Jump to content

Recommended Posts

Posted

hahahaaha nei nå får politiet og statens vegvesen gi seg altså!! hahaha går det ann! hadde jeg blitt stoppa av politiet og dem hadde bedt meg om å møte opp på statens vegvesen hadde jeg bare ledd dem hardt og lenge opp i trynet!!!

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
hahahaaha nei nå får politiet og statens vegvesen gi seg altså!! hahaha går det ann! hadde jeg blitt stoppa av politiet og dem hadde bedt meg om å møte opp på statens vegvesen hadde jeg bare ledd dem hardt og lenge opp i trynet!!!

 

jaja du kan le så mye du vil, men sier dem at du skal dit så må du dit.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted
Får sette boostcontroller på setevarmer-knappen da vett. Så har du 0.5bar med varmesetene "på" ;)

 

Den var smart Anders:P kjedelig hvis man har sånn intervallvarmer som slår seg av og på mens betjenten sitter på :P

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Posted

virker dette andre veien også tro ^_^

 

er noen nyere bil modeller som er oppført med høyere motoreffekt enn de i realiteten har.

mener nissan hadde et par modeller der det er tilfellet.

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Posted (edited)

tror nå noen av de som ska styre med detta tullet har litt peiling på bil. Er jo ikke værre enn at du godkjenner bilen med turbo på 0.1 bar eller noe i vognkorte så blir du stoppa skrur du trøkke fra tja si 1.5bar til 0.1 :P Kan ikke si noe på noe dem ikke vet om :P

Edited by sierraTIC
Posted

Kan snuten stille opp ladetrykket hvis dem ser en boostcontroller eller lignende da?

For da har jo i teorien dem fleste turbobiler mulighet for lett økning av effekt.. Er jo bare å nappe av slangen for mye trykk da...

Posted
Kan snuten stille opp ladetrykket hvis dem ser en boostcontroller eller lignende da?

For da har jo i teorien dem fleste turbobiler mulighet for lett økning av effekt.. Er jo bare å nappe av slangen for mye trykk da...

 

Mye trykk og full overhaling/ny motor

Posted

glad for e har gamel bil :P ingen avgift

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted

Var jo ikke lenge siden det ble beslaglagt en bil (mener det var en 200sx) av vegvesenet som ble bremsa hos en uavhengig tuner (husker ikke hvem) hvor de hadde skrudd opp trykket vesentlig mer enn det bilen ble kjørt på til vanlig, og dermed ga mange tusen ekstra i statskassa. Dette fordi det satt en ladetrykksregulering på bilen som de mente var skrudd ned i det bilen ble stoppa..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Blir for dumt hvis jeg skjønner rektig... Så de skrur trykke til max på alle biler som ruller inn der? :D haha kast boostkontroller og sveis fast stanga på turbon :P

Posted
Blir for dumt hvis jeg skjønner rektig... Så de skrur trykke til max på alle biler som ruller inn der? :D haha kast boostkontroller og sveis fast stanga på turbon :P

sett den i full åpning? :P

Posted

hva skjer hvis man har 88mod eller eldre sierra cosworth(kjøpt ny i norge eller vært reg. i 10år), blir benket til 400hk hos BT. og den er ikke godkjent for den effekten i vognkortet, hvilken straffer for man da?

Posted

må man betale avgift for det man bremser der og da, eller er det sånn at man skal vise bilen igjen og da har man montert orginalt? hvis bilen er 07 modell for eksempel...

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Posted
En tanke som slo meg:

Hvem betaler om de mistenker motoren din for å være trimmet og den raser i benken?! :D

Vet om en episode som skjedde en stund etter innføring av EU-kontrollen her til lands at et selskap her vestpå skulle måle utslippene på en gammel dieselbuss. Hva skjedde? Jo, motoren raste og verkstedet ble erstatningspliktig!

 

 

Da må DU betale, staten kommer aldri i verden til å erstatte noe som helst.Gjeng med ***** idioter hele gjengen...

COS it`s WORTH it!

Posted
må man betale avgift for det man bremser der og da, eller er det sånn at man skal vise bilen igjen og da har man montert orginalt? hvis bilen er 07 modell for eksempel...

Du må betale får det bilen gir av hk der å da ja. Så har den en bedre dag enn normalt får lommeboka svi for det.. Har bilen vært registrert i norge i 10 år ell mer er det ingen avgift. Hvilken reaksjon man får antar jeg er etter hvor "grovt" den er trimmet. Uansett får du mangellapp som du må til vegvesnet får å få sletta. Enten ved å godkjenne effekten med godkjenningspapirer og det som skal til eller vise den i org stand igjen.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted
hva skjer hvis man har 88mod eller eldre sierra cosworth(kjøpt ny i norge eller vært reg. i 10år), blir benket til 400hk hos BT. og den er ikke godkjent for den effekten i vognkortet, hvilken straffer for man da?

avskiltning ivhertfall.

Posted
avskiltning ivhertfall.

 

Hvorfor skal bilen bli avskiltet da hvis en har mer effekt i bilen enn det vognkortet sier?? Spiller jo ingen rolle det når den har vært over 10 år i Norge! Tror noen at f.eks Polly har fått godkjent over 1400 hester i bilen sin? Han har jo skilter på den.

De krever sikkert en oppgradering av div ting tenker jeg. Bremser bl.a.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...