cossie 86 Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Fikk endelig start på bilen etter en lang vinter med mye jobb på bilen, kjørte litte grann og oppdaget at det kommer vann i olja.Kjøletanken tømmes helt, er en 205 blokk.var monetrt grp a pakning og arp studs, tok av topp og så at toppakning var defekt.Byttet til stålpakning og strekkbolter.Startet opp og kom vann i olja igjen når motor ble varm.Regner med at blokka er sprekt, noen som har erfaringer med dette?Tok av toppen i dag men kan ikke se noe oven i fra, må vel ut med stemplene for å se dette.Er det mulig å reparere evnt sprekker med å sette i foringer? mvhTommy J 1986 sierra cosworth vingebil
Escort RST WRC Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 Ble blokk og topp planet når du monterte stålpakning?Må være helt 100% plant for at stålpakninger skal klare å tette.Ser du noe på toppdekket på blokka, om den er sprukket mellom bolthull, vannkanaler etc.? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
cossie 86 Posted May 20, 2009 Author Posted May 20, 2009 (edited) Ble blokk og topp planet når du monterte stålpakning?Må være helt 100% plant for at stålpakninger skal klare å tette.Ser du noe på toppdekket på blokka, om den er sprukket mellom bolthull, vannkanaler etc.? Ja blokk og topp er plan og ingen sprekker å se i bolthull eller kanaler, kan ikke se noe unormalt ovenfra på blokka.Ser ikke ut som vann har kommet ovenfra, da ville stempler vært mye renere vil jeg tro. Edited May 20, 2009 by cossie 86 1986 sierra cosworth vingebil
ksveggen Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 Sjekk 3'r sylinderen for sprekk! Jeg har selv sprukket 2 stk der
cossie 86 Posted May 20, 2009 Author Posted May 20, 2009 Sjekk 3'r sylinderen for sprekk! Jeg har selv sprukket 2 stk der [/quote Kunne du se det når stemplene sto i eller måtte du ta de ut for å se det? 1986 sierra cosworth vingebil
Stianwang Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 Nei nei nei ! dette var surt Tommy !! Blir det 200 blokk nå da ?
ksveggen Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 Sjekk 3'r sylinderen for sprekk! Jeg har selv sprukket 2 stk der [/quote Kunne du se det når stemplene sto i eller måtte du ta de ut for å se det? Bare dra stempelet helt ned det så kan du se den! Mulig den er så liten at du må til med sprekkmiddel for å se den, klarte bare å se den ene jeg iallefall. Men begge sprakk på akkurat samme plass, hvis du tenker en linje fra center i sylinderen og ut til høyre hovedlykt altså ca kl 7 i sylinderen. ca 2cm fra topp. Gjør ordntli reint å bruk en god lommelykt så kansje du ser den... Mvh Kjetil
cossie 86 Posted May 20, 2009 Author Posted May 20, 2009 Nei nei nei ! dette var surt Tommy !! Blir det 200 blokk nå da ? Ja det er f... meg drit surt, var klar for skogen nå.Vet ikke helt hva det blir nå, må se hva som går ann å få tak i. Bare dra stempelet helt ned det så kan du se den! Mulig den er så liten at du må til med sprekkmiddel for å se den, klarte bare å se den ene jeg iallefall. Men begge sprakk på akkurat samme plass, hvis du tenker en linje fra center i sylinderen og ut til høyre hovedlykt altså ca kl 7 i sylinderen. ca 2cm fra topp. Gjør ordntli reint å bruk en god lommelykt så kansje du ser den... Mvh Kjetil Takker for tips, tar ut blokk uansett så skal få sjekket det da. 1986 sierra cosworth vingebil
THE WOLF Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 Jeg måtte ut med stemplene iallefall. Var sprekk i sylinder 2 og 3. Leitet med ihjel når blokka satt i og bare byttet toppakning,men det hjalp jo ikke når det var sprekker der. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
cossie 86 Posted May 22, 2009 Author Posted May 22, 2009 Jeg måtte ut med stemplene iallefall. Var sprekk i sylinder 2 og 3. Leitet med ihjel når blokka satt i og bare byttet toppakning,men det hjalp jo ikke når det var sprekker der. Ja,skal bli spennende å se hvordan det ser ut når jeg får ut blokka.Må vel bare få bygd en ordentlig blokk med en gang tenker jeg 1986 sierra cosworth vingebil
Tommen Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 Huff så trist når slikt skjer.. 200 blokkene koster jo gull å grønne om dagen Lykke til hvertfall The Golden era.. 1986-1987-1988
cossie 86 Posted May 22, 2009 Author Posted May 22, 2009 Huff så trist når slikt skjer.. 200 blokkene koster jo gull å grønne om dagen Lykke til hvertfall Ja det er kjipt rett før Rudskogen hvertfall, kunne jo ha holdt til etter treffet he he.Men men hva kan man forvente av en 205 blokk.Noen som hvet hva slags typer foringer jeg kan kjøpe til en evnt 200 blokk, tenkte da på typen Darton sleeves.?Hvilke mål som passer til cosworth blokk? Og må det da forandres noe på underspyling eller noe på blokka?Tenkte også da å sette i long studs samtidig. 1986 sierra cosworth vingebil
cossie 86 Posted May 24, 2009 Author Posted May 24, 2009 (edited) Da var det som jeg trodde. og slik ser sylinderen ut: ( Er sylinder nærmest svinghjul) Noen som hvet hvilken type foringer jeg kan kjøpe til cosworth blokk? Edited May 24, 2009 by cossie 86 1986 sierra cosworth vingebil
Escossie Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Da var det som jeg trodde. og slik ser sylinderen ut: ( Er sylinder nærmest svinghjul) Noen som hvet hvilken type foringer jeg kan kjøpe til cosworth blokk? nicasil
Escort RST WRC Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Eller stålforinger, flere som har gått over til å bruke det i stede pga. holdbarhet etc. http://www.dartonsleeves.com/mainpage.htm Darton Sleeves har begynt å bli et mye brukt alternativ for foringer til Cosworth Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
cossie 86 Posted May 24, 2009 Author Posted May 24, 2009 Eller stålforinger, flere som har gått over til å bruke det i stede pga. holdbarhet etc. http://www.dartonsleeves.com/mainpage.htm Darton Sleeves har begynt å bli et mye brukt alternativ for foringer til Cosworth Ja er disse foringene jeg mener.Tenkte å bestille disse selv, noen som vet hvilke mål jeg skal bestille de på? Tommy J 1986 sierra cosworth vingebil
Escort RST WRC Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 (edited) Da ville jeg snakket med noen som har erfaring med slik.EBB, Raimond Nordnes etc.. Er nok en fordel å gå for longstuds samtidig, og det kan EBB hjelpe deg med. Maskineringen for foringene også. Edited May 24, 2009 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
cossie 86 Posted May 24, 2009 Author Posted May 24, 2009 Da ville jeg snakket med noen som har erfaring med slik.EBB, Raimond Nordnes etc.. Er nok en fordel å gå for longstuds samtidig, og det kan EBB hjelpe deg med. Maskineringen for foringene også. Ja, må