Guest teek Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Har en 2002 modell Mondeo som motoren gikk til ..... på nå nettopp.. Verkstedet sier det er pga innsuget; noe som har gått i stykker og blitt dratt inn i motoren. Vet ikke om motoren er ødelagt men det koster penger å få det sjekket.. mulig jeg bare trenger nytt innsug og å få tatt ut den greia som er dratt inn i motoren ? Så da trenger jeg en ny motor da, 1.8 duratec CGBA heter den. Manuelle gir. Send SMS: 95441029, eller Mail: thomas.isaksen@gmail.com Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest type2 Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Har en 2002 modell Mondeo som motoren gikk til ..... på nå nettopp.. Verkstedet sier det er pga innsuget; noe som har gått i stykker og blitt dratt inn i motoren. Vet ikke om motoren er ødelagt men det koster penger å få det sjekket.. mulig jeg bare trenger nytt innsug og å få tatt ut den greia som er dratt inn i motoren ? Så da trenger jeg en ny motor da, 1.8 duratec CGBA heter den. Manuelle gir. Send SMS: 95441029, eller Mail: thomas.isaksen@gmail.com Thomas Hei Thomas! Sender deg en link + en link til: Disse "ventilene" får du kjøpt løse hos fordforhandleren bare referer til delenr. som du finner i linken Mvh Petter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest teek Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Hei Thomas! Sender deg en link + en link til: Disse "ventilene" får du kjøpt løse hos fordforhandleren bare referer til delenr. som du finner i linken Mvh Petter Hei Petter, Dette er definetivt den lyden jeg hørte før det gikk galt.. Problemet er bare at jeg ikke viste at det var en lyd som kunne føre til så store problemer. Hadde jeg bare hatt noen som kunne komme å skru opp å sjekke om det er total havari eller rimelig billig å fikse, ved f.eks å bytte disse ventilene hadde det kanskje blitt sommerferie på meg også i år. Men slik det ser ut nå så må jeg faktisk droppe hele ferien for å jobbe inn kostnaden her :-( kjipt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest teek Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Petter, La ut video'n jeg snakket om på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=LzoxkfpAZhw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest type2 Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Dette er nok mere enn manifold, det beste er og rive av toppen og inspisere ventiler, stempel og sjekke sylindervegger for skader Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 Ta av innsuget, dra ut det du ser og støvsug portene. Så tar du en kompresjonstest. Er den grei er det jo bare å skifte innsuget. Liten vits å ta av toppen uten grunn Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest teek Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 Ta av innsuget, dra ut det du ser og støvsug portene. Så tar du en kompresjonstest. Er den grei er det jo bare å skifte innsuget. Liten vits å ta av toppen uten grunn Har tatt av innsuget nå og det er ikke noe som har falt av der så da tar verkstedet feil!!To av lukene er riktignok MYE slark i, mens to andre står bom fast i delvis åpen posisjon. Har null peil på bil, hvordan gjør jeg kompresjonstest ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted May 28, 2009 Share Posted May 28, 2009 Synes det høres ut som registerhavari, en strammer eller no som er gåen!Komptest tar du enkelt sel, du kan kjøpe enkle testsett hos de fleste rekvesitabutikker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest teek Posted May 28, 2009 Share Posted May 28, 2009 Det er ikke kompressjon i den ene sylinderen. De andre var like. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts