Escort RST WRC Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Ja, den artikkelen var litt merkelig syns jeg..De må jo uansett bremse den motoren på samme oppsett som når den stod i bilen skal de ha noen grunn for å si det de gjør. Om det er mulig å trimme den til 1000hk har jo ingenting med saken å gjøre.Det kan man med mange motorer så sant man har penger nok..! Ja, det som er relevant i denne saken er jo hva som har forårsaket ulykken.Ei bestemor på 82år i sin Lada Samara med 60hk kunne også kommet over i motsatt kjørefelt å vært med i en lignende ulykke. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 At bilen kun hørte hjemme på bane kan ha noe med hvilke skilt som satt på bilen. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Det var vel prøveskilter på denne mener jeg å ha lest. Jeg har kjørt med prøveskilter flere ganger med helt vanlige kjedelige biler, så det er vel ikke forbeholdt banebiler. Regner med Lensmannen langer ut mot det han mener er en ukultur med trimmede biler og unge førere.Det kan godt hende det er på sin plass her, men samtidig, så er det vel litt vanskelig å bevise. Min TDCi Mondeo kommer også greit oppi fart, og jammen meg kan den trekke rimelig godt i rattet dersom veien er sporete. Jeg kjører forøvrig med lovlig dekkdimensjon og mønster.Teoretisk sett kan vel jeg også forårsake en tilsvarende ulykke, samme som bestemor med Lada.Poenget er at artikkelen er vinklet slik at fokuset legges mye på bil og teoretisk potensiale for trim og ikke på hva som faktisk skjedde. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Det var vel prøveskilter på denne mener jeg å ha lest. Jeg har kjørt med prøveskilter flere ganger med helt vanlige kjedelige biler, så det er vel ikke forbeholdt banebiler. Regner med Lensmannen langer ut mot det han mener er en ukultur med trimmede biler og unge førere.Det kan godt hende det er på sin plass her, men samtidig, så er det vel litt vanskelig å bevise. Min TDCi Mondeo kommer også greit oppi fart, og jammen meg kan den trekke rimelig godt i rattet dersom veien er sporete. Jeg kjører forøvrig med lovlig dekkdimensjon og mønster.Teoretisk sett kan vel jeg også forårsake en tilsvarende ulykke, samme som bestemor med Lada.Poenget er at artikkelen er vinklet slik at fokuset legges mye på bil og teoretisk potensiale for trim og ikke på hva som faktisk skjedde.typisk biltilsyn propaganda.. kan trimmes til 1000hk ja det kan jaggo meg mondeoen te naboen og gjer.... denne motoren kan ha kjørt med 0,5bar ladetrykk.... det veit ikkje dei. blir provosert når eg leser slike utalelser fra politi biltilsyn.berre håpa det går bra med dei innvolverte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 http://stjordal.adressa.no/index.php?optio...82&Itemid=1 Ulykkesbilen hadde 300 hestekrefter under panseret, og er egnet kun til lukkede baner.Rapporten viser også at bilen, en Audi RS2, hadde 300 hk under panseret og at den kolliderte i over 100 km/t. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Har ikke RS2 315hk orginalt da? Syns det virker som om de gjør hva de kan for å få det til å bli motoreffekt etc. som er årsak til ulykken... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 RS2 har 315 originalt ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Ett fett hvor mye HK det er i den motoren der vel.. Det finner man hvertfall ikke ut nå tipper jeg, vil bli forbauset hvis du får start på den igjen nå. Godt det gikk bra med de involverte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Hvis de kommer frem til at bilen hadde 300 og den har 315 Originalt, så betyr vel det at han har trimmet ned og vert fornuftig. Det tar de ikke med i artikkelen Det er veldig sparsommelig med info i disse artiklene, men det er viktig å poengtere potensialet i motoren.Nå kommer det vel frem at det var stor fart inne i bildet, så føreren var vel ikke helt uskyldig i hva som skjedde, men det rammer bilmiljøet generellt når de legger frem tall på 1000HK og at bilen er beregnet for bruk på bane. Nå kan jo bilen være banerigget med bur for alt jeg vet, men det er ingenting i artikkelen som støtter dette. Merker jeg blir litt provosert :-) Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Rart Statens Vegvesen ikke tar på seg trimming og mapping av biler. Ettersom det sitter så mange "skarpinger" der som vet potensialet og mulighetene i en sånn motor. Rulle har dem jo fått også! Hva er potensialet i Passaten som også var innblandet i ulykken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Hvis de kommer frem til at bilen hadde 300 og den har 315 Originalt, så betyr vel det at han har trimmet ned og vert fornuftig. Det tar de ikke med i artikkelen noengang hørt om cirka? 300/315? hvem bryr seg...trur ikke han har trimma ned 15 hester med den turboen akkurat... og selvfølgelig håper jeg det gikk bra med de involverte! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodohc Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Det er vell ein S2 Avant. 