Sierra93rs Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Hei. kjøpte en sierra for 5 mnd siden, og har begynt og bli lei av 125 hk! Er det noen mulighet og få mere hk ut av den, Uten av at den ryker. har hørt at noen setter på turbo, men da holder den ikke lenge. Er det mulig og få hentet ut 50 hk++, hvis du vet ossen hadde det vært fint om du forteller litt av hva som må gjøres og byttes ut. Hadde vært fint med en ca pris også noen som vet om du får merkbar effekt av og ta ut alt av seter og isolasjon? alså alt som ikke trengs i bilen:) Takk for hjelpen:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
po0key Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Hei. kjøpte en sierra for 5 mnd siden, og har begynt og bli lei av 125 hk! Er det noen mulighet og få mere hk ut av den, Uten av at den ryker. har hørt at noen setter på turbo, men da holder den ikke lenge. Er det mulig og få hentet ut 50 hk++, hvis du vet ossen hadde det vært fint om du forteller litt av hva som må gjøres og byttes ut. Hadde vært fint med en ca pris også noen som vet om du får merkbar effekt av og ta ut alt av seter og isolasjon? alså alt som ikke trengs i bilen:) Takk for hjelpen:D med og ta ut alt som er i bilen letter bilen ganske mye da isolering og seter veier en god del men om det er ekstremt mekbart veit ikke jeg du kan jo også begynne med og juster opp bensintrykket litt hjelper litt det også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Lette svinghjul og den smultringen på mellomakselen er jo en god start. Er forresten ikke 16v på sierra dohc Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Turbo, datasprut, god toppakning og rett frostvæske. Så får du en motor som både går bra og har muligheten for å være holdbar - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra93rs Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 Turbo, datasprut, god toppakning og rett frostvæske. Så får du en motor som både går bra og har muligheten for å være holdbar lavtryks turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Du merker en god del på å fjerne alt unødvendig inni bilen.Det har jeg gjort på min Sierra, alt uten om taktrekk, gulvteppe, forseter, trekk på fordørene og øverste del av dash'en.Veier rundt 1000kg nå slik den står. Og var ganske merkbart Viss du monterer turbo etc. så kan du selv velge hvor mye trykk du skal kjøre.Men mtp. levetid så ja, du kan kjøre med lavt trykk og øke levetiden en god del.Men viss du bygger et skikkelig oppsett, kan du fint få en holdbar motor selv med høyere trykk. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now