Odin Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 hahahaaha nei nå får politiet og statens vegvesen gi seg altså!! hahaha går det ann! hadde jeg blitt stoppa av politiet og dem hadde bedt meg om å møte opp på statens vegvesen hadde jeg bare ledd dem hardt og lenge opp i trynet!!! 1988 Ford Sierra Cosworth1991 BMW M52001 BMW 330i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 hahahaaha nei nå får politiet og statens vegvesen gi seg altså!! hahaha går det ann! hadde jeg blitt stoppa av politiet og dem hadde bedt meg om å møte opp på statens vegvesen hadde jeg bare ledd dem hardt og lenge opp i trynet!!! jaja du kan le så mye du vil, men sier dem at du skal dit så må du dit. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Får sette boostcontroller på setevarmer-knappen da vett. Så har du 0.5bar med varmesetene "på" Den var smart Anders:P kjedelig hvis man har sånn intervallvarmer som slår seg av og på mens betjenten sitter på - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 virker dette andre veien også tro er noen nyere bil modeller som er oppført med høyere motoreffekt enn de i realiteten har.mener nissan hadde et par modeller der det er tilfellet. 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 spørs om de finner boost kontrollen da mye man kan gjøre for og få ned effekten på kort tid, Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 (edited) tror nå noen av de som ska styre med detta tullet har litt peiling på bil. Er jo ikke værre enn at du godkjenner bilen med turbo på 0.1 bar eller noe i vognkorte så blir du stoppa skrur du trøkke fra tja si 1.5bar til 0.1 Kan ikke si noe på noe dem ikke vet om Edited June 13, 2009 by sierraTIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Kan snuten stille opp ladetrykket hvis dem ser en boostcontroller eller lignende da?For da har jo i teorien dem fleste turbobiler mulighet for lett økning av effekt.. Er jo bare å nappe av slangen for mye trykk da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Kan snuten stille opp ladetrykket hvis dem ser en boostcontroller eller lignende da?For da har jo i teorien dem fleste turbobiler mulighet for lett økning av effekt.. Er jo bare å nappe av slangen for mye trykk da... Mye trykk og full overhaling/ny motor Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Moralen er jo helt klart 1988mod Sierra Cosworth med masse skyv. Ingen kat-krav i tillegg Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 glad for e har gamel bil ingen avgift Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Var jo ikke lenge siden det ble beslaglagt en bil (mener det var en 200sx) av vegvesenet som ble bremsa hos en uavhengig tuner (husker ikke hvem) hvor de hadde skrudd opp trykket vesentlig mer enn det bilen ble kjørt på til vanlig, og dermed ga mange tusen ekstra i statskassa. Dette fordi det satt en ladetrykksregulering på bilen som de mente var skrudd ned i det bilen ble stoppa.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Blir for dumt hvis jeg skjønner rektig... Så de skrur trykke til max på alle biler som ruller inn der? haha kast boostkontroller og sveis fast stanga på turbon Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Blir for dumt hvis jeg skjønner rektig... Så de skrur trykke til max på alle biler som ruller inn der? haha kast boostkontroller og sveis fast stanga på turbon sett den i full åpning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Tror heller det ja Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 hva skjer hvis man har 88mod eller eldre sierra cosworth(kjøpt ny i norge eller vært reg. i 10år), blir benket til 400hk hos BT. og den er ikke godkjent for den effekten i vognkortet, hvilken straffer for man da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Vil tro avskiltning, og så må man vise den med org. effekt for å få skilt tilbake sikkert. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 trudde man fikk en eller annen form for bot/bøter/gebyrer e.l. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NSmotorsport Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Hva skjer ved et motorras da? Hvem skal betale det.. Tviler på staten er villig til og betale får skaden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 må man betale avgift for det man bremser der og da, eller er det sånn at man skal vise bilen igjen og da har man montert orginalt? hvis bilen er 07 modell for eksempel... '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 En tanke som slo meg:Hvem betaler om de mistenker motoren din for å være trimmet og den raser i benken?! Vet om en episode som skjedde en stund etter innføring av EU-kontrollen her til lands at et selskap her vestpå skulle måle utslippene på en gammel dieselbuss. Hva skjedde? Jo, motoren raste og verkstedet ble erstatningspliktig! Da må DU betale, staten kommer aldri i verden til å erstatte noe som helst.Gjeng med ***** idioter hele gjengen... COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 må man betale avgift for det man bremser der og da, eller er det sånn at man skal vise bilen igjen og da har man montert orginalt? hvis bilen er 07 modell for eksempel...Du må betale får det bilen gir av hk der å da ja. Så har den en bedre dag enn normalt får lommeboka svi for det.. Har bilen vært registrert i norge i 10 år ell mer er det ingen avgift. Hvilken reaksjon man får antar jeg er etter hvor "grovt" den er trimmet. Uansett får du mangellapp som du må til vegvesnet får å få sletta. Enten ved å godkjenne effekten med godkjenningspapirer og det som skal til eller vise den i org stand igjen. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 hva skjer hvis man har 88mod eller eldre sierra cosworth(kjøpt ny i norge eller vært reg. i 10år), blir benket til 400hk hos BT. og den er ikke godkjent for den effekten i vognkortet, hvilken straffer for man da?avskiltning ivhertfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 avskiltning ivhertfall. Hvorfor skal bilen bli avskiltet da hvis en har mer effekt i bilen enn det vognkortet sier?? Spiller jo ingen rolle det når den har vært over 10 år i Norge! Tror noen at f.eks Polly har fått godkjent over 1400 hester i bilen sin? Han har jo skilter på den. De krever sikkert en oppgradering av div ting tenker jeg. Bremser bl.a. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 avskiltning fordi bilen ikke er lovlig kanskje? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 avskiltning fordi bilen ikke er lovlig kanskje? Ulovlig hvordan da? Fordi andre ting skal oppgraderes også? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now