FrodeH Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 Er det mange her innpå som har satt på coilvers bak uten å forsterke dempertårn og feste på bærebru? Tilfeller der tårnet eller bærebrufester har gitt etter?
JHS Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 Jeg har ikke forsterket noe, lever da i beste velgående enda.
Guest darksoul Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 Jeg har ikke forsterket noe, lever da i beste velgående enda. Ingen forsterkninger forutenom stag... Funker fint det... Øyvind.
a.nilsen Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 Ikke forsterket no, men har fjærbeinsstag, på tredje året. Så på det i dag faktisk å det er fortsatt ingen tegn til at det skal ryke noe som helst. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Samatron Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 men det er jo gjort på en kveld å forsterke. hvorfor la være?
D.Toft Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 helt enig, når man først er i gang, så hvorfor ikke helsveise dempertårnet, evt med en liten forsterkning fra toppen og ned i gulvet, samt helsveise nedre demper innfestning?
Cosworth Racing1 Posted July 7, 2009 Posted July 7, 2009 Har kjørt i 9 år nå med coilover, og aldri hatt problemer. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
a.nilsen Posted July 7, 2009 Posted July 7, 2009 Hvorfor begynne å legge larver på ett ellers fint karross da en ikke må? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Samatron Posted July 8, 2009 Posted July 8, 2009 (edited) Jeg har ikke forsterket noe, lever da i beste velgående enda. "JHS"Ikke forsterket no, men har fjærbeinsstag, på tredje året. Så på det i dag faktisk å det er fortsatt ingen tegn til at det skal ryke noe som helst. "A.Nilsen"Har kjørt i 9 år nå med coilover, og aldri hatt problemer." Cosworthracing1" Ingen forsterkninger forutenom stag... Funker fint det... darksoul Gåte med hint i quote'ene over:hva er likheten mellom A.Nilsen, Cosworthracing1, darksoul og JHS?Svar:ingen av de bruker bilen sin på bane, og hvis det skulle gjøre det blir de fra kjørt av min bestemor__________________________________________________________ fra spøk til alvor:det har skjedd at tårn har løsnet bak på rustfrie cosworher pga coilovers. men det er tydelig vis ikke et vanelig problem. og ther har vi flere eksempel på at det ikke er et must.personelig ødela jeg lakken med glede, i et nylakka bagasjerom og inni nylakka hjulbuer, for å få sømma tårnet ned mot innerskjermen og inni skjermen og for å få sveisa inn trekant forsterkninger mot gulvet. jeg veit at sierra karossen IKKE har vondt av det. spessielt ikke da bilen skal kjøres hardt på bane så jeg kan nyte og ha bruk for coilovers. og ikke bare stå ved siden av banen med blank bil å skryte av å ha coilovers og kun bruke de til å senke bilen med. Hvorfor begynne å legge larver på ett ellers fint karross da en ikke må? riktige larver er jo faktisk minst 3 ting på en gang; nyttig, bra og KULT!! Edited July 8, 2009 by Samatron
a.nilsen Posted July 8, 2009 Posted July 8, 2009 Gåte med hint i quote'ene over:hva er likheten mellom A.Nilsen, Cosworthracing1, darksoul og JHS?Svar:ingen av de bruker bilen sin på bane, og hvis det skulle gjøre det blir de fra kjørt av min bestemor__________________________________________________________You're on!!! Bilen min går fint lite på åpen vei.. Den er brukt relativt godt på div treff oppigjennom i 4 år nå, så den holder ikke. Så om det passer til helga får du og bestemordi stille opp.?. Tviler vel på det, da jeg tror dette var utalelser fra ei depohore . '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
RSCoz Posted July 8, 2009 Posted July 8, 2009 Er det mange her innpå som har satt på coilvers bak uten å forsterke dempertårn og feste på bærebru? Tilfeller der tårnet eller bærebrufester har gitt etter? Jeg har hatt coilovere på flere Cosworth`r, og har aldri forsterket noe. Det er mye annet som ryker på en slik bil før dempertårnet eller bærebru..
Cosworth Racing1 Posted July 8, 2009 Posted July 8, 2009 Gåte med hint i quote'ene over:hva er likheten mellom A.Nilsen, Cosworthracing1, darksoul og JHS?Svar:ingen av de bruker bilen sin på bane, og hvis det skulle gjøre det blir de fra kjørt av min bestemor__________________________________________________________ fra spøk til alvor:det har skjedd at tårn har løsnet bak på rustfrie cosworher pga coilovers. men det er tydelig vis ikke et vanelig problem. og ther har vi flere eksempel på at det ikke er et must.personelig ødela jeg lakken med glede, i et nylakka bagasjerom og inni nylakka hjulbuer, for å få sømma tårnet ned mot innerskjermen og inni skjermen og for å få sveisa inn trekant forsterkninger mot gulvet. jeg veit at sierra karossen IKKE har vondt av det. spessielt ikke da bilen skal kjøres hardt på bane så jeg kan nyte og ha bruk for coilovers. og ikke bare stå ved siden av banen med blank bil å skryte av å ha coilovers og kun bruke de til å senke bilen med. riktige larver er jo faktisk minst 3 ting på en gang; nyttig, bra og KULT!! Nå sto jo det ikke i utgangspunktet at denne bilen skulle bygges for BANE, så hvorfor skulle jeg ta hensyn til det da? Jeg skrev at jeg hadde kjørt bilen med coilover i cirka 9 år, og GANSKE mange kilometer, uten uhell. Da har bilen blitt brukt både pent og hardt. Bygger du for bane er det litt annerledes. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
ArneR Posted July 9, 2009 Posted July 9, 2009 Eg heilsveiste dempertårnene mine bare sånn i tilfelle siden eg har ganske mye bilstereo, og siden eg skulle lakkere bilen på undersiden. Kanskje ikke nødvendig, men det kan ihvertfall ikke skade. Har også tårnstag. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now