THE WOLF Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 (edited) Har litt problem med bilen,når jeg starter den går den bare på tre sylindere,må kjøre ned til hovedveien(2,5km) så kommer den. Var ute og kjørte litt nå også og hvis jeg har dratt på litt og tar det med ro etterpå er den litt kødd igjen. Har byttet:-Pluggledninger-Fordelerlokk-Phasesensor-Plugger(ngk br8es 0.6mm)-veivsensor Eneste jeg ikke har byttet er tenningsmodulen. Kan denne ha noe med det og gjøre??Først var det sylinder 2 som det ikke var noe action på,og nå er det sylinder 4.Fusker litt på gasspådrag også. men ikke alltid. FUNNET FEILEN!!Det er ikke kompresjon på sylinder 1 nesten. Sylinder 1 =30psi, sylinder2-3-4 er ca 110 psiHva kan det være?ringer eller ventiler?? Tikker ikke noe. MVH Rune Edited June 16, 2009 by THE WOLF Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted May 23, 2009 Author Share Posted May 23, 2009 Prøvde ny tenningsmodul i går,men den fusker fortsatt litt. Virker som at det ikke hjalp så sinnsykt mye alikevel og bytte den egenlig. Den kan begynne og fuske litt etter jeg har hatt noen skikkelige drag. Kan ligge breit i rundkjøringa,og plutseligg drar den dårlig,akkurat som om den kutter ut en sylinder. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Chip eller hjerne? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted May 23, 2009 Author Share Posted May 23, 2009 Chip eller hjerne? Rart det plutslig sjedde da,men er vel sånn som skjer plutselig,hehe.Får kanskje ringe pukkelrygg og spøre om han kan lage nt chip til meg. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Skjer som du sier ofte plutselig. Skulle fått lånt deg en hjerne kanskje og sett før du kjøper noe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted June 5, 2009 Author Share Posted June 5, 2009 Nå har jeg sjekket at dey er gnist på alle pluggene,bensin i alle dysene,men fortsatt er fuskingen der. Den går ikke skikkelig på sylinder 1. Hva kan det være da?????Gnisten er gulaktig,veit ikke om den skal være mere hvit. sånn går den nå,når den fuskerhttp://s670.photobucket.com/albums/vv67/Od...orthunormal.flv Sånn går den normalthttp://s670.photobucket.com/albums/vv67/Od...worthnormal.flv Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 Nå har jeg sjekket at dey er gnist på alle pluggene,bensin i alle dysene,men fortsatt er fuskingen der. Den går ikke skikkelig på sylinder 1. Hva kan det være da?????Gnisten er gulaktig,veit ikke om den skal være mere hvit. sånn går den nå,når den fuskerhttp://s670.photobucket.com/albums/vv67/Od...orthunormal.flv Sånn går den normalthttp://s670.photobucket.com/albums/vv67/Od...worthnormal.flv Gnist skal vel være blå ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 sjekket klaring mellom trigger å reimhjul på veiva? evnt åpning på phase sensoren ? den i fordelern altså Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted June 5, 2009 Author Share Posted June 5, 2009 Gnist skal vel være blå ? Var det jeg trodde også,kanskje coilen ikke er helt god. Er ikke gammel da,høyeffekt fra biltema. sjekket klaring mellom trigger å reimhjul på veiva? evnt åpning på phase sensoren ? den i fordelern altså Får ikke justert den på veiva,virket ikke som det var noe og justere. Hvor mye skal klaringen være på phasesensoren,målte 0,6 på den gamle før jeg byttet til ny. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 prøv å bytte coil? ville kosta på 100kr og hvertfall konstantert at det ikke er coilen. den kan veeeldig ofte lage mye unødvendig krøll... kommer og går feil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 Får ikke justert den på veiva,virket ikke som det var noe og justere. Hvor mye skal klaringen være på phasesensoren,målte 0,6 på den gamle før jeg byttet til ny. mener den skal være ca 0.3 mm Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted June 6, 2009 Author Share Posted June 6, 2009 (edited) prøv å bytte coil? ville kosta på 100kr og hvertfall konstantert at det ikke er coilen. den kan veeeldig ofte lage mye unødvendig krøll... kommer og går feil... Skal på biltema etterpåm jeg,ligger 7 min herfra,heheKJØPE NY. Får ikke justert den på veiva,virket ikke som det var noe og justere. Hvor mye skal klaringen være på phasesensoren,målte 0,6 på den gamle før jeg byttet til ny. mener den skal være ca 0.3 mm På phase eller veiv. Skal ikke veiv være 0,6 Edited June 6, 2009 by THE WOLF Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 (edited) RCR her på forumet har hatt mye fjusk og krøll med den biltema coilen. Jeg ville heller satsa på en ny genuine grp.a coil Edited June 6, 2009 by Bjørn_H 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted June 6, 2009 Author Share Posted June 6, 2009 Har byttet coil nå,men like forbanna dårlig. Det som er rart er at den blir bra etter 5 minutter,men etter jeg har kjørt hardt blir den sånn igjen,men da kan jeg bare ruse den så blir den bra,men så kommer det igjen. Kaster hele bilen snart. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
