Gess Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Naturligvis vil en få en reaksjon dersom bilen er trimmet. Effekten og bremser/understell skal stå i stil til hverandre. Mye hester gir vridninger i karosseriet det gjerne ikke er beregnet for, og eventuelle avstivinger må utføres. Det er jo en del modeller som har forsterkningsplater på de litt mer spreke utgavene. Er bilen utenom spec, så er den heller ikke godkjent for bruk på gate. Denne 10 års regelen gjelder bare betaling for de ekstra hestene, men uansett må trimming og oppgraderinger godkjennes. Sånn er nå bare livet. Litt artig at en må ha TUV godkjenning på senkesett, mens enhver kan ettermontere vanlige fjører fra Biltema uten at noen stiller spørsmål. En annen sak er vel alle familiefedrene som siger rundt i chippede dieselbiler. Blir disse trukket inn til siden og sjekket, eller er det bare ungdommer som skal betale for Biltilsynets utstyr? Brorparten av trimmede biler vil jeg tro er stasjonsvogner med diesel, en førtis bak rattet Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 er bare å roe ned bruken av god bilen litt det da.... mindre sjangs for å bli stoppa da... 1988 Ford Sierra Cosworth1991 BMW M52001 BMW 330i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 er bare å roe ned bruken av god bilen litt det da.... mindre sjangs for å bli stoppa da... jah eller bare å slutte å bruke den helt.Takk for nyttig tips. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 jah eller bare å slutte å bruke den helt.Takk for nyttig tips. HEHEHAAEHEAHE! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
17m rs V6 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 E det rart man drekk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 hva om man glemmer og stoppe da (A) er ikke altid like lett og se de står der hehe:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 hva om man glemmer og stoppe da (A) er ikke altid like lett og se de står der hehe:PBare å prate med cossie4ever innpå her det Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 ble han tatt da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Eller "glemte" å stoppe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Post 61 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...60&start=60 Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 E det rart man drekk! X2! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 hmmm.. Mye idiotiske spørsmål å svar her. Ulovelig er ulovelig. Skal i grunnen ikke mye iq for å skjønne dette da. MEN. skal ikke mye iq til for å holde likegyldigsloven heller vel ? f.eks. Blir man stoppet av betjening, vekter i en butikk og beskylt for tyveri, har man krav på erstatning om dem ikke kan bevise det. Har hendt meg og butikksjefen ga meg pengene da jeg sa jeg ville gå rettens vei med det. Hvorfor kan det ikke være sånn i dette også da ? Og man skal bli behandlet som en normal person uansett om man er 20 med fet bil eller 50 i en stv. kan ikke telle alle 40 50 åringer som har chippet bilen sin på begge hendene mine jeg. www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Bare vent til noen i systemet finner ut at de kan gå inn på diverse bilforum og lese bremsepapirer og div annet nyttig informasjon som bl.a ligger på dette forumet.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
d_wax Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 huff ja:( det blir vell mer prosjekt uten skilt da --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Escort (|||) 1982 (SOLGT)Sierra DOHC 1992-93 (DØD)Sierra DOHC 1990 stvRanger 2,5D 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 huff ja:( det blir vell mer prosjekt uten skilt da Det beste er nå å ikke lage noe prosjekttråd, både pga av dette som tråden dreier seg om, OG pga potensielle tyver som kan finne all informasjon om bilen din. Plutselig en dag er bilen vekk.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 Dette betyr bare en ting, F&F er ut, sleepers er inn Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 de gidder nok ikkje sitte her inne å plukke ut biler de vil ha på kontroll.ska de sitte her å se ,også sende innkalling då? får eg en innkalling viser jo eg bil i orignal stand 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 Man må vel gå til investering av en gammel Ford traktor Så vidt jeg vet er det ingen hk avgift på traktorer, eller godkenningsplikt med trimming av motorer, så fremt at tillatt toppfart ikke overstiges. PKK slipper man også med traktor i privat eie Gruer meg i grunn litt til den dag Sierraen skal godkjennes med mer gamp enn orginalt, pga papirmøllen - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Her kommer litt mer nytt på BT og rullende landevei fronten: http://www.klikk.no/motor/bil/article480591.ece Stusset litt på dette med tilleggsavgiftene: "De presiserer også at disse avgiftene kun må betales dersom bilen blir godkjent med det nye antallet hestekrefter - noe det som regel er vanskelig å få til."Det kan se ut til at for en gangs skyld er det greit at BT er litt vanskelige når det gjelder trimming og ombygging Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Men uten godkjenning, får man heller ikke tilbake skiltene. Så da er man like langt Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 hva om du bygger den orginal igjen før visning? slipper du da unna avgiftene på import biler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Men uten godkjenning, får man heller ikke tilbake skiltene. Så da er man like langt gjøre den orginal igjen da vel. '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Ja, det høres jo enkelt ut det.Men på mange biler er det langt ifra en enkel affære. Blir man tatt med forøket effekt, tror jeg man uansett på betale avgifter for dette. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now