Escort RST WRC Posted June 29, 2009 Posted June 29, 2009 http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-4x4-Fully-A...93%3A1|294%3A30 Noen som har testet ut desse og vet om det er bra greier?Skal ha nye til Cossie'en og like greit å kjøpe justerbare med en gang. Har man mulighet til å justere en del med desse? Og noen som har testet desse?Helst sammen med med de justerbare TCA'ene ovenfor. http://cgi.ebay.co.uk/SIERRA-ESCORT-COSWOR...93%3A1|294%3A30 Og tilslutt, noen som har prøvd desse?Må da være gode greier? http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Cosworth-4x4-an...93%3A1|294%3A30 Har ikke kjørt selv med uniballs på veien over tid, noen som har erfaring med dette?Stor slitasje i forhold til vanlige kuler?Mye tightere? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
b-k Posted June 29, 2009 Posted June 29, 2009 hei. jeg har justerbare sånne fra burton. men med vanlig foring i enden.. funker som f...
Escort RST WRC Posted June 30, 2009 Author Posted June 30, 2009 Høres bra ut Noen som har testet desse med uniballs? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Ford ragger Posted June 30, 2009 Posted June 30, 2009 Jeg har med uniballs.. Vet ikke om det er noen merbar forskjell på og kjøre med unibolls og foring. Men foringen flekser jo noe unibolls ikke gjør.. Jeg er fornøyd med mine justerbare armer.. Har også kjøpt støvhetter som jeg har fylt opp med fett for og ungå at dem blir utslitte med gang.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
GTD40 Posted June 30, 2009 Posted June 30, 2009 Ikke helt til topic men kan være av interesse likevel- jeg monterte basktilling med uniballs, og de store foringene erstattet med alu(laget av Fakeworth..) det jeg har merket det lille jeg har prøvd bilen, er en del mer "sang" fra diffen..utover dette synes jeg det var minimalt med slag osv som forplantet seg inn i bilen...planlegger å kjøpe justerbare TCA's også...... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
Escort RST WRC Posted June 30, 2009 Author Posted June 30, 2009 Jeg har med uniballs.. Vet ikke om det er noen merbar forskjell på og kjøre med unibolls og foring. Men foringen flekser jo noe unibolls ikke gjør.. Jeg er fornøyd med mine justerbare armer.. Har også kjøpt støvhetter som jeg har fylt opp med fett for og ungå at dem blir utslitte med gang.. Høres bra ut Du har vertfall ikke merket noe negativ forandring i forhold til med foringer, for å si det sånn? Hvor kjøpte du støvhetter? Ikke helt til topic men kan være av interesse likevel- jeg monterte basktilling med uniballs, og de store foringene erstattet med alu(laget av Fakeworth..) det jeg har merket det lille jeg har prøvd bilen, er en del mer "sang" fra diffen..utover dette synes jeg det var minimalt med slag osv som forplantet seg inn i bilen...planlegger å kjøpe justerbare TCA's også...... Okay, skjønner.Ja, litt mer synging vil man nok få med alu-innfestninger. Samme som med alu diffoppheng.Høres bra ut Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
cossie4*4 Posted June 30, 2009 Posted June 30, 2009 Jeg hadde slike justerbare tca med unibolls på den første cosworth'n jeg hadde. Etter at jeg monterte dem så ristet bilen noe forferdelig ved høyresving. Var inne på 4-hjulskontroll og alt så bra ut. Så hvorfor den ristet vet jeg ikke. Solgte den med denne feilen, og han som kjøpte bilen skiftet til orginale bærearmer, og da sluttet den å riste. Det var min erfaring
Ford ragger Posted June 30, 2009 Posted June 30, 2009 Høres bra ut Du har vertfall ikke merket noe negativ forandring i forhold til med foringer, for å si det sånn? Hvor kjøpte du støvhetter? Nei ikke noe negativt fra min side med den forstillinga jeg har nå.. Vanskelig og si hva forskjellen ville blitt vis jeg hadde byttet bare bærearmer, siden jeg byttet hele understellet mitt når jeg bygde om min.. Støvhetter kjøpte jeg på burtonpower. Har også satt det på gaz gold demperene mine bak siden det sitter unibolls der også.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Escort RST WRC Posted June 30, 2009 Author Posted June 30, 2009 Jeg hadde slike justerbare tca med unibolls på den første cosworth'n jeg hadde. Etter at jeg monterte dem så ristet bilen noe forferdelig ved høyresving. Var inne på 4-hjulskontroll og alt så bra ut. Så hvorfor den ristet vet jeg ikke. Solgte den med denne feilen, og han som kjøpte bilen skiftet til orginale bærearmer, og da sluttet den å riste. Det var min erfaring Hm, hørtes litt merkelig ut.. Hørtes nesten ut som at det har vært noe løst.. Nei ikke noe negativt fra min side med den forstillinga jeg har nå.. Vanskelig og si hva forskjellen ville blitt vis jeg hadde byttet bare bærearmer, siden jeg byttet hele understellet mitt når jeg bygde om min.. Støvhetter kjøpte jeg på burtonpower. Har også satt det på gaz gold demperene mine bak siden det sitter unibolls der også.. Skjønner Ikke så lett å vite forskjell da Har du en link til de? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Fezworth Posted June 30, 2009 Posted June 30, 2009 Har montert det settet på min bil, TCA å comp struts. Fungerer meget bra, tight og fin. Litt mer støy blir d jo når det er uniballs i stedet for foringer, men bruker bilen hver dag til jobb osv, så ille er det ikke.Kan være litt vrient og justere TCA da pga konstruksjonen, men du finner fort ut av det.Kjøpte også top mounts, men de er ikke montert enda da, litt spent på hvordan det blir med tanke på støy. Tar man det steget må man vell bytte ut foringene til tannstaga men alu også Et tips, ikke handle fra de på ebay, www.compbrake.co.uk, billigere rett fra siden deres.
