Jump to content

Mondeo Motor - 1.8 duratec kjøpes - HASTER!


Guest teek

Recommended Posts

Guest teek

Har en 2002 modell Mondeo som motoren gikk til ..... på nå nettopp.. Verkstedet sier det er pga innsuget; noe som har gått i stykker og blitt dratt inn i motoren.

 

Vet ikke om motoren er ødelagt men det koster penger å få det sjekket.. mulig jeg bare trenger nytt innsug og å få tatt ut den greia som er dratt inn i motoren ?

 

Så da trenger jeg en ny motor da, 1.8 duratec CGBA heter den. Manuelle gir.

 

Send SMS: 95441029, eller Mail: thomas.isaksen@gmail.com

 

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest type2
Har en 2002 modell Mondeo som motoren gikk til ..... på nå nettopp.. Verkstedet sier det er pga innsuget; noe som har gått i stykker og blitt dratt inn i motoren.

 

Vet ikke om motoren er ødelagt men det koster penger å få det sjekket.. mulig jeg bare trenger nytt innsug og å få tatt ut den greia som er dratt inn i motoren ?

 

Så da trenger jeg en ny motor da, 1.8 duratec CGBA heter den. Manuelle gir.

 

Send SMS: 95441029, eller Mail: thomas.isaksen@gmail.com

 

Thomas

 

Hei Thomas!

 

Sender deg en link

+ en link til:

 

Disse "ventilene" får du kjøpt løse hos fordforhandleren bare referer til delenr. som du finner i linken

 

Mvh Petter

Link to comment
Share on other sites

Guest teek
Hei Thomas!

 

Sender deg en link

+ en link til:

 

Disse "ventilene" får du kjøpt løse hos fordforhandleren bare referer til delenr. som du finner i linken

 

Mvh Petter

 

Hei Petter,

 

Dette er definetivt den lyden jeg hørte før det gikk galt.. Problemet er bare at jeg ikke viste at det var en lyd som kunne føre til så store problemer.

Hadde jeg bare hatt noen som kunne komme å skru opp å sjekke om det er total havari eller rimelig billig å fikse, ved f.eks å bytte disse ventilene hadde det kanskje blitt sommerferie på meg også i år. Men slik det ser ut nå så må jeg faktisk droppe hele ferien for å jobbe inn kostnaden her :-( kjipt.

Link to comment
Share on other sites

Guest type2

Dette er nok mere enn manifold, det beste er og rive av toppen og inspisere ventiler, stempel og sjekke sylindervegger for skader :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest teek
Ta av innsuget, dra ut det du ser og støvsug portene. Så tar du en kompresjonstest. Er den grei er det jo bare å skifte innsuget.

Liten vits å ta av toppen uten grunn

 

 

Har tatt av innsuget nå og det er ikke noe som har falt av der så da tar verkstedet feil!!

To av lukene er riktignok MYE slark i, mens to andre står bom fast i delvis åpen posisjon.

 

Har null peil på bil, hvordan gjør jeg kompresjonstest ?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...