esten Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Må vel legge ut litt jeg å, vi kjøpte denne mondeoen for ca 1 mnd siden nå, er meget godt fornøyd. Det er jo en bil med stor plass og stor nok motor. Jeg kommer til å legge ut bilder av ting jeg har gjort, og jeg håper dere kan gi innspill og gode ideer videre... 2001 Ford Mondeo 2,0 tddi Recaro interiør grå 18" Focus st225 felger Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Legg ut litt bilder av utgangspunktet ditt da Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 Noen flere.. Slik så bilen ut, da jeg hentet den. Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Ser jo bra ut, dette blir nok bra så lenge du holder deg unna japseplasten som er å få kjøpt til disse Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 Vær du trygg, ikke nå uoriginalt skal på hær.. Har vanvittig lyst på denne fangeren fra ford da... Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
forddigger Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Vær du trygg, ikke nå uoriginalt skal på hær.. Har vanvittig lyst på denne fangeren fra ford da... den er vi flere som sikler på fin bil du har fått tak i deg Link to comment Share on other sites More sharing options...
RstS2 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 den er vi flere som sikler på fin bil du har fått tak i deg Jepp den fangeren er grom, men er ikke dette ST fanger og da må du bytte skjermene oxo pga. bredde på fanger?? Stemmer ikke det?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted July 6, 2009 Author Share Posted July 6, 2009 Tja, si det. Når jeg går inn på ford sine hjemmesider, får jeg opp dette som ekstrautstyr til mondeo mk3, står ingenting om at det bare passer st220. Sportslig støtfangersett foran Inkl. tåkelys og lyktespylere, grunnet, lakkeres i bilens farge Bestillingsnummer: 1146705 Pris: 7747.50 NOK Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
forddigger Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 nei er ikke dette som er st fanger. er utrolig lik men er litt forskjell ved sprederene og annet gitter iallefall. pluss att st fangeren er ca 10 000kr dyrere. nei er ikke dette som er st fanger. er utrolig lik men er litt forskjell ved sprederene og annet gitter iallefall. pluss att st fangeren er ca 10 000kr dyrere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RstS2 Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 (edited) nei er ikke dette som er st fanger. er utrolig lik men er litt forskjell ved sprederene og annet gitter iallefall. pluss att st fangeren er ca 10 000kr dyrere. OK, blir ihvertfall HELT KONGE med den fangeren:-) Edited July 7, 2009 by RstS2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted July 7, 2009 Author Share Posted July 7, 2009 Kronerulling!!! Jeg kan være prøvekanin... Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted July 8, 2009 Author Share Posted July 8, 2009 (edited) Da kom det en ny del fra england, skinnet skulle byttes. Trodde det skulle bli en enkel sak, men der tok jeg grundig feil.. Her skulle nå plastikktapper bøyes, så etter byttet, bøyes tilbake igjen, men har ble plastikktappene så sprø, at bortimot alle gikk i stykker. Gikk heldigvis bra med litt smelt-lim. Fikk også ettermontert taklys over baksetet, litt skjeptisk i å skjære i taket med tapetkniv, men det gikk da bra det å. Dro ledningene fra lyset foran. Enkel jobb, som tok ca 15-25 min. Edited July 8, 2009 by esten Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Veit ikke om dere du har sett denne før.. Men her er fangeren du sikter til, etter min smak den fineste til mondeo.. Lykke til videre med bilen, så bra ut så langt med det du har gjort.. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted July 8, 2009 Author Share Posted July 8, 2009 (edited) Veit ikke om dere du har sett denne før.. Men her er fangeren du sikter til, etter min smak den fineste til mondeo.. Lykke til videre med bilen, så bra ut så langt med det du har gjort.. :-) Snakket med den lokale ford forhandleren om pris på dette kittet, men ble litt skuffet da de skulle ha over 9000, da det står 7700 inne på ford sine sider..Skulle få den for 8200 i sverige. Med kursen i beregningen, blir den ca 6700 for alt. Noen bilder av andre ting jeg har byttet/ fikset. Måtte jo få på litt chrome... Edited July 8, 2009 by esten Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Dinj snik hehe Bli bra d her 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
forddigger Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 hvor fikk du tak i skinnet rundt girstanga? mvh Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted July 9, 2009 Author Share Posted July 9, 2009 England. Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
roddis Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 hvor fikk du tak i skinnet rundt girstanga? mvh Erik Jeg har en sånn skinn sak med røde sømmer liggende. Er tilpasset 2004-2007 modeller. 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted July 21, 2009 Author Share Posted July 21, 2009 Da ble det litt mer oppfriskning av interiøret.Jeg byttet ut det grå panelet, til det mørke fra ghia/st220. Ble også litt større radio med veksler. Måtte selvfølgelig bestille nytt skinn fra england, da den skulle på det sorte dekselet. Har også fått tid til litt soting i ferien, men mye hjelp selvfølgelig.. Montert elg-varslere, meget diskret.. Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Elgvarsel, hahah Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted July 21, 2009 Author Share Posted July 21, 2009 Elgvarsel, hahah ??????????? Skjønte ikke helt humoren her jeg... Sikkert arti.... Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted July 23, 2009 Author Share Posted July 23, 2009 Da var 05 speil montert, ble chrome kåper på disse... Var selvfølgelig ikke samme fargene på ledningene, men det gikk da til slutt å få montert de rett... Har ikke fått koblet lysene under speilene enda da, blir vel ett prosekt å få dra ledningene fra bilen og ut til døra.... Esten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 ??????????? Skjønte ikke helt humoren her jeg... Sikkert arti.... Hva er den elgvarsleren det er snakk om?? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ball3 Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 En liten sak som peiler inn all elg i umiddelbar nærhet og gjør deg oppmerksom på det, jækla kjekt oppover Østerdalen f.eks.......... Fra spøk til alvor, det korrekte navnet ville vel vært "elgskremmer", som i "vart du skræmt no!?". Er noe man fester på bilen som gir fra seg en lyd under kjøring som visstnok skal skremme unna elg i nærheten, mange som sverger til at det funker, og vi solgte det som hakka møkk på den forrige arbeidsplassen min. Meget fin bil by the way! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts