Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Er på jakt etter et tenningsanlegg til en sierra-motor. Av den gamle typen med stift og den lille modulen.

Håper noen kan hjelpe :)

Marius

47347870

Sør-Trøndelag

Edited by mhb
Posted

hmmm, rart. Var da hvertfall stift i fordeleren som sto i min -86 sierra 2.0L??

Posted
hmmm, rart. Var da hvertfall stift i fordeleren som sto i min -86 sierra 2.0L??

86 Sierra har garantert elektronisk tenning orginalt,og det har alle andre Sierra også,men hvis du skal ha stifttenning må du se etter på Taunus,Granada eller Capri.

Posted

Skal ikke krangle på det :) Har ikke så mye peil, men den var sikkert bytta på den sierraen de tenker jeg, for det var storgasser på den..

Posted

De med den lille modulen har induktiv giver, er samme fordeler på Granada men med annen tennimngsmodul

De nyere har Hallgiver, og de med stift har ingen tenningsmodul.

De finner du på granada eldre enn 82, taunus og eldre.

Gjenkennes med at det sitter stift og kondensator i fordeleren og at det går kun 1 ledning fra fordeler til coil.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted
De med den lille modulen har induktiv giver, er samme fordeler på Granada men med annen tennimngsmodul

De nyere har Hallgiver, og de med stift har ingen tenningsmodul.

De finner du på granada eldre enn 82, taunus og eldre.

Gjenkennes med at det sitter stift og kondensator i fordeleren og at det går kun 1 ledning fra fordeler til coil.

Takk for informasjonen :) Har fått tak i en av de sistnevnte nå :)

Posted

Bra at de årna sæ da! Fann itj nå i hyllan mine æ ihvertfall.. B)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted

Ordner seg alltids vettu! :) Blir spennende å se om den fyrer nå da, og ikke minst om det blir noe vibrasjoner mot karosseriet. :rolleyes: Fryktelig trang den tunnelen, angrer på at jeg ikke lagde større når jeg var igang menmen... Moro blir det nok uansett :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...