Panza Posted April 10, 2003 Posted April 10, 2003 Har ordna GGR 325/330/340 hk chip og bestilt resten av det som trengs. Så da vil jeg gjerne høre hva folket som har samme oppsett lader. Jeg hadde tenkt å lade 1.6 - 1.7 bar, men jeg er ikke helt sikker på hvor mye 'overboost' som er passelig. Med den orginale magnetventilen og strypningene i slangene til og fra den, blir det passelig av seg selv da eller er det noe som må justeres. Skal bruke -31 Garret actuator.
WingDude Posted April 10, 2003 Posted April 10, 2003 Har lest om de som lader oppi 1,8 bar, men justerer du på rulla så slipper du bekymre deg for hvor mye du bør lade.
Panza Posted April 10, 2003 Author Posted April 10, 2003 Ja, det er jo så klart det optimale. Jeg får lade 1.6 da, og være på den sikre sida. Hørte at overboosten ble passelig bare med å justere -31 actuatoren. Men det blir ikke noe rullekjøring før det blir noe mer modifiseringer (intercooler og porta topp og større dyser igjen).
WingDude Posted April 10, 2003 Posted April 10, 2003 Kjøp deg en fuel/air ratio måler, det skal jeg. Da er du på den sikre sida
RST Posted April 11, 2003 Posted April 11, 2003 Hva koster en sånn måler?Den er en kar som driver og selger disse på qxl for 400...Der kjøpte jeg en! -03 Ford Focus RS -89 Nisan 200SX S13 -90 Nissan 200SX S13.5 -90 Mazda 626 2.0I 16V
Panza Posted April 11, 2003 Author Posted April 11, 2003 Har vært inne på tanken men skikkelige lamda-målere koster jo skjorta... og buksa. Er det brukbart med en slike enkel måler da kjetil ? Hvordan ser den ut og hvor plasserer man den ? Har egentlig tengt å kjøpe SPA bensintrykk og eksostemp måler, men budsjettet strekker ikke helt til før jeg før igjen på skatten...hehe..
WingDude Posted April 11, 2003 Posted April 11, 2003 En slik måler er mere enn nok, så lenge en kjører med orginal innsprut. Koster hos Burton 105 pund, har tenkt litt på å lage noe selv. Over 1000 kr for noen lysdioder og motstander er kanskje mye penger.Hvor man skal plassere det, ja det blir en helt annen sak...... lett synbar må være et stikkord, ellers så trenger man kanskje kun ha den montert når man driver å justerer, det er jo da man lurer på hvor landet ligger liksom Lage en hurtigkobling, slik at man fort å gæli kan koble den opp på diverse biler, trenger jo ikke stå fastmontert.
Panza Posted April 11, 2003 Author Posted April 11, 2003 Jeg lurer på om jeg har sett en tegning og beskrivelse av hvordan man skal lage noe slikt på Scoobynet.. Er ikke helt sikker, men det så ikke ut til å koste så mye.
WingDude Posted April 11, 2003 Posted April 11, 2003 Skulle likt å hatt et koblings-skjema på noe slikt.....
Panza Posted April 11, 2003 Author Posted April 11, 2003 Jeg skal se om jeg finner det igjen. Så får du finne ut hva slags deler vi trenger og hvor vi får tak i de hen.
Panza Posted April 20, 2003 Author Posted April 20, 2003 Har fått ihop att bilen nå.. Unntatt bensinpumpa. Men koblingene på slangene på tanken gikk jo i dass da vi tok de av.. Så nå lurer jeg i grunnen litt på hvordan jeg skal sette det sammen igjen. Plastikkslanger skal kobles til metallrørene fra tanken.. Gode ideer ? Ellers går det rykter om at den chippen jeg har fått tak i bare skal lade 1.4 bar.... Det er i minste laget syns jeg.. Noen som har en chip til grønne dyser og 3bars map-senso som de kan kopiere og som en kan lade 1.7 bar med ?
WingDude Posted April 20, 2003 Posted April 20, 2003 Du kan bruke vanlig bensinslange til å skjøte mellom plastrør og stålrør.For chip til Escort ville jeg hørt med Jon Jamtvedt. Men selv om de sier 1,4 bar, betyr ikke det at det ikke går an å lade litt mere, tror ikke det skal by på noe problem.
RsTurbo Posted April 22, 2003 Posted April 22, 2003 Nå er jeg ikke akkurat ekspert på styringa til esc cos men hvis chipen er mappet for 1.4 vil det ikke være dumt å justere turbotrykket noe høyere?. Hvis man er usikker på hva slags chip man har, burde man ikke forsikre seg 100% hvilket oppsett den er programert for før man setter den i?. 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Panza Posted April 22, 2003 Author Posted April 22, 2003 Det er ingen fare hvis en ikke ligger å jager på høye turtall. Det er jo stort sett da ting går skikkelig skeis... Lagde noen foringer til plastrøra i stål, med indre diameter 5mm or ytre diameter ca 6mm og stappa de inn i plastrøra før jeg kobla sammen med bensinslange og slangklemmer. Det funker bra.
RsTurbo Posted April 22, 2003 Posted April 22, 2003 Det er ingen fare hvis en ikke ligger å jager på høye turtall. Det er jo da det er morsomt 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Panza Posted April 22, 2003 Author Posted April 22, 2003 Du har et poeng der. Men jeg tenkte å finne ut hvordan det funker før jeg begynner med noe voldsomme høyhastighets-drag....
Panza Posted April 23, 2003 Author Posted April 23, 2003 http://www.scuderiaciriani.com/rx7/AF_meter.html
Guest Martin Posted April 24, 2003 Posted April 24, 2003 Panza: Har du kjøpt oppgradert bensinpumpe til escorten. Driver å ser etter det jeg også. Hvor har du kjøpt den hen, og hvor mye kosta den? Mvh Martin.
RsTurbo Posted April 24, 2003 Posted April 24, 2003 Hvis dere skal lage dere en A/F måler. http://scirocco.dyndns.org/tech/misc/afgauge/af.htmlhttp://www.angelfire.com/space/neon/airfuel.html 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
WingDude Posted April 24, 2003 Posted April 24, 2003 Panza: Har du kjøpt oppgradert bensinpumpe til escorten. Driver å ser etter det jeg også. Hvor har du kjøpt den hen, og hvor mye kosta den? Mvh Martin.Koster 117 pund hos Burton i England, noe billigere hos Woodford.
Guest Martin Posted April 24, 2003 Posted April 24, 2003 Se der ja. det var billig gitt. kosta jo 3749,- på cosworth.no.Takker for tipset. Martin.
WingDude Posted April 24, 2003 Posted April 24, 2003 Se der ja. det var billig gitt. kosta jo 3749,- på cosworth.no.Takker for tipset. Martin.He he, hadde vi posta dette på cosworth.no forumet så hadde det nok vært sletta nå
RsTurbo Posted April 25, 2003 Posted April 25, 2003 Se der ja. det var billig gitt. kosta jo 3749,- på cosworth.no.Takker for tipset. Martin. :shock: Dæven for en forskjell, lurer på hva burton har i fortjeneste vs cosworth.no 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now