dohcen Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 byttet til powerflex foringer i forstillingen i helga og den ene bolten som går opp i vangen og skal klemme på plass stabstaget er løs!har ikke tilgang til sveiseapparat og frister egentlig ikke å sveise det heller...noen her inne som har hatt samme problem og som kanskje vil hjelpe meg litt?lite morro med store sommerfelger og løst stabstag Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Gjennom gående bolt og mutter.. Istede for og knote med og entre mutter fra innsiden i vangen så tar du bolten fra innsiden og setter mutter på utsiden.. Jeg lagde hull i gulvet fra innsiden så jeg kom til.. En mulighet i allefall.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcen Posted May 26, 2009 Author Share Posted May 26, 2009 sant det har jeg ikke tenkt på må ut med setet og flytte litt på teppe da vel? Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 sant det har jeg ikke tenkt på må ut med setet og flytte litt på teppe da vel?Er bare og vippe opp teppet under pedalene og rive bort litt isolasjon fra gulvet.. Jeg tok en skru trekker og stakk gjennom hullet til den bolten jeg hadde fjernet (skjært bort) så jeg så sånn ca hvor jeg trengte og lage hull i gulvet. Er hull/slisser i gulvet fra før av.. Bare klippet opp disse litt så jeg kom til innvendig i vangen.. Litt dårlig forklart, men du skjønner det når du titter på det.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 å husk at det kan komme inn vann der om det ikke blir tettet igjen helst sveise eller ny asfaltmatte.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
exin89 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 På 4x4'n min er det et hull i kanalen på rundt 3x5cm originalt. Fikk plassert en mutter inni der med en finger og entra skruen fra utsida. Dro så til med muttertrekker og holdt med en skrutrekker eller noe på innsida. Gikk fint det. Så hvis du har muligheten til det er det jo ikke serlig lurt å lage hull i gulvet mener nå jeg. 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 det kommer helt ann på hvem mutter som har løsnet.. om det er den nederste så må man kappe opp, om det er den øverste kan man få det til via hullet i vangen, men er jo et he*** mener selv at her er det bare en ting å gjøre å deter å gjøre det skikkelig... spesielt om du skal ha bilen en stund.. det med å holde fast en mutter eller bolt inni vangen blir he**** å få opp igjen..opplevde det samme med bilen min når jeg bytta til polyforinger.. bare tok av dørlista, vippa opp tepe ut med lyddempingen og kappet opp rillene.. så er det bare å sveise fast mutterene og lage en ny plate som man sveiser inn istede for rillene.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcen Posted May 26, 2009 Author Share Posted May 26, 2009 har ikke tilgang til sveiseapparat og frister egentlig ikke å sveise det heller... Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts