Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hår fått ett kjempe problem på min 115 hk tddi, i går skulle jeg fylle tanken, kjøpte slik rens for å ha på tanken, å fylte det på før jeg fylte tanken helt opp. Skulle vist være ett knallmiddel for dyser og mer dette, håpte jeg da.

Kjørte ca 10 mil og alt fungerte helt topp, men så begynte den å rykke og dra helt forferdelig, skikkelig kenguru opplegg. Stoppet den, for å la den hvile noen minutter, da virket den noen minutter igjen uten feil, men så fort det ble litt oppoverbakke og litt tyngre å dra, ble den lik igjen, rykket som bare det, ble litt bedre så fort den fikk hvile noen minutter.

Kjørte til hjemplassen min, fikk tak i nytt dieselfilter, byttet det, og bilen var som ny i ca 5 mil, da starta helvette igjen.

I morres, kjørte jeg ca 20 mil, nesten uten ett feilskjer, etter det ble den stående stille i ca 2 timer.

Da jeg skulle kjøre hjem igjen, var den helt umulig fra første tråkk på pedalen, varte ca i 30 min, da ble den pluttselig bedre igjen...

For å si det sånn, ble det en gjævlig bursdag........

HAR NOEN GODE RÅD????????

Esten

Posted

Kjørte 28 mil i dag, ikke så mye som ett feilpekk....

Pratet med ford også, han jeg snakket med var overbevist om at dysene hadde gjort sitt, med denne km standen..

Håper på flere gode ideer!!!

Esten

Posted

sjekka pris på nye dyser da ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
16 000.- Norske kr + litt rør deler...

Dieselpumpe?? jeg måtte bytte på min 2002 tddi

Noe av de samme symptomene som du beskriver men fikk ikke kjørt så langt som 20 mil da...

Hvor langt har bilen gått da?

Kjør på Ford og ta en diagnosesjekk og finn ut hva som feiler bilen

Posted
Dieselpumpe?? jeg måtte bytte på min 2002 tddi

Noe av de samme symptomene som du beskriver men fikk ikke kjørt så langt som 20 mil da...

Hvor langt har bilen gått da?

Kjør på Ford og ta en diagnosesjekk og finn ut hva som feiler bilen

275 000 km. Får ingen feilmeldinger.

Esten

Posted

Ja, men de kan jo kjøre med datalogger når problemet inntreffer, og se hvilke verdier som gis utslag på.

Ikke en eneste feilkode altså? Heller ikke motorlys når det skjer, som forsvinner når du tar av og på tenningen etterpå?

Høres for meg ut som defekt dyse da..

Er da flere muligheter med IDS'en (diagnoseverktøy) man kan bruke når et slikt problem inntreffer.

Ikke kun lese ut feilkoder, og thats it-..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted

Hva med eksostilbakeføring? Mye tull med disse på VAG biler ihvertfall. Blir fulle av sot og dritt,har forskjellige feilsymptomer og kommer ikke alltid opp med feil. Kurrante å ta ut å rengjøre.

btw; gratulerer med dagen som var.

Posted
Ja, men de kan jo kjøre med datalogger når problemet inntreffer, og se hvilke verdier som gis utslag på.

Ikke en eneste feilkode altså? Heller ikke motorlys når det skjer, som forsvinner når du tar av og på tenningen etterpå?

Høres for meg ut som defekt dyse da..

Er da flere muligheter med IDS'en (diagnoseverktøy) man kan bruke når et slikt problem inntreffer.

Ikke kun lese ut feilkoder, og thats it-..

Ikke anntydning til motorlys nei, ingen lys i det hele tatt. Har kjørt ca 30 mil i dag, å ikke ett eneste lite tegn til feilslag.

Mulig den ikke liker å trekke henger???

Mulig dysene trenger mer da??

Er overhodet ikke bilmekanikker, er båtbygger av yrke, så trenger all den info jeg kan få.

Hva med eksostilbakeføring? Mye tull med disse på VAG biler ihvertfall. Blir fulle av sot og dritt,har forskjellige feilsymptomer og kommer ikke alltid opp med feil. Kurrante å ta ut å rengjøre.

btw; gratulerer med dagen som var.

Takker..

Hmmmm, kanskje det...???

Esten

Posted (edited)
Pratet med ford også, han jeg snakket med var overbevist om at dysene hadde gjort sitt, med denne km standen..

er vel ingen som kan påstå at dysene har gjort sitt uten å ha kontrolert noe som helst. en CR dyse kan vel ved 99% av tilfellene konstateres iorden/deffekt med en retur måleprøve.

målebegerene er noe alle ford verksted har, eller noe du kan lage på 10minutter selv.

mye retur ->dysen står åpen. ingen retur -> dysen står står lukket. (begge tillfeller må dysen byttes)

alle dysene må måles samtidig, så du ser om en dyse skiller seg ut eller ikke. ser returen på dysene lik/normal ut byttes ingen dyser.

hva med fødepumpa? hvis denne er deffekt, kan man bytte om slangene ved fødepumpa slik at bilen går. (høytrykkspumpa suger i dette tilfellet selv). men den kan få litt lite diesel ved tung belatning. hvis denne skulle vise seg å være deffekt MÅ du ikke kjøpe gjennom ford, fordi den koster 8500kr + litt ekstra for en overgang. akkuratt samma pumpa hos meca (hvis du ringer inn med bosch nummeret) koster 2500kr+ den orginale overgangen fra ford.. det er en prisforsjell på 6000kr for samma produktet!!

Hva med eksostilbakeføring?

fytti katta som det ser ut etter egr på 115hk tdci

Edited by Samatron
Posted
er vel ingen som kan påstå at dysene har gjort sitt uten å ha kontrolert noe som helst. en CR dyse kan vel ved 99% av tilfellene konstateres iorden/deffekt med en retur måleprøve.

målebegerene er noe alle ford verksted har, eller noe du kan lage på 10minutter selv.

mye retur ->dysen står åpen. ingen retur -> dysen står står lukket. (begge tillfeller må dysen byttes)

alle dysene må måles samtidig, så du ser om en dyse skiller seg ut eller ikke. ser returen på dysene lik/normal ut byttes ingen dyser.

hva med fødepumpa? hvis denne er deffekt, kan man bytte om slangene ved fødepumpa slik at bilen går. (høytrykkspumpa suger i dette tilfellet selv). men den kan få litt lite diesel ved tung belatning. hvis denne skulle vise seg å være deffekt MÅ du ikke kjøpe gjennom ford, fordi den koster 8500kr + litt ekstra for en overgang. akkuratt samma pumpa hos meca (hvis du ringer inn med bosch nummeret) koster 2500kr+ den orginale overgangen fra ford.. det er en prisforsjell på 6000kr for samma produktet!!

Er det slik at denne fødepumpa, skal summe når man slår på tenninga??

I går når jeg prøvde det, var det ikke en lyd i den.

fytti katta som det ser ut etter egr på 115hk tdci

Esten

Posted
Da var første besøk te ford unnagjort. Bestilt luftmengdeføler.. Krysser fingrene!!!

Har du fått bytta ennå?

Litt spent på og høre om det var denne som lagde alt problemene???

Posted

Bytta sist fredag, men har enda ikke dratt noe bak etter bilen, så jeg er ikke helt trygg på at det er denne.

Ellers uten noe bak, fungerer den glimrende. :rolleyes:

Esten

Posted
Bytta sist fredag, men har enda ikke dratt noe bak etter bilen, så jeg er ikke helt trygg på at det er denne.

Ellers uten noe bak, fungerer den glimrende. :rolleyes:

OK, høres ut som det hjalp da:-)