Endrewj Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Noen som vet hvor mye originale 2L Pinto stempler & råder tåler?, passer cosworth stempler og råder i 20. pinto blokka?. Taunus Mk3 banebil (Solgt)<a href="http://www.Endrewj.net" target="_blank">www.Endrewj.Net</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 er en her som kjører rundt 300hk i sin ist. dette med std is stempler og råder, men med ordentlig sprut og E85.forgasserdeler sies å tåle en del mindre..jeg har selv cossi innmat i min 205 blokk. std sierra veiv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Hvor mye hadde den tålt med cossie sprut vanlig pumpebensin og mappet ? (pukkelrygg) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 er en her som kjører rundt 300hk i sin ist. dette med std is stempler og råder, men med ordentlig sprut og E85.forgasserdeler sies å tåle en del mindre..jeg har selv cossi innmat i min 205 blokk. std sierra veiv.BM-RACING du mener? Du kan justere opp effekten med 98hk til!Den bremset 398hk på helt standard motor forutenom forsterkede topplokksbolter der han byttet ut en og en bolt og dro dem til med samme gamle pakningen. kjører vel 1,8 i ladetrykk vel. Mulig det er en CL 105hk motor med lavere komp en IS han har? Ikke vet jeg. Han fant den på hugger'n allefall. Det mest utrolige med den motoren er at den går like godt enda etter snart ett år med gjentatt misshandling og daglig bruk! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 er den eg mener ja. kan hende han har CL motoren som kom i 89, den har 8.5-1 i komp, kom på alle sierra med inj og cat + lambda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Noen som vet hvor mye originale 2L Pinto stempler & råder tåler?, passer cosworth stempler og råder i 20. pinto blokka?. Ei 20 blokk fra før 85 du har? De kan ha noe svakere råder enn IS og gasser motorer med 205 blokk.Har også hørt noe snakk om at støpinga ikke er heilt den samme på 20 blokka som på 205, men vet ikke om det har noe å si på styrken. Cossie stempler og råder skal passe i 20 blokka, på samme måte som i 205 blokka. Men 20 blokka har ikke toleranser på orginale stempelringer og lager oppgitt på samme måte som for 205(for den sak skyld også 207). Toleransene er de samme på lagrene, bare at de er opgitt på en annen måte. Skal du bruke ei 20 blokk til turbo, så skal du vite at de ikke bruker å ha borret opp og gjenget det hullet mange bruke til oljeretur. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 CL har ingen ting med en motor å gjøre. er jo bare utstyrsnivået. min 89 ICLS hadde lavkomp ohc.. skita ut til fordel for ISturbo da Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
is turbo Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 (edited) er den eg mener ja. kan hende han har CL motoren som kom i 89, den har 8.5-1 i komp, kom på alle sierra med inj og cat + lambda. Det sitter en 2,0 is motor ifra 1986 i bilen til bm-racing (det var den bilen vi skrudde den ut av )og da med orginale 9,2:1 i kompså den orginale is innmaten "holder" til 398hk og 486 nm på 1,8 bar, med datasprut og E85 Edited May 27, 2009 by is turbo Bondemekk racing raselag88`Ford Sierra ist under konstruksjon (målet er 350-400 holdbare hk) Min prosjekt tråd <a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=48745" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=48745</a>86`Chevrolet stepside som bruks/trekkbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 Utrulig!!! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 Men sant - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted May 28, 2009 Share Posted May 28, 2009 Vedder sokkene mine på at visst bilen til BM racing hadde blitt mappet på vanlig 98 så hadde den røket på 300 ærlige hester i motor E85 er GULL !!!! gleder meg til det kommer litt flere pumper rundtom i norge ! da SKAL cossien min mappes på e85 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now