Jump to content

MT75 Gir overføring


Stianwang

Recommended Posts

DOCH gir overføring.

 

Noen som har en rast doch kasse eller gir overføringen liggende ?

 

Trenger hele sulamitten med det sorte festet,spaken og der spaken blir festet i kassa :)

 

er vel samme på alle MT75 kasser !

 

Helst uten så alt for mye slark..

 

jeg bor i Arendal men kan alltids ta en liten kjøretur..

 

Ta kontakt på PM eller tlf nr:45403539

 

Mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Er ikke lik på alle mt75kasser. Skal du ha til DOHC kasse, så må du ha til DOHC kasse mener jeg å huske :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Er ikke lik på alle mt75kasser. Skal du ha til DOHC kasse, så må du ha til DOHC kasse mener jeg å huske :)

 

-Arne

 

Stemmer dette. ble veldig skuffa når jeg hadde fått tak i en coswroth mt75 short shift. Passa ikkje ein plass.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer dette. ble veldig skuffa når jeg hadde fått tak i en coswroth mt75 short shift. Passa ikkje ein plass.

 

Hvis du har f.eks har en sierra dohc mt75 kasse, så passer cosworth 4x4 (mt75) shortshift på din kasse. Om ikke, så passer den ingen av delene. . . . . .

Den "biten" av overføringen er lik, men ikke fram til kassen. . .

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har f.eks har en sierra dohc mt75 kasse, så passer cosworth 4x4 (mt75) shortshift på din kasse. Om ikke, så passer den ingen av delene. . . . . .

Den "biten" av overføringen er lik, men ikke fram til kassen. . .

 

-Arne

 

Ingenting er likt.

Link to comment
Share on other sites

Alt er likt bortsett fra staget framover og låsingen frame på kassen.

Har selv brukt shortshift fra cos 4x4. på en dohc kasse, noe som passet utmerket, alt der er likt bortsett fra videre fram til kassen.

 

Så hvis trådstarter skal ha gir overføring på sin DOHC kasse, så kan han bruke alt fra cosworth kassen sin (mener å huske han har bygget om) men trenger staget som går fram til kassen med tilhørende låsing. Eller et en komplett overføring til DOHC mt75. . .

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Alt er likt bortsett fra staget framover og låsingen frame på kassen.

Har selv brukt shortshift fra cos 4x4. på en dohc kasse, noe som passet utmerket, alt der er likt bortsett fra videre fram til kassen.

 

Så hvis trådstarter skal ha gir overføring på sin DOHC kasse, så kan han bruke alt fra cosworth kassen sin (mener å huske han har bygget om) men trenger staget som går fram til kassen med tilhørende låsing. Eller et en komplett overføring til DOHC mt75. . .

 

Kansje jeg skal prøve å plukke litt mere da.

Også rammen til short shiften er forskjellige.

Link to comment
Share on other sites

Kansje jeg skal prøve å plukke litt mere da.

Også rammen til short shiften er forskjellige.

 

Det er ikke noe ramme til shortshiften (bortsett fra orginale) på 4x4/mt75 dohc, det er bare en spake og "dings"/en "dings" med to kuler på. . . . . Høres ut som du har shortshift til t5 kassen. . .

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe ramme til shortshiften (bortsett fra orginale) på 4x4/mt75 dohc, det er bare en spake og "dings"/en "dings" med to kuler på. . . . . Høres ut som du har shortshift til t5 kassen. . .

 

-Arne

 

Dårlig forklart. Men må nok sjekke bedre opp før at eg kan sei at det ikke er mulig å bruke dette fra cosworth 4x4 kassa.

Men det er ivertfall ikke likt.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...