escort wrc Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 (edited) hei, har tenkt å bytte ut doch motorn i sierran, men vil ikke ha doch motor igjenn, lurer på om det fins en mer drift sikker å bensin gjærring motor å sette ti den ? skal fortsatt ha 4x4 Edited June 4, 2009 by escort wrc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 Min mening er at dohcen faktisk er en meget driftsikker og bensin gjærring motor. Kjører min 10-15 mil hver dag og har ikke hatt noen problemer. Bruker ca 0,75 på langkjøring Passer du på å bytte olje, filter, kjøleveske og ikke minst passer på at varmeregisteret er i orden, så er dohcen en kjempe motor! 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 hei, har tenkt å bytte ut doch motorn i sierran, men vil ikke ha doch motor igjenn, lurer på om det fins en mer drift sikker å bensin gjærring motor å sette ti den ? skal fortsatt ha 4x4 svaret er nei hehe HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 svaret er nei hehe Finnes ikke noe bedre enn doch der nei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort wrc Posted June 4, 2009 Author Share Posted June 4, 2009 min erfaring e at dochen e rettlig elendig motor ! som ikke holder mål! alt for glad i bensin Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 om dohc'en er alt for glad i bensin må nok du gå over til el-drift om lamba virker på dohc'en og du ikke har blyfot hele tiden bruker den jo minimalt med bensin.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort wrc Posted June 4, 2009 Author Share Posted June 4, 2009 om dohc'en er alt for glad i bensin må nok du gå over til el-drift om lamba virker på dohc'en og du ikke har blyfot hele tiden bruker den jo minimalt med bensin.. tør å påstå at ikke har blyfot nei, hehe den legg på 1.2 på lang kjøring og nermere 1.5 på blanda kjøring, 3 motor'n som holder på å røyke nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 Hvorfor er motoren elendig? Med tanke på bensinforbruk er den jo overlegen etter min erfaring. 0.75 på langkjøring som tidligere nevnt.Skal vel ikke ha så veldig mye å si mtp. at du har 4x4 heller. Og når en kompis med Audi A4 1.8T ikke klarer å dra fra meg en gang så syns jeg den går rimelig friskt også. Den har jo bortimot 30hk mer oppgitt effekt.Den drikker vesentlig mye mer bensin. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 (edited) om du har et sånnt forbruk på motorer så er det nok ikke motoren det er noe galt med, men fører som må tenke seg litt om og ta vare på motoren dohc'en holder i evigheter den så lenge den ikke koker.. ang bensinforbruket.. har byttet lamba noen gang eller kjøret med samme på alle motorene?.. Edited June 5, 2009 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 Frieksos før lambda vil også trekke opp forbruket. Skal du ha en mer gjerrig motor må du vel gå for diesel da - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort wrc Posted June 6, 2009 Author Share Posted June 6, 2009 om du har et sånnt forbruk på motorer så er det nok ikke motoren det er noe galt med, men fører som må tenke seg litt om og ta vare på motoren dohc'en holder i evigheter den så lenge den ikke koker.. ang bensinforbruket.. har byttet lamba noen gang eller kjøret med samme på alle motorene?.. motorn e tatt vare på !byttet plugger, veihusventilasjon, lamda, nytt register kjede, topp pakning, ventiltettere, motorn har fått oljeskift, titt å ofte, gud veit ikke ka som er byttet på den snart, map å tps er også byttet, tomgans regulator, hjernen, motor er ikke kjørt nå hardt ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 mulig dohc generelt ikke er en skuddsikker motor, men de røsser da bare ikke fra hverandre.. jeg vil selv påsta at motoren min har blitt veldig hardt kjørt imens jeg har hatt den og mulig før og den har 200 000km ++ på telleren.. eneste som er byttet på den som har vert av typen motoren sin feil er toppdekselet og noen pakninger.. så lenge den for bensin, ny olje å filter vår og høst og ikke koker så går den som en klokk.. er spesielt viktig å passe på at den ikke koker etter motoren er stoppet (varmen fra grenrøret koker vannet i toppen).. desuten er dissen motorene ca 20år og bilene billige så noen sensorer osv må man nesten regne med å måtte bytte.. selv fatter'n sin 92mod audi 100 2,8l quattro begynner å få problemer med gammle ledninger og sensorer å det er en bil i en helt anne prisklasse.. ..men siden du skal bytte til en annen motor i bilen din synes jeg du burde gjøre som Truckdriver sier å putte nedi en turbo disel.. en kammerat som har et enormt forbruk på motorer og biler (i snitt 2uker per bil/motor ) hadde en slik motor i kanskje 10uker før han solgte den å den går enda.. høres kanskje ikke så urolig ut men det er den eneste type motoren jeg vet om som han ikke har tatt kvelden på og han har hatt mange.