D.Toft Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 http://www.adressa.no/forbruker/bil/article1338718.ece ikke bra eller er det bra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Få ned avgiftene så mannen i gata har mulighet til å få trimminga godkjent! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 da holder jeg meg unna trondheim fra nå av Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 "For flere bileiere kunne det bli en kostbar affære. I forbindelse med kursingen av bruken av måleren fikk Vegvesenet inn en beslaglagt Nissan 200 SX mistenkt for ulovlig trimming. I original utgave skulle bilen hatt 169 hestekrefter, men ble målt til 293,6. Eieren av denne bilen kan nå bli 100 00 kroner fattigere, inkludert et avgiftspåslag på 59.000 kroner og en straffeavgift på opp mot 50 prosent." Den er lei! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Tollvesenet anslår at ulovlig trimming av biler utgjør avgiftsunndragelser på kjøretøy i Norge «til beløp i 100 millionersklassen». Der har vi vel den virkelige grunnen til hvorfor de bruker så mye resurser på dette... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondP Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Er det hk avgift på en 74mod?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 13, 2009 Author Share Posted June 13, 2009 stusser litt her: I forbindelse med kursingen av bruken av måleren fikk Vegvesenet inn en beslaglagt Nissan 200 SX mistenkt for ulovlig trimming. I original utgave skulle bilen hatt 169 hestekrefter, men ble målt til 293,6. Eieren av denne bilen kan nå bli 100 00 kroner fattigere, inkludert et avgiftspåslag på 59.000 kroner og en straffeavgift på opp mot 50 prosent. Statens vegvesen opplyser lørdag morgen at ingen bilister ble tatt for effektøkning som utløste tilleggsavgift. hvorfor fikk ikke han tillegsavgift? den er jo ulovlig trimmet Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 stusser litt her: hvorfor fikk ikke han tillegsavgift? den er jo ulovlig trimmetles en gang til. i forbindelse med kursing altså tidligere Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 13, 2009 Author Share Posted June 13, 2009 det er greit, men nå vet de hvem han er, så da er det vel ikke lenge til han blir tatt igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Er det hk avgift på en 74mod?? Ikke på biler somhar vært registrert i Norge i over 10 år Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DailyDrifter Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 "For flere bileiere kunne det bli en kostbar affære. I forbindelse med kursingen av bruken av måleren fikk Vegvesenet inn en beslaglagt Nissan 200 SX mistenkt for ulovlig trimming. I original utgave skulle bilen hatt 169 hestekrefter, men ble målt til 293,6. Eieren av denne bilen kan nå bli 100 00 kroner fattigere, inkludert et avgiftspåslag på 59.000 kroner og en straffeavgift på opp mot 50 prosent." Den er lei! han kan vel bare vise bilen med original effekt? skal de ta betalt må de jo også godkjenne bilen med effekten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 han kan vel bare vise bilen med original effekt? skal de ta betalt må de jo også godkjenne bilen med effekten? hmm...godt spørsmål '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 ""Sjåføren hadde da måtte kjøre bilen videre til trafikkstasjonen med en betjent, som skulle sikre at han ikke justerte ned motoreffekten. Mange gatebiler har brytere strategisk plassert slik at de enkelt kan redusere effekten igjen når de får øye på kontroller."" 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Kunne kanskje hørt med vegvesenet om de kunne mappe bilene til oss? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 er helt på tryne spør du meg. skal de rigge opp bilen din i benken og bruke masse bensin osv på noe de "tror" kan være trimming ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 er helt på tryne spør du meg. skal de rigge opp bilen din i benken og bruke masse bensin osv på noe de "tror" kan være trimming ?Nå er det vel ganske mye som er på trynet fra før av i den etaten, så kommer vel ikke som noen overraskelse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Nå er det vel ganske mye som er på trynet fra før av i den etaten, så kommer vel ikke som noen overraskelse? Nei er enig der. regnet akkurat ut at visst jeg blir stoppa med 400hk i motor så må jeg ut med 88tusen i bot. import i 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Nei er enig der. regnet akkurat ut at visst jeg blir stoppa med 400hk i motor så må jeg ut med 88tusen i bot. import i 2003 Får sette boostcontroller på setevarmer-knappen da vett. Så har du 0.5bar med varmesetene "på" Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas.A Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 er helt på tryne spør du meg. skal de rigge opp bilen din i benken og bruke masse bensin osv på noe de "tror" kan være trimming ?En tanke som slo meg:Hvem betaler om de mistenker motoren din for å være trimmet og den raser i benken?! Vet om en episode som skjedde en stund etter innføring av EU-kontrollen her til lands at et selskap her vestpå skulle måle utslippene på en gammel dieselbuss. Hva skjedde? Jo, motoren raste og verkstedet ble erstatningspliktig! I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 kan godt få teste sierran min. har sikker fått penger fra staten siden den er så lat 1,8TD 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Får jeg igjen penger av tollvesnet viss bilen bremser under orginal effekt? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Får jeg igjen penger av tollvesnet viss bilen bremser under orginal effekt? regner med det var en spøk.... '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 regner med det var en spøk.... Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Får sette boostcontroller på setevarmer-knappen da vett. Så har du 0.5bar med varmesetene "på" Det var vel noe sånt han ene i artikkelen hadde gjort:Eieren av denne bilen hadde ikke gjort noe ulovlig, og målingen viste at han hadde lavere motoreffekt enn hva som sto i vognkortet. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Har du innvendig justering av turbotrykk, skrur de den vel opp til maks før de tester? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now