grcossie Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Mener du å ta det helt vekk..? Og kortere reim? Jepp jepp
grcossie Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Hmmm...mulig reima vil gå i strammeren da, ser ikke problem med servoen. En kompis av meg fjernet bare impeller, funket kjempe bra det
Cosworth Racing1 Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Hmmm...mulig reima vil gå i strammeren da, ser ikke problem med servoen. En kompis av meg fjernet bare impeller, funket kjempe bra det Hvordan er impelleren festet da? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Hvordan er impelleren festet da? Er presset innpå, ters den av, som jeg skreiv lenger opp her. Er mulig han kappet av akslingen, er ikke sikker på det. Jeg kjøpte vannpumpe med digital kontroller fra Demon Tweeks til han, Dawid Craigs pumpe
Cosworth Racing1 Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Er presset innpå, ters den av, som jeg skreiv lenger opp her. Er mulig han kappet av akslingen, er ikke sikker på det. Jeg kjøpte vannpumpe med digital kontroller fra Demon Tweeks til han, Dawid Craigs pumpe Stemmer, var den som måtte terses av ja Er en sånn pumpe jeg også har sett på, med kontroller. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Stemmer, var den som måtte terses av ja Er en sånn pumpe jeg også har sett på, med kontroller. Denne stod montert i bagasje rommet i en kadett, og med ca 14liter kjølevæske, ble det gode greier. Kontrolleren styrer kjølevifta også
armani Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 14liter; hva er fordelen med dette? Orginalt kjølesystem duger lengre enn de aller fleste har behov for i kombinasjon med en skikkelig radiator. 2wd sierra cosworth
grcossie Posted March 13, 2013 Posted March 13, 2013 14liter; hva er fordelen med dette? Orginalt kjølesystem duger lengre enn de aller fleste har behov for i kombinasjon med en skikkelig radiator. Pga kjølinga ble lagt i bag rom, med stor radiator. Er ikke store plassen i front i kombinasjon med stor ic på en Kadett
r2d2 Posted March 15, 2013 Posted March 15, 2013 Er presset innpå, ters den av, som jeg skreiv lenger opp her. Er mulig han kappet av akslingen, er ikke sikker på det. Jeg kjøpte vannpumpe med digital kontroller fra Demon Tweeks til han, Dawid Craigs pumpe hei, regner med at det er EWP 115 du bruker, men er det alu eller plast typen? positive/negative erfaringer? Davies Craig v.s Stewart sin pumpe, noen som har erfaringer?
grcossie Posted March 15, 2013 Posted March 15, 2013 hei, regner med at det er EWP 115 du bruker, men er det alu eller plast typen? positive/negative erfaringer? Davies Craig v.s Stewart sin pumpe, noen som har erfaringer? Mener det var ewp 115 ja, er av plast typen. Var aldri noe problem med den, på den bilen. Still inn den temp man vil ha på kontrolleren, så fikset resten seg selv
kermit racing Posted March 15, 2013 Posted March 15, 2013 Mener det var ewp 115 ja, er av plast typen. Var aldri noe problem med den, på den bilen. Still inn den temp man vil ha på kontrolleren, så fikset resten seg selvHolder lenge med den mindre modellen,det er ikke en big blokk du skal ha vannet igjennom. RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
grcossie Posted March 15, 2013 Posted March 15, 2013 Holder lenge med den mindre modellen,det er ikke en big blokk du skal ha vannet igjennom. Sjekka det nå, og det stemmer med at det var den mindre modellen, som ble brukt her
Granada 2.8 Ghia Posted March 17, 2013 Posted March 17, 2013 Ville nå sett litt på muligheten for ett solid alu, evt. stål-lokk med slangekoblinger, og ett feste for ett løpehjul, en fastsveist pinnebolt med ett løpehjul med lager inni istedefor VP. Surt å kjøpe ny VP, ta av impelleren og montere den pga ett defekt lager. Med ett fast lokk, med ett løpehjul som a) har utskiftbart lager eller noe vanlig til en annen bil som man bytter komplett, så slipper man demontere stort mere. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Cosworth Racing1 Posted March 17, 2013 Posted March 17, 2013 Ville nå sett litt på muligheten for ett solid alu, evt. stål-lokk med slangekoblinger, og ett feste for ett løpehjul, en fastsveist pinnebolt med ett løpehjul med lager inni istedefor VP. Surt å kjøpe ny VP, ta av impelleren og montere den pga ett defekt lager. Med ett fast lokk, med ett løpehjul som a) har utskiftbart lager eller noe vanlig til en annen bil som man bytter komplett, så slipper man demontere stort mere. Har ihvertfall tatt vekk impelleren nå 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Cosworth Racing1 Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 Dere som har gjort dette før og fjernet vannpumpen, hvor har dere satt pumpen?? Har problemer med å få sug hele veien.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
2.3 GL Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 Hvilken vei tar vannet normalt sett? Kjenner ikke cosworth så godt men på ohc suger jo pumpa fra nedre radiatorslange. Må jo være mest gunstig å ha pumpa så langt ned som mulig i tilfelle. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
Cosworth Racing1 Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 Pumpen står langt nede. Ser ut til at vi må koble noen slanger litt annerledes for å få riktig sirkulasjon. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Cosworth Racing1 Posted April 14, 2013 Posted April 14, 2013 Hehe.. Ligger jo bilder i tråden min om hvordan det ble Jon Men du kan sikkert forklare hvilken vei vannet går 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now