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort wrc Posted June 7, 2009 Author Share Posted June 7, 2009 mulig dohc generelt ikke er en skuddsikker motor, men de røsser da bare ikke fra hverandre.. jeg vil selv påsta at motoren min har blitt veldig hardt kjørt imens jeg har hatt den og mulig før og den har 200 000km ++ på telleren.. eneste som er byttet på den som har vert av typen motoren sin feil er toppdekselet og noen pakninger.. så lenge den for bensin, ny olje å filter vår og høst og ikke koker så går den som en klokk.. er spesielt viktig å passe på at den ikke koker etter motoren er stoppet (varmen fra grenrøret koker vannet i toppen).. desuten er dissen motorene ca 20år og bilene billige så noen sensorer osv må man nesten regne med å måtte bytte.. selv fatter'n sin 92mod audi 100 2,8l quattro begynner å få problemer med gammle ledninger og sensorer å det er en bil i en helt anne prisklasse.. ..men siden du skal bytte til en annen motor i bilen din synes jeg du burde gjøre som Truckdriver sier å putte nedi en turbo disel.. en kammerat som har et enormt forbruk på motorer og biler (i snitt 2uker per bil/motor ) hadde en slik motor i kanskje 10uker før han solgte den å den går enda.. høres kanskje ikke så urolig ut men det er den eneste type motoren jeg vet om som han ikke har tatt kvelden på og han har hatt mange..jaja, æ spurt no etter andre motorer som kan settes inn Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 tja.. men du har 4x4 så da er d liksom ikke så mye å sette inn. bygge IS turbo å 4x4. eller så blir d v6 2.8\2.9 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Kan jo få lage deg ei adapter plate til girkassa å smelle i en Zetec, den bruker litt mindre og er ganske så holdbar.Eller så må jo det vere en stor feil en plass, Dohc (I4) skall ligge under literen på mila selv med litt tung fot.Min bruker usetvanlig lite etter min mening Heller Dohc en pinto, spørr du meg ! 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort wrc Posted June 11, 2009 Author Share Posted June 11, 2009 Kan jo få lage deg ei adapter plate til girkassa å smelle i en Zetec, den bruker litt mindre og er ganske så holdbar.Eller så må jo det vere en stor feil en plass, Dohc (I4) skall ligge under literen på mila selv med litt tung fot.Min bruker usetvanlig lite etter min mening Heller Dohc en pinto, spørr du meg ! aha, får se va det blir til da, spørsmål angående bygge om til cosworth, tenker på å importere en cosworth å ta delene fra den å sette over til min sierra, må jeg tolle den inn ? og hvordan blir det med godkjenning ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort wrc Posted June 14, 2009 Author Share Posted June 14, 2009 spørsmål angående ombygging til v6er ?må jeg søke om det eller kan jeg bære komme å vise den til biltilsynet ?og er det samme bakstilling og forstiling på 4x4 doch og på 4x4 v6er ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort wrc Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 der va det lite hjølp på få Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 kan bare dra ned og vise den men det beste er å ha en god dialog med dem før du gjør det! sånn at de vet akkurat hva du gjør hele tia. da blir det litt enklere å godkjenne den 1988 Ford Sierra Cosworth1991 BMW M52001 BMW 330i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 spørsmål angående ombygging til v6er ?må jeg søke om det eller kan jeg bære komme å vise den til biltilsynet ?og er det samme bakstilling og forstiling på 4x4 doch og på 4x4 v6er ? hei er ikke noe problem og godkjenne ombygninga, bare ha papirer på hvor deler kommer fra.ja er samme bakstilling. men er annen utveksing på diffene Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraen Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 eg har sierra med v6 cosworth motor.. er vel bare bunnpanna som blir problemet når du skal ha 4x4.. eg brukte cosworth bakstilling og forstilling for å få skikkelige bremser.. er godkjent i vognkort så det går lett og godkjenne:) girkasse må du vell ha og.. eg har T9 girkasse.. veit ikkje om mt75 kassen passer.. den bruker literen på langkøyring og ca 1,3-1,5 på blanda køyring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now