Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har ordna GGR 325/330/340 hk chip og bestilt resten av det som trengs. Så da vil jeg gjerne høre hva folket som har samme oppsett lader.

 

Jeg hadde tenkt å lade 1.6 - 1.7 bar, men jeg er ikke helt sikker på hvor mye 'overboost' som er passelig.

 

Med den orginale magnetventilen og strypningene i slangene til og fra den, blir det passelig av seg selv da eller er det noe som må justeres. Skal bruke -31 Garret actuator.

Posted

Ja, det er jo så klart det optimale. Jeg får lade 1.6 da, og være på den sikre sida. Hørte at overboosten ble passelig bare med å justere -31 actuatoren.

 

Men det blir ikke noe rullekjøring før det blir noe mer modifiseringer (intercooler og porta topp og større dyser igjen).

Guest Multicell
Posted

Hva koster en sånn måler?

Posted
Hva koster en sånn måler?

Den er en kar som driver og selger disse på qxl for 400...

Der kjøpte jeg en!

-03 Ford Focus RS

-89 Nisan 200SX S13

-90 Nissan 200SX S13.5

-90 Mazda 626 2.0I 16V

Posted

Har vært inne på tanken men skikkelige lamda-målere koster jo skjorta... og buksa.

 

Er det brukbart med en slike enkel måler da kjetil ? Hvordan ser den ut og hvor plasserer man den ?

 

Har egentlig tengt å kjøpe SPA bensintrykk og eksostemp måler, men budsjettet strekker ikke helt til før jeg før igjen på skatten...hehe..

Posted

En slik måler er mere enn nok, så lenge en kjører med orginal innsprut. Koster hos Burton 105 pund, har tenkt litt på å lage noe selv. Over 1000 kr for noen lysdioder og motstander er kanskje mye penger.

Hvor man skal plassere det, ja det blir en helt annen sak...... lett synbar må være et stikkord, ellers så trenger man kanskje kun ha den montert når man driver å justerer, det er jo da man lurer på hvor landet ligger liksom ;) Lage en hurtigkobling, slik at man fort å gæli kan koble den opp på diverse biler, trenger jo ikke stå fastmontert.

Posted

Jeg lurer på om jeg har sett en tegning og beskrivelse av hvordan man skal lage noe slikt på Scoobynet.. Er ikke helt sikker, men det så ikke ut til å koste så mye.

Posted

Jeg skal se om jeg finner det igjen. Så får du finne ut hva slags deler vi trenger og hvor vi får tak i de hen. :D

  • 2 weeks later...
Posted

Har fått ihop att bilen nå.. Unntatt bensinpumpa.

 

Men koblingene på slangene på tanken gikk jo i dass da vi tok de av.. Så nå lurer jeg i grunnen litt på hvordan jeg skal sette det sammen igjen. Plastikkslanger skal kobles til metallrørene fra tanken..

 

Gode ideer ?

 

Ellers går det rykter om at den chippen jeg har fått tak i bare skal lade 1.4 bar.... Det er i minste laget syns jeg..

 

Noen som har en chip til grønne dyser og 3bars map-senso som de kan kopiere og som en kan lade 1.7 bar med ?

Posted

Du kan bruke vanlig bensinslange til å skjøte mellom plastrør og stålrør.

For chip til Escort ville jeg hørt med Jon Jamtvedt. Men selv om de sier 1,4 bar, betyr ikke det at det ikke går an å lade litt mere, tror ikke det skal by på noe problem.

Posted

Nå er jeg ikke akkurat ekspert på styringa til esc cos men hvis chipen er mappet for 1.4 vil det ikke være dumt å justere turbotrykket noe høyere?.

 

Hvis man er usikker på hva slags chip man har, burde man ikke forsikre seg 100% hvilket oppsett den er programert for før man setter den i?.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Det er ingen fare hvis en ikke ligger å jager på høye turtall. Det er jo stort sett da ting går skikkelig skeis...

 

Lagde noen foringer til plastrøra i stål, med indre diameter 5mm or ytre diameter ca 6mm og stappa de inn i plastrøra før jeg kobla sammen med bensinslange og slangklemmer. Det funker bra.

Posted
Det er ingen fare hvis en ikke ligger å jager på høye turtall.

 

Det er jo da det er morsomt :D

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Du har et poeng der. :D

 

Men jeg tenkte å finne ut hvordan det funker før jeg begynner med noe voldsomme høyhastighets-drag....

Guest Martin
Posted

Panza: Har du kjøpt oppgradert bensinpumpe til escorten. Driver å ser etter det jeg også. Hvor har du kjøpt den hen, og hvor mye kosta den?

 

Mvh Martin.

Posted
Panza: Har du kjøpt oppgradert bensinpumpe til escorten. Driver å ser etter det jeg også. Hvor har du kjøpt den hen, og hvor mye kosta den?

 

Mvh Martin.

Koster 117 pund hos Burton i England, noe billigere hos Woodford.
Guest Martin
Posted

Se der ja. det var billig gitt. kosta jo 3749,- på cosworth.no.

Takker for tipset.

 

Martin.

Posted
Se der ja. det var billig gitt. kosta jo 3749,- på cosworth.no.

Takker for tipset.

 

Martin.

He he, hadde vi posta dette på cosworth.no forumet så hadde det nok vært sletta nå ;)
Posted
Se der ja. det var billig gitt. kosta jo 3749,- på cosworth.no.

Takker for tipset.

 

Martin.

 

:shock: Dæven for en forskjell, lurer på hva burton har i fortjeneste vs cosworth.no :D

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...