twin turbo Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
twin turbo Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
BR Racing V6 Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Hei. satte min på std tenning på 12 grader uten vacum. har da ca 8.4:1 samme som du har omtrent. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
RS1000 Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 (edited) korleis skal den justerest og er det noe mer som må gjøres ved turbomatet. er doble toppakninger og blir kjørt på ca 0,8bar. motor er org ellers. Når du kjører lavere komp. og spesielt med dobble topp-pakninger bør hele tenningskurven modifiseres, og det KRAFTIG. Bare sjekk hvis du lar motoren gå på tomgang og så gir du motoren mer og mer fortenning. Man ender som oftest opp med å se at motoren foretrekker hinsides mye mer fortenning enn originalt. Antar at også du vil få se at motoren går "lettere og lettere" jo mer fortenning den får og dette avslører hva motoren ønsker i denne driftstilstanden. Ved fullt ladetrykk er problemet helt omvendt og motoren foretrekker mye mindre fortenning enn originalt. En slik utfordring løses ved å demontere fordeleren og jobbe med fjærer, vekter, stoppskruer, Dremel osv osv. for ett moderat bra resultat. Edited June 10, 2009 by RS1000
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now