lignende ved flere anledninger tidligere. Det sier litt om hvor elendig pleie / vedlikehold mange av disse V6 motorene får. Det er ikke rart at de tikker. Sjekk instruksjonsboken for motorolje med KORREKT API rating. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now