brakka Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Har aldri sett det töffe i drifting, det er vel helst ordet og settinga jeg ikke liker. Der jeg kommer fra heter det sladding, grus eller snö, til nöd asfalt hvis man har bil til det. Hva mener andre inne pä forumet? jeg velger meg april
Mark1 Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 drifting er kjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedeliiiig. rally og rallycross <3 WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Kverna Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Drifting liker jeg ikke, sladding er morro Min fotoblogg
PMG Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Drifting liker jeg ikke, sladding er morro Drift er jo kontrolert sladding.
Gess Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Synes det er tøfft med drifting jeg. Har sett litt på disse som skal drifte gjennom en hel bane og det ser jo unektelig ganske imponerende ut.Nå synes ikke jeg gatebil driftingen er så voldsomt artig, for banen er ikke laget for det på Rudskogen, men med korrekt bane og proffe folk ser det bra ut. Det ser lett ut også Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
JHS Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 drifting er kjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedeliiiig. rally og rallycross Enig med deg!
Guest Ford_1991 Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Drifting er deilig å se på, spesielt de proffe som folka i japan det sykeste er når det er 2 eller fler som drifter side om side
EscortSi Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Drifting er deilig å se på, spesielt de proffe som folka i japan det sykeste er når det er 2 eller fler som drifter side om side Enig med du!!
Sierra_2.9 Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 drifting på f.eks gatebil er kjedlig. men når Aasbø kjørte VM i USA var de klippa fete å se på, så mye større fart! drifting med 500 hester er jo som å kjøre 2 liters sierra på snø...lett '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Complexity Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Drifting er fett mener nå jeg ^^nå har jeg ikke bil til å gjøre annet enn å sladde på vintern.. Me om man har spill som rFactor, Live for speed, og Project Torque, samt G25 så får man drifte hele året ^^ Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019
Miguel_ Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Vill nå si det er kulere å kjøre fort gjennom banen.. Bruke masse penger på understell når en bare skal sleppe på ræva å skli sidelengs alikevell.. Tull å vas... Sierra 2.0iS
IceTurbo Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Drifting er deilig å se på, spesielt de proffe som folka i japan det sykeste er når det er 2 eller fler som drifter side om side Enig der Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
Guest Ford_1991 Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 og ordentlig drifting går ofte i over 100km/t , ikke en sierra i 50-60 hehe
Ruudsengen Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 drifting med 500 hester er jo som å kjøre 2 liters sierra på snø...lett Om du har kjørt bil med 500hk,veit ikke jeg,men å si at drifting med en sånn er lett er strengt tatt å ta i. Du ligger ikke automatisk i sladd i 100-150km/t kontrollert for det.
Trond_V Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Er for drifting. Publikumsvennlig sport med stor showfaktor!
heaamodt Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Drifting er for homser...! http://powerdrift.no/v2/index.php/componen...-igjen-og-igjen Sitat:"Hei Henrik og Kenneth. Jeg lurer på en ting. Her om dagen så jeg en bil som det sto ”Drifting er for homser” Er det sant? Hilsen Thomas. 23 år. Henrik og Kenneth svarer; Ja - naturligvis er drifting for homser! Dette er en folkesport hvor alle er hjertelig velkomne, også homser - så frykt ikke Thomas - du kan møte opp hos Powerdrift i sommer!" Nå er drifting litt som homofili for meg, helt greit att di som liker det driver med slikt. -Men jeg vil helst slippe å se det både på tv og ellers hvor det måtte forekomme. H.
SierraCL Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Meningsfylt innlegg Temmelig bra 50/50 fordeling blant folka her, ja.
Slåstad RS Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Vill nå si det er kulere å kjøre fort gjennom banen.. Bruke masse penger på understell når en bare skal sleppe på ræva å skli sidelengs alikevell.. Tull å vas... Amen! Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Truckdriver Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Vist folket studerer litt på bildet som er ca rett yil venstre drifting på f.eks gatebil er kjedlig. men når Aasbø kjørte VM i USA var de klippa fete å se på, så mye større fart! drifting med 500 hester er jo som å kjøre 2 liters sierra på snø...lettJeg vil påstå at man har ei bra utfordring da, og det er morsomt når man må satse litt for å få bilen ut i sladd. Ikke bare gi gass å la turbotrykket ta seg av hjulspinn. Drifting er mye morsommere når man sitter bak rattet selv, eller det minste sitter i bilen som drifter. Å stå å se på drifting er kjedelig, om bilen har 100 hk eller 500 hk. Føret er forresten asfalt, selv om man kjører 100 hk eller 500 hk. Det blir ikke helt de samme kjøreteknikkene som på snø akkurat, selv om asfalten er våt Vill nå si det er kulere å kjøre fort gjennom banen.. Bruke masse penger på understell når en bare skal sleppe på ræva å skli sidelengs alikevell.. Tull å vas...Har ikke prøvd å kjøre så mange rundetider, og det har heller ikke vært noe morsomt med så lite motorkraft som jeg har hatt. Jeg har heller ikke hatt understell eller dekk til å kjøre rundetider. Har moderat senking, Kyb gassdempere og gatedekk, noe jeg ikke legger i kategorien dyrt. Men har hatt mye morsomt med å legge bilen sidelengs rundt ACR med det "dårlige" hjulopphenget bilen har. Vårtreffet i år satt jeg litt på i Volvo 240en til en kompis rundt ACR. Dette var hannes første gang på bane, og han gikk stort sett feil inn i alt av svinger. Bilen hadde 1 eller 2 dempere som var sprengt, eller dårlig i vertfall, og krenget som ett slagskip. Diffbremsen ville ikke henge helt med i svingene. Motoren var påmontert turbo og hadde ca 150 hk, men pga tenningsbank ble den ikke dratt lenger enn maks 5000rpm. Tross alle disse negative tingene med bilen lå han breit i nesten alt av svinger når han ville. Jeg tror eieren av bilen hadde det morsomt, det var i vertfall motsomt å sitte på. Oppsumeringen er at jeg synest absolutt ikke drifting er teit, det bør i vertfall prøves før man uttaler seg negativt. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now