Bjørnar 4x4 Cosworth Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Hvor mange ohm skal Sierra Cosworth ha? 91` Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 mener cosw dyser var 2 ohm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Cossie skal ha lav ohm. Lav ohm er typisk 2-4 ohm, og høyohm er typisk 15-20 ohm. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørnar 4x4 Cosworth Posted May 23, 2009 Author Share Posted May 23, 2009 thengyouuu 91` Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 2,8ohm på 3102 dysene. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 (edited) Kan bruke begge deler på Cosworth..Org. dyser til Cosworth er vel på ca 2-2,5 ohm. edit: rettelse Edited May 24, 2009 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 nei, orginale cosw dyser 2 ohm. hvertfall sierra.. mulig escort med den dritt motorstyringa er høy ohm. d vet jeg ikke noe om.og kan ikke bruke høy ohm og lav ohm overens da. med mindere du har datasprut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 Cosworth dyser har ca 2 ohm ja, stemmer det.. I praksis kan man bruke høy og lav ohms dyser på Cosworth uten problem.Vet flere som har kjørt med f.eks. 630cc lange Siemens Mototron høy-ohms dyser uten problem på Cosworth. Escort T25 har en motstand på 15,1 ohm, så de er høy ohms ja.Grønndyser har 4,6 ohm.Grådyser har 2,25 ohm. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 jeg vet d att kjører du over tid med høy ohm dyser på cosw ryker hjernen etterhvert så vill ikke akkurat si att d går. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 Hvorfor skal hjernen ryke da, når det går mindre strøm gjennom kretsen til dysene med høyohms dyser, enn med org. lavohms dyser??Har du opplevd dette selv? Men på en bil som org. har høyohms dyser derimot, der kan det bli problemer.Siden det da går høyere strøm til dysene til lavohms dysene, enn med de org. høyohms dysene.. Ohm lov er en fin ting Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 ikke meg men en kammerat. jeg har bare kjøpt lav ohm til cosw. så da vet jeg att d er i orden uansett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 Men hvordan ble det bekreftet at det var høyohms dyser som var grunnen til at hjernen tok kveld da? Ja, men mitt poeng er at det skal kunne gå, og jeg vet om flere som ikke har hatt problemer med dette.Og det er heller ingenting som tilsier at det skal være noe problem heller Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 men hvorfor kjøpe høy ohm når du får samme cc dyser i lav ohm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 Problemet med å bruke høy ohms dyser på motorstyring som skal ha lavohms er at stømbegensingen til motorstyringen kan føre til at dysene ikke klarer å holdes åpne, eller blir ustabil og leverer ujevn bensinmengde. Noe man ikke ønsker på en turbomotor. Når man henter store volum fra dyser er også lav ohms mer stabil, og leverer en jevnere mengde. Dette har bla med fjærtrykket man bruker for å lukke dysa med. Lavohms dyser kan ha kraftigere lukking pga kraftigere spole som åpner den igjen. Problemet med lav ohms dyser på høy ohms motorstyring sier seg selv, da dysedriverne blir overbelastet og kan brennes etterhvert, samt at lav ohms dyser ikke er konstruert for å stå med full støm på konstant, og dysene vil ta skade til slutt. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Jeg har noen dyser som skal være lyseblå (opp til 400hk eller noe). Har målt de til ca 2,4ohm. Bilen starter ikke med disse og pluggene er helt tørre. Starter med grønndyser som jeg har målt til ca 5,0 ohm. Er det for mye forskjell til at det skal virke, eller er det noe annet som gjør det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Tipper at dysene kanskje rett og slett ikke åpner. Om det er dyser som har ligd en stund uten å ha vært i bruk er det ikke uvanlig. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Det høres ut som en rimelig grunn. De har sikkert liggi 3 år, hvis ikke mer. De var på rens, og etter det har de ikke blitt kjørt med.Det er forresten nr 0280150400 som står på dem.Jeg lette etter papirene fra rens/test men jeg fant dem selvsagt ikke. De ligger sikkert på et lurt sted... Er det noe lurt triks for å få dem til å virke igjen eller er de ferdige ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Smør de først opp med litt rustløser, og gi de ett slag i siden av kroppen. Selvsagt ikke slå slik at de får skader, men likevel ganske kraftig. Prøv de så på nytt igjen. Virker de enda ikke så prøv å monter de inn i fuelrail feil vei. Da vil bensintrykket hjelpe med å åpne dysene. Får du liv i de så sjekk at sprøytebilde ser normalt ut før du monterer de inn igjen.Eventulet send de til rens og test på nytt igjen. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Tusen takk !Da skal jeg prøve det. Tror jeg tester dem med grønndyse-chip så slipper jeg å bytte chip fram og tilbake så mange ganger.Ble i grunn litt forundra når bilen ikke starta i det hele tatt. Var ikke etter en gang faktisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Testing av sprøytebilde gjør du enklest ved å sette strøm direkte på dysen. Ikke store mengden som kommer under startforsøk. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Det ble ikke noe sprøytebilde i det hele tatt. Til tross for dynking i rustløser i flere døgn og iherdig banking så fikk jeg ikke liv i noen av dem.Er det slik at gamle dyser blir slitt eller rusta eller noe inni og ikke er som nye selv om en sender dem til rens ?Tror jeg heller mot å handle noen nye i grunn. Så kan noen her inne få kjøpe de som ikke virker. Det var et veldig bra tips Truckdriver ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now