Ford ragger Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 Har montert det settet på min bil, TCA å comp struts. Fungerer meget bra, tight og fin. Fezworth. Kjører du uten stabstag da?? Eller har du montert stabstag foran.?? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Fezworth Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 (edited) Fezworth. Kjører du uten stabstag da?? Eller har du montert stabstag foran.?? Kjører uten stabstag nå ja. Fordi bilen krenger overaskende lite etter at coilovers med kun 300lbs fjærer ble montert. Skal vel montere noe med tiden, men det haster ikke, skal teste ut med stivere fjærer først.Har ikke montert coilovers bak enda, men regner med den blir enda bedre da. Edited July 1, 2009 by Fezworth
Escort RST WRC Posted July 1, 2009 Author Posted July 1, 2009 Har montert det settet på min bil, TCA å comp struts. Fungerer meget bra, tight og fin. Litt mer støy blir d jo når det er uniballs i stedet for foringer, men bruker bilen hver dag til jobb osv, så ille er det ikke.Kan være litt vrient og justere TCA da pga konstruksjonen, men du finner fort ut av det.Kjøpte også top mounts, men de er ikke montert enda da, litt spent på hvordan det blir med tanke på støy. Tar man det steget må man vell bytte ut foringene til tannstaga men alu også Et tips, ikke handle fra de på ebay, www.compbrake.co.uk, billigere rett fra siden deres. Høres jo spennende ut det da Ja, litt støy pga. uniballs går helt fint. Er en del fra før av mtp. alufester på motor, gir og diff Kunne også godt tenkt meg top mounts, men det får bli litt senere tror jeg Kjører uten stabstag nå ja. Fordi bilen krenger overaskende lite etter at coilovers med kun 300lbs fjærer ble montert. Skal vel montere noe med tiden, men det haster ikke, skal teste ut med stivere fjærer først.Har ikke montert coilovers bak enda, men regner med den blir enda bedre da. Hm, interessant. Trodde jeg måtte ha nytt stab.stag foran med en gang jeg..Hvordan var den før du monterte coilovers da? Noen flere som kunne vært interessert i å handle noe fra compbrake?Jeg kommer til å handle nå veldig snart for meg og en kompis, så er det noen som skal ha noe ta kontakt snarest Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
JHS Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 Hm, interessant. Trodde jeg måtte ha nytt stab.stag foran med en gang jeg..Hvordan var den før du monterte coilovers da? Noen flere som kunne vært interessert i å handle noe fra compbrake?Jeg kommer til å handle nå veldig snart for meg og en kompis, så er det noen som skal ha noe ta kontakt snarest De aller fleste som kjører med compression struts kjører uten stabstag da de ikke har innfesting til dette lengre Eneste jeg har funnet som har "ferdig" som kan brukes med stabstag og compression struts er SUHE, men bærearmene er da ikke justerbare.Rally gutta kjører jo med begge deler på asfalt oppsett og bare compression struts på grus/snø. For og få bilen stiv nok uten stabstag må man jo kompensere med (alt for) stive fjærer.Søk på passionford, jeg startet en tråd der om akkurat dette Kontakter du forøvrig nuts r us/Tony på passionford så får du som regel litt ekstra rabatt på Compbrake greier, veldig grei og ha med og gjøre. Har fått flere sett med bremser, compression struts, bærearmer og hydrauliske håndbrekk fra han Og mer skal det bli!
Escort RST WRC Posted July 1, 2009 Author Posted July 1, 2009 De aller fleste som kjører med compression struts kjører uten stabstag da de ikke har innfesting til dette lengre Eneste jeg har funnet som har "ferdig" som kan brukes med stabstag og compression struts er SUHE, men bærearmene er da ikke justerbare.Rally gutta kjører jo med begge deler på asfalt oppsett og bare compression struts på grus/snø. For og få bilen stiv nok uten stabstag må man jo kompensere med (alt for) stive fjærer.Søk på passionford, jeg startet en tråd der om akkurat dette Kontakter du forøvrig nuts r us/Tony på passionford så får du som regel litt ekstra rabatt på Compbrake greier, veldig grei og ha med og gjøre. Har fått flere sett med bremser, compression struts, bærearmer og hydrauliske håndbrekk fra han Og mer skal det bli! Ja, jeg tenkte på stab.stag foran, med justerbare kniver Okay, skjønner Bestillte kun justerbare TCA nå, så får jeg bestille comp struts senere.Såg jo vertfall veldig bra ut de settene fra Comp Brake da vertfall, satser på det blir bra Er jo fort gjort å montere ved en senere anledning. Kunne godt tenkt meg å visst litt mer om hvordan jeg skulle gjort det med stab.stag først.For jeg kommer til å kjøre med vanlige fjærbein enn så lenge, og blir det coilovers så blir det med fjærer jeg kan kjøre med på veien, ikke noe skamstivt noe Høres jo veldig bra ut det da Må ta meg en tur innom Passionford i morgen og lese litt da, lenge siden jeg har vært der Men nå har jeg allerede bestilt TCA'er, så da får jeg ta kontakt med han ved senere bestillinger Takker for tipset forresten! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Samatron Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 jeg har frontmontert sellholm stabstag med 320mm kniver. i tilleg til compression struts og justerbare tca. hvis ikke selger rallydesign noe lignende stabstaggreier. kjøpte et for å se på det, ser ikke så verst ut (mitt stag selges billigt)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now