Asil Racing Posted July 8, 2009 Posted July 8, 2009 Driver å vurderer å bygge om til elektrisk vannpumpe på cosworthen min nå , så har jeg funnet denne på ebay http://cgi.ebay.co.uk/Stewart-Composite-El...%3A1%7C294%3A50 Noen her inne som har gjort det før og har en grei fremgangs måte på hva og hvordan det skal gjøres ? mvh tommy
Asil Racing Posted July 12, 2009 Author Posted July 12, 2009 ikke noen som har elektrisk vannkjøling på cossien sin da ?
2.8 injection Posted July 12, 2009 Posted July 12, 2009 skal du bruke den istede for den reim drevne vannpumpa eller i tillegg? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
escortcosw Posted July 13, 2009 Posted July 13, 2009 Hei jeg har el vannpumpe,,,,funker kjempebratempen på motoren min er dønn stabil uansett hard kjøring...og den står å tusler å går 5 te ti min etter bilen er stoppa:)
s10an Posted July 13, 2009 Posted July 13, 2009 har elektrisk jeg å, har ikke montert enda men, hehe Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
Mark1 Posted July 13, 2009 Posted July 13, 2009 Hei jeg har el vannpumpe,,,,funker kjempebratempen på motoren min er dønn stabil uansett hard kjøring...og den står å tusler å går 5 te ti min etter bilen er stoppa:) kjører du med eller uten termostat? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
escortcosw Posted July 13, 2009 Posted July 13, 2009 (edited) kjører du med eller uten termostat? Kjører me termostat...82 grader:)Og for å beholde mottrykk i systemet,,,,pumpa surrer så vith runt etter start og øker på....så arb temp oppnås kjapt:) Edited July 13, 2009 by escortcosw
OleK Posted January 30, 2010 Posted January 30, 2010 noen flere her inne som har dette? evnt noen bilder av hvordan folk har montert dette? Cosworth!
Asil Racing Posted January 30, 2010 Author Posted January 30, 2010 Fant ut at anders standahl med den svarte caprien som gikk i gatebil før har elektrisk vannpumpe .Mener han har profil her inne , men husker ikke nicket hans . finn ut det og send han pm mvh tommy
Kverna Posted January 30, 2010 Posted January 30, 2010 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showuser=815 as. Min fotoblogg
grcossie Posted January 31, 2010 Posted January 31, 2010 En kompis av meg, har nett montert på Kadett Cosworten sin, (istad heter han innpå her) Uten termostat med radiator og pumpe, mont bak. Er digital kontoll boks til det settewrt, som man velger temp på, og som styrer kjølevifta også. Denne typen, jeg bestilte til han, kom pæå ca 3tusen inkl frakt og moms http://www.demon-tweeks.co.uk/products/Pro...p;pcode=DCP8007
Cosworth Racing1 Posted March 11, 2013 Posted March 11, 2013 Tar denne gamle tråden opp igjen. Dersom det bygges om til elektisk, er det best å ta vekk den originale? Har hørt at en del knekker bladene i den slik at den ikke funker, når det bygges om til elektrisk. Er det noe ulemper med å bruke begge to? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
D.Toft Posted March 11, 2013 Posted March 11, 2013 tja, første tanken som slår meg er at om du bruker begge 2, så er en av dem en brems i vannsystemet.hva med å få laget en plate med stusser som man skrur på der vannpumpen har vært?evt tar ut skovelen av den orginale?
Cosworth Racing1 Posted March 11, 2013 Posted March 11, 2013 tja, første tanken som slår meg er at om du bruker begge 2, så er en av dem en brems i vannsystemet.hva med å få laget en plate med stusser som man skrur på der vannpumpen har vært?evt tar ut skovelen av den orginale? Har hørt at folk knekker bladene for å ikke ha den i bruk.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
kermit racing Posted March 11, 2013 Posted March 11, 2013 tja, første tanken som slår meg er at om du bruker begge 2, så er en av dem en brems i vannsystemet.hva med å få laget en plate med stusser som man skrur på der vannpumpen har vært?evt tar ut skovelen av den orginale?God løsning å fjerne orginal pumpa. Ny plate med rørstuss på( gjerne i alu)En feilkilde mindre.(lagerhaveri med påfølgende lekkasje) RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
D.Toft Posted March 11, 2013 Posted March 11, 2013 Har hørt at folk knekker bladene for å ikke ha den i bruk.. en ting er å knekke bladene, noe jeg ikke ser på noe lurt.heller demontere innmaten.
Cosworth Racing1 Posted March 11, 2013 Posted March 11, 2013 en ting er å knekke bladene, noe jeg ikke ser på noe lurt.heller demontere innmaten. Tror jeg muligens gjør det istedet, og satser på elektrisk pumpe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Cosworth Racing1 Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Noen som har gjort dette før her nå forresten? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
D.Toft Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Tror jeg muligens gjør det istedet, og satser på elektrisk pumpe.. er sikkert ikke dumt.hør med Mr alu sveiser da om å evt få laget en plate med stusser på som erstatter vannpumpen, tenker det hadde vært tøfft
Cosworth Racing1 Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 er sikkert ikke dumt.hør med Mr alu sveiser da om å evt få laget en plate med stusser på som erstatter vannpumpen, tenker det hadde vært tøfft Tenker på å lage en plate som jeg skrur fast, med vannuttakene på, og reimhjulet? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Tenker på å lage en plate som jeg skrur fast, med vannuttakene på, og reimhjulet? Har ikke bruk for reimhjulet
Cosworth Racing1 Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Har ikke bruk for reimhjulet Mener du å ta det helt vekk..? Og kortere reim? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
D.Toft Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 hmm, nei det har han nok ikke, bare en kortere reim da
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now