rattlesnake Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 Har byttet coil nå,men like forbanna dårlig. Det som er rart er at den blir bra etter 5 minutter,men etter jeg har kjørt hardt blir den sånn igjen,men da kan jeg bare ruse den så blir den bra,men så kommer det igjen. Kaster hele bilen snart. prøv ny ecu.....har hatt samme feilen....er tenningsdriver feil i boksen Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted June 7, 2009 Author Share Posted June 7, 2009 (edited) prøv ny ecu.....har hatt samme feilen....er tenningsdriver feil i boksen ECU?? hjernen mener du?? Eller bare chipet??? Edited June 9, 2009 by THE WOLF Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted June 10, 2009 Author Share Posted June 10, 2009 Er det noe i Drammensområdet med en hjerne jeg kunne lån da. Da veit jeg om det er den som lager krøll eller ikke. Er Vel L6 på min. Hvit CO-skrue. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 RCR her på forumet har hatt mye fjusk og krøll med den biltema coilen. Jeg ville heller satsa på en ny genuine grp.a coil Jeg kjører på 4'de året med Biltema sin Tørr-Høyeffekt nå, uten ett eneste feilslag! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossieelten Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 hei. Eg hadde noe slikt tull med en manta med calibra motor. gikk fint på tomgang. men når eg ga gass så kuttet den ene sylinderen. Har du sjekket att den får bensin når den fjusker? var hull i isolasjonen på ledningene til ene dysa mi. så den slo til jord når motoren vridde seg litt. Ellers har eg hatt problem med fjusk på cossien. Måtte hive ekstra jording på hjernen. funket hos meg ihvertfall.2 små tips bare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 Vi gjør sånn vi Rune. Lite kompresjon kan være: Toppakning, sprekk i topp, sprekk i blokk, stempelringer, ventiler som henger Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted June 16, 2009 Author Share Posted June 16, 2009 (edited) Vi gjør sånn vi Rune. Lite kompresjon kan være: Toppakning, sprekk i topp, sprekk i blokk, stempelringer, ventiler som henger Etter jeg byttet blokk så gikk den fint på tomgang lenge,når jeg luftet og sånn. Toppen er sjekket for sprekker før montering,den ble trykktestet.Blokka kan det jo være,er en is-blokk som jeg ikke gjorde noe med før jeg satt i de gamle stemplene(ja dumt,men var bra mål).Ventiler som henger kan det jo være,men da burde det vel tikke eller hørt dem gikk i stempel??Tenkte det var stempelringer jeg også,men dem var ikke gamle når jeg monterte. Hmmmm?? Den gikk jo helt fint når jeg startet den etter bytte av blokk,men husker ikke helt hvorfor den begynte og bli sånn den er nå. Det som er rart er også hvis den har stått noen dager(som den pleier og gjøre),kan den gå fint i alt fra 2 til 10 sekunder før den går på 3 sylindre igjen.Se video av oppstart Edited June 16, 2009 by THE WOLF Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 høres ikkje bra ut. Du får ta av topp og sjå om du har sjeiv ventil på syl 1 eller om det er sprekk i blokk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted June 16, 2009 Author Share Posted June 16, 2009 Skal ta sylinderlekk test i morra,da får vi vel svar. kan hende det er noe dritt som sitter fast i ventilsetet også. Krysse fingre. Er jo midt i sesongen snart. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted June 17, 2009 Author Share Posted June 17, 2009 utette ventile® på innsugsiden på sylinder 1 er problemet. Sjekket istad. Dem tetter seg når det blir varmt. Skal selges som den står for 80.000,- Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 17, 2009 Share Posted June 17, 2009 utette ventile® på innsugsiden på sylinder 1 er problemet. Sjekket istad. Dem tetter seg når det blir varmt. Skal selges som den står for 80.000,- Nei ****.. Kan vel ikke koste så mye å bytte 2 ventiler ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now