606 hk. http://www.garaget.org/?car=146508 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 (edited) Se der . svensk import mest sannsynlig ja.. håper inderlig ikke de bremser motoren og finner utav effekten.. for vedkommende sin skyld Edited July 31, 2009 by Stianwang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Har det noe å si om motoren var trimmet da? Så lenge bilen ikke har blitt registrert i norge, så har han jo ikke betalt forlite hk avgift.. 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Har det noe å si om motoren var trimmet da? Så lenge bilen ikke har blitt registrert i norge, så har han jo ikke betalt forlite hk avgift.. Nei det er jo sant ! for at det vi vet så kan det godt være at han skulle godkjenne den med 600hk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 (edited) Fasinerende hvordan alle skal beskytte denne Audiføreren?Er det kun fordi han antagelig er en bilentusiast, og derfor må "vi" støtte han? I følge politiet ville ikke prøveskiltene blitt utlevert dersom man var klar over ytelsen til motoren, og han skal ha holdt rundt 100km/t igjenom dette krysset hvor han smalt inn i en annen bil å kastet hengeren opp ned utenfor veibanen? Greit nok at media biter på å tar ting ut av alle proposjoner (potensiale til 1000 HK osv), men granskningen kommer da fram til ganske entydige svar her..? Edited August 1, 2009 by Tombra Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 (edited) Fasinerende hvordan alle skal beskytte denne Audiføreren?Er det kun fordi han antagelig er en bilentusiast, og derfor må "vi" støtte han? I følge politiet ville ikke prøveskiltene blitt utlevert dersom man var klar over ytelsen til motoren, og han skal ha holdt rundt 100km/t igjenom dette krysset hvor han smalt inn i en annen bil å kastet hengeren opp ned utenfor veibanen? Greit nok at media biter på å tar ting ut av alle proposjoner (potensiale til 1000 HK osv), men granskningen kommer da fram til ganske entydige svar her..? Hadde ikke du gjort det samme om det hadde vært din bil ? Så visst du hadde kjøpt deg en cossie med 600 hester så hadde altså du ikke brukt denne på veien med prøveskilter? Føreren ble nok litt gira i dette tilfelle og det fikk jo en dramatisk ende. men IKKE kom her å si at det hadde du aaaaldri gjort.. ! Edited August 1, 2009 by Stianwang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Jeg hadde nok ikke kjørt i 100 km/t igjennom Stjørdal sentrum i morgenrushet nei, hverken med Audi, 600 hesters cossie eller Fiesta 1.1. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
gatebil76 Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Jeg hadde nok ikke kjørt i 100 km/t igjennom Stjørdal sentrum i morgenrushet nei, hverken med Audi, 600 hesters cossie eller Fiesta 1.1.Hadde han hatt 150 så hadde det gått bra ....neida skal ikke spøke for mye med dette. synd for alle involverte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 hvordan vet du om han hadde 100 igjen krysse? var du der? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 SierraCos2wd, vet du noe mer om hvordan det går med de involverte?Forstod det sånn at du var i nærheten når det skjedde og kjente han som kjørte? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Etter en voldsom akselerasjon skar ulykkesbilen med over 300 hk under panseret ut – og kolliderte i over 100 km/t i Halsø-krysset i Stjørdal . Den kjøretøytekniske rapporten fra Statens vegvesen viser også at ulykkesbilen – en Audi RS2 – aldri skulle være på vegen. Bil for lukkede baner – Det er påvist uoriginal motorstyrke på bilen. Uansett er dette en bil som kun kan kjøres på lukkede baner – ikke på offentlig veg, sier konstituert lensmann Bjørnar Kyllo ved Stjørdal lensmannskontor. Vegvesenet har ikke klart å beregne motorstyrken i bilen, men i teorien kan den trimmes til å yte opp til 1.000 hk. **** for en ****** nisse som har skrevet/sagt dette.Bilen kommer for det første med 315 hk org,de har påvist uorg motorstyrke i motoren.Hvordan i hælvete har de fått til det uten bremsing?Ja, det er kjemp turbo osv men man kan ha flere oppsett for gate/bane kjøring og det er faktisk noen som faktisk bruker det Jeg visste heller ikke at Audi RS2 kun kan kjøres på bane?noe nytt det da? Blir så sinnsykt provosert av å lese sånn pisspreik! COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 hvordan vet du om han hadde 100 igjen krysse? var du der? Etterforskningen til politiet og Satens Vegvesen viser dette. Nei jeg var ikke der. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Er en god kombinasjon av bilkyndige folk som ligger bak artikkelen i Trønderavisa gitt.. Kanskje var ikke alt etter boka med Audien og føreren, men det er vel ikke helt etter boka det det offentlige lirer av seg her eller.. Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 blir så feil å komme med sånne ting som "ikke si at du aldri hadde gjort det". det har jo ingenting med saken å gjøre. hvis det er tilfelle her at han har gjort det, så er det jo mest sannsynlig han som har skylda. og hvorfor skal vi stå bak en som har grisekjørt? bare fordi vi grisekjører iblant selv, betyr det ikke at det ikke er idiotisk å gjøre det... '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now