PMG Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Hei Lurer på hva denne saken her er til på DOHC 8 V. Og hvordan tar man den vekk? PS: BIldet er lånt av prosjekttråden til ford-racing
torstein Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Er vel noe som heiter "oil breather", Trodde man bare skulle dra den ut.
PMG Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 Er vel noe som heiter "oil breather", Trodde man bare skulle dra den ut. Den øverste delen kan man dra ut, en slags tilbakeslagsventil men selve potten sitter som F!Ville ikke ta i for mye tilfelle jeg ødela noe. Hvor går slangen festet til "breatheren" da. husker ikke i farta og bilen står på låve langt borte. noen som vet 100% hvordan man får av hele potten?
po0key Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Den øverste delen kan man dra ut, en slags tilbakeslagsventil men selve potten sitter som F!Ville ikke ta i for mye tilfelle jeg ødela noe. Hvor går slangen festet til "breatheren" da. husker ikke i farta og bilen står på låve langt borte. noen som vet 100% hvordan man får av hele potten? jeg kan sjekke dette når jeg kommer hjem i dag da jeg har en motor liggende som det ikke gjør noe med om den går i stykker
PMG Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 jeg kan sjekke dette når jeg kommer hjem i dag da jeg har en motor liggende som det ikke gjør noe med om den går i stykker HEHE Takk! da sjekker jeg i kveld om du har fått den av. mener å huske fra prosjektet til Bjørn_H at han kappet den og borret opp gjenger der.... Hvis den ikke har noe "vital" efekt så gjør jeg også det.
po0key Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 HEHE Takk! da sjekker jeg i kveld om du har fått den av. mener å huske fra prosjektet til Bjørn_H at han kappet den og borret opp gjenger der.... Hvis den ikke har noe "vital" efekt så gjør jeg også det. vital og vital det denne gjør er jo bare og passe på at du ikke får noe luft trykk i bunnpanna siden olja skiller ut litt gasser når den blir varmogså grunnen til at denne er her er at det ikke skal komme noe drit og lort tilbake hvis jeg ikke har forstått helt feil
PMG Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 vital og vital det denne gjør er jo bare og passe på at du ikke får noe luft trykk i bunnpanna siden olja skiller ut litt gasser når den blir varmogså grunnen til at denne er her er at det ikke skal komme noe drit og lort tilbake hvis jeg ikke har forstått helt feil OK så da kan jeg bare fjerne den og sette inn et annet filter med tilbakeslagsventil for å forhindre dette. Si ifra hvis du får den av uten slegge senere i dag!
po0key Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 OK så da kan jeg bare fjerne den og sette inn et annet filter med tilbakeslagsventil for å forhindre dette. Si ifra hvis du får den av uten slegge senere i dag! skal si ifra jeg men jeg er en slegge mekaniker som er typisk til standar sierra og ikke cossy:P
PMG Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 skal si ifra jeg men jeg er en slegge mekaniker som er typisk til standar sierra og ikke cossy:P du får legge ut bilde av potten for å vise hvordan den blir seende ut etter demontering med slegge da.
PMG Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 Bare å dra ut.Kjører oljereturen min ned der jeg Var det jeg hadde tenkt å gjøre
k3nn37 Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 ville tenk meg om to ganger før jeg fjernet denne å satt et felter rett på altså.. blir jo veldig varmt der pga eksosen og den er der for en grund..
PMG Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 (edited) YES! en som har orden på papirene sine. Tusen takk. måtte selvfølgelig erstattet den med et lignende filter av alu / stål. (tilfelle org blir ødlagt under demontering, er ikke noe papprfilter der nei) sitter noe jævelig! prøvde å sette skrujern under og slå med hammer men rykket ikke en mm hadde ikke tenkt å ta den vekk men å forgrene den og kjøre retur fra turbo der. Får prøve å vri litt på den når jeg kommer hjem.. Edited May 25, 2009 by PMG
k3nn37 Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 (edited) turbo technics bygde om noen dohc motorer til turbo motorer en gang og da lagde de oljereturen i front på venstre side av bunnpanna.. ville nok heller gjort det enn å plugge igjen olje ondingen.. her er foresten bilderr av en motor som ble bygd om.. http://i249.photobucket.com/albums/gg231/k3nn37/TTBAY2.jpghttp://i249.photobucket.com/albums/gg231/k...turbo_dohc3.jpg husker ikke hvor jeg fikk tak i de dokumentene, men trur det ligger en link i prosjekttråden min et sted Edited May 25, 2009 by k3nn37
PMG Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 Hmm... ja ikke dumt. har lest om opsettene deres ja. er jo lovende bare det
Even Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Dohc'n er jo "åpen" rett igjennom og har jo lufting i toppdekslet også.En "firrer" pulser jo ikke så mye heller, men er jo selvfølgelig fint med bra lufting
PMG Posted May 27, 2009 Author Posted May 27, 2009 Dohc'n er jo "åpen" rett igjennom og har jo lufting i toppdekslet også.En "firrer" pulser jo ikke så mye heller, men er jo selvfølgelig fint med bra lufting Fikk den omsider av i går. var en smal sak egentlig er bare å dra rett opp men min var limt med noe sikeflex e.lMeningsløst skal ikke være det opprinneling. takker for alle tilbakemeldingene.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now