Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hvordan skal man koble opp den orginale sierra bremsekraftforsterkeren på cosworth motorer?

 

Rød topp motor.

Edited by torstein
Posted
Du må hente vakuum til den fra innsuget.

 

Har hørt at det ikke er vakuum på dette innsuget. men trykk? er det heilt feil?

 

Kan eg bare koble denne på på olje forbrenninga?

Posted

Jo, når du ikke har turbotrykk har du vakuum.

Slik er det alltid.

Og man har kun hjelp til bremsekraft når man har vakuum, når du har turbotrykk er bremsepedalen hard.

Slik er det på alle turbobiler som har bremsekraftforsterker som går på vakuum..

 

Nei, den skal kobles til innsuget.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
Jo, når du ikke har turbotrykk har du vakuum.

Slik er det alltid.

Og man har kun hjelp til bremsekraft når man har vakuum, når du har turbotrykk er bremsepedalen hard.

Slik er det på alle turbobiler som har bremsekraftforsterker som går på vakuum..

 

Nei, den skal kobles til innsuget.

 

Finnes det noe eletrisk vakuum pumpe man kan bruke til dette?

Tenkte på i tilfelle å koble denne på der oljeforbrenninga går i innsuget?

Posted

skaff deg en bremsekraftforsterker fra cosworth.... den er elektrisk...

bare å koble vekk abs systemet hvis du ikke skal ha det...

trur jeg har en liggende...

Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto,

så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto.....

 

The more I learn about women, the more I like cars!

Posted

Når man bare slenger en cosworth motor i en sierra.

Hva pleier folk å gjør?

Kobler kun dette i innsuget?

 

Synest det høres litt skummelt ut. Siden det veksler mellom vakuum å trykk.

Posted

du setter såklart på en enveisventil der, så du slipper å fylle forsterkeren med ladetrykk...

Cosworth!

Posted (edited)

Sånn ett svar eg venta på ;)

 

Så hvis eg skru ut den som går til olje dampen. Å setter den ventilen der. Så burde det å bli bra?

Edited by torstein
Posted

Er vel alltid en enveis ventil på vakuum slangen til bremsekratforsterkeren.

Att det ikke er vakuum i slangen når du har turbotrykk spiller fint liten rolle da man sjeldent gir bånn gass samtidig som man prøver å brå stoppe ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...