Jump to content

Spiller+USB Hardisk i bil?

Recommended Posts

Guest flame25
Posted

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt meg ny bil, en Ford Mondeo 2003mod stasjonsvogn. Og jeg har ett par spørsmål angående stereoanlegget i den.

Da jeg har tenkt og kjøpe nye spiller til bilen og lurte på om denne var noe og satse på?: http://strommen-bilradio.no/product_info.p...roducts_id=1547

Den har usb 2.0bak på spilleren og da tenkte jeg at jeg kunne investere i en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=389021 denne får strøm gjennom usben så den må jo være ypperlig og ha i bilen da du ikke trenger omformer fra 230V til 12V. Jeg lurte på om noen av dere her på forumet har hatt erfaring med og ha eksterne harddisker koblet til spillere i bilen? Eventuelt noen tips og råd på hvordan man gjør det.

Så lurte jeg på om noen vet hvilke høyttalere som står i mondeoen, framdører bakdører og helt bakerst? Tenker helst på hvilken strørrelse de er, og om jeg trenger noen slags form for ekstrautstyr for og sette i nye høyttalere. Jeg har nemlig tenkt og bytte ut disse og sett i noen med litt mer trøkk i:)

Takk

Posted

kongebra spiller ;)

har en sånn selv i min sierra :)

er vel 6x8" høytalere i mondeoen?!

på torshov får du en baffel så du kan ha 6,5" istedet ;)

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Guest Mondeo-Larsen
Posted

Har lest om flere tilfeller hvor HDD'n ikke får nok strøm via USB'en.

Ville nok vært forsiktig med å kjøpe en så stor harddisk uten å ha prøvd en annen først. (Sikkert en kamerat av deg som har en)

I bakdørene er det 6x8" høyttalere, hva det er de andre stedene er jeg ikke sikker på.

• 2 weeks later...
Posted

har selv en slik Western Digital, har ikke opplevd at den får for lite størm via usb, kabelen som følger med er dog litt dårlig, sluttet og fungere , fant en lik kabel og kjørte på som ny igjen :)

Min er 250GB, men det burde vel holde?

695371.jpeg

-Sierra Cosworth 89' 2wd

Posted

Så lenge disken ikke trekker mer enn 500mA så skal det funke. Dog usb 2.0 disker har en tendens til å trekke litt mer, kjøpte meg en 160GB som ikke funket da den trakk ca 800mA. Kjøpte i stedet en usb pen på 64GB da jeg ikke har så mye musikk å drasse rundt.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.