Jump to content

justerbare kamdrev


Guest slynger

Recommended Posts

Å time motoren bør du overlate til noen med stålpeiling på det, er min mening..

Jeg skal vertfall ikke gjøre det selv når den skal bremses :)

Er utrolig mye å hente på riktig justering av kammene, så er meget viktig at det er riktig.

Kan hente flere titalls hester kun på justering av kammer, ut i fra kamprodusentens anbefalte innstillinger :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Stor forskjell som i fra -15 til +3 hk? Hehe..

Er nesten avhengig av ei rulle ell benk for å få det skikkelig justert. Min gå 20 hester mer ut på et lite kakk på innsugskammen når Stensbøl finjusterte motoren min i bil.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest slynger

grunnen til att jeg lurte var fordi ebb har hatt motoren min der nede og blant annet planet topp og blokk og han sa noe om att jeg måtte ha just kam derv sist gang jeg snakket med ham...

Link to comment
Share on other sites

Stor forskjell som i fra -15 til +3 hk? Hehe..

Er nesten avhengig av ei rulle ell benk for å få det skikkelig justert. Min gå 20 hester mer ut på et lite kakk på innsugskammen når Stensbøl finjusterte motoren min i bil.

 

stor forskjell som at spool-up ble forbedret, holder ett jevnere drag

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

hvordan justerer og stiller man inn justerbare kamdrev på cosworth?

noen som har en "How To"?

Det er forskjellige måter å gjøre dette på og dersom du stiller det samme spørsmålet til 5 forskjellige personer så er det sannsynlig at du får mange forskjellige svar. Noen har fokus på åpningstidspunkt, andre lukketidspunkt mens atter andre har fokus på når maks løft skal inntreffe osv. og derfor er det mange forskjellige "How to" til å bli forvirret av.

 

 

Spørsmål, hvordan justere kammene inn optimalt? Er det egentlig noe å hente på dette med org kammer?

Ja, det er det definitivt. :) og dette bør de fleste legge seg på minnet fordi det samtidig sier endel om potensialet til milde trimkammer også. ;) Det er ikke slik at man må eller bør gå for BD16+ bare fordi man ikke vil bruke de originale BD8 kammene lenger.

 

 

Er nesten avhengig av ei rulle ell benk for å få det skikkelig justert.

Min gå 20 hester mer ut på et lite kakk på innsugskammen når Stensbøl finjusterte motoren min i bil.

Hvis man driver å utvikler motoroppsett så er det du sier her selvsagt helt korrekt.

Når det gjelder gamle Cosworthmotorer derimot så "klikker" haugevis av folk samtidig dersom noen foreslår noe annet enn de vanlige oppsettene med BD kammer og gammel T-serie turbo.

Fordelen med dette er at man enkelt kan kopiere andre folk sitt resultat hvis de vil avsløre oppskriften da.

 

"Ett lite kakk på innsugskammen" er ikke akkurat ett eksempel til etterfølgelse selv om resultatet er kjent.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...