Roger Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 Er det plass til å montere oljetrykksmåler ved hjelp av T-stykke på gjengehullet ved oljefilteret?Eller må det føres ut ved hjelp av en slange pga. plassmangel? Ser trangt ut dette her. 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
Escort RST WRC Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 Ved oljefilteret?Kan sette på et uttak ved den orginale oljetrykksmåleren, vil nok være den beste løsningen.Så sant det ikke er montert uorg. sandwichplate med uttak da. En slik. Koster en hundrelapphttp://cgi.ebay.co.uk/SIERRA-ESCORT-COSWOR...%3A1%7C294%3A30 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Roger Posted May 20, 2009 Author Posted May 20, 2009 Ved oljefilteret?Kan sette på et uttak ved den orginale oljetrykksmåleren, vil nok være den beste løsningen.Så sant det ikke er montert uorg. sandwichplate med uttak da. En slik. Koster en hundrelapphttp://cgi.ebay.co.uk/SIERRA-ESCORT-COSWOR...%3A1%7C294%3A30 Det var uttaket til orginalmåleren jeg tenkte på ja. Det hullet er vel 1/4 BSP mens oljetrykksmåleren jeg vil ha på er 1/8 NPT.Syntes det ble litt "knotete" med nye rørdeler. Mener å ha lest tidligere at noen bruker slange og deretter T-stykke? 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
Escort RST WRC Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 Ja, den delen jeg linket til bruker du som t-stykke.Skrur den i blokka, monterer oljtrykksgiver til instrument inn på siden, og den org. oljetrykksbryteren som stod i blokka inn på enden av adapteren. Veldig enkelt og greit. Blir jo mer knotete viss du skal til med slanger etc.? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Roger Posted May 20, 2009 Author Posted May 20, 2009 Det har du helt rett. Dette er det enkleste. Så nok bare litt mørkt på pga lite plass. Takker for svar. 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
Escort RST WRC Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 Den er god Er slik jeg skal gjøre det også.Den ekstra fordelingen ytterst der er uttak til olje for turboen, siden jeg har 2wd.Den har vel ikke du på din, siden du har 4x4 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Roger Posted May 26, 2009 Author Posted May 26, 2009 Har sett litt på dette, kan umulig få plass til noe forgreining der den orginale oljetrykksmåleren står. Den står jo allerede nesten helt i oljefilteret?Kan sette på forgreiningen, men da får jeg ikke på oljefilteret!!! Noen som har ideer???? 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
Ford ragger Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Kan kjøpe deg en sånn "seriøs" sandwich på biltema.. Med plass til givere i.. Monteres mellom olje filtret og holder'n.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Roger Posted May 26, 2009 Author Posted May 26, 2009 Ja,det er jo en mulighet. Tror kanskje jeg går for en albue i blokka og videre med en kort hydrolikkslange som jeg kan montere T-stykke på. Plassmessig tror jeg dette går. Noen som mener dette er en dårlig løsning? Følerene kommer jo lenger vekk ifra blokka? 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
Roger Posted June 1, 2009 Author Posted June 1, 2009 Da har jeg koblet på oljetrykksmåleren slik jeg beskrev det under. Når jeg startet bilen nå viser den 4 Bar på tomgang!????Dette er med Mobil1 5-50W. Var ikke det J.... mye? 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
tuszi Posted June 1, 2009 Posted June 1, 2009 Da har jeg koblet på oljetrykksmåleren slik jeg beskrev det under. Når jeg startet bilen nå viser den 4 Bar på tomgang!????Dette er med Mobil1 5-50W. Var ikke det J.... mye?på kald motor så er det helt greit
dohcboy Posted June 1, 2009 Posted June 1, 2009 har 5,5 bar på kald motor på min IST Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
cossieelten Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 hei. Eg har nett samme problemet selv. og som du sier så er det ikke plass til det T-stykket. Har og prøvd med sånn "seriøs" sandwich fra biltema. nett lik en som eg fant på ebay forresten. Men da fekk eg problem med att senter mutteren på sandwichen bunnet lenge før sandwichen var i kontkat med holderen. Så det eg lurer på da er om det går an og kappe skruen på holderen? for og tilpasse sandwich plate? noen som vet??
Roger Posted June 10, 2009 Author Posted June 10, 2009 hei. Eg har nett samme problemet selv. og som du sier så er det ikke plass til det T-stykket. Har og prøvd med sånn "seriøs" sandwich fra biltema. nett lik en som eg fant på ebay forresten. Men da fekk eg problem med att senter mutteren på sandwichen bunnet lenge før sandwichen var i kontkat med holderen. Så det eg lurer på da er om det går an og kappe skruen på holderen? for og tilpasse sandwich plate? noen som vet?? Hei!Jeg droppet hele ideen med sandwich plate. Brukte et 90 graders bend i blokka og deretter satt jeg på en kort hydrolikkslange på 100mm, i enden av slangen satt jeg på T-stykke. Fikk da på oljetrykksmåleren + den orginale bryteren. Kjøpte alt hos Proflex.Vet det ikke svar på spørsmålet ditt men, dette funker greit hos meg. 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
cossieelten Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 Hei!Jeg droppet hele ideen med sandwich plate. Brukte et 90 graders bend i blokka og deretter satt jeg på en kort hydrolikkslange på 100mm, i enden av slangen satt jeg på T-stykke. Fikk da på oljetrykksmåleren + den orginale bryteren. Kjøpte alt hos Proflex.Vet det ikke svar på spørsmålet ditt men, dette funker greit hos meg. har droppet den ideen eg og. så holder nå på med albue og overgang til t-stykket. Så vil vel snart ha alt i sammen igjen. venter berre på 24mm lang pipe:) ikke så lett og få av den sensoren som står der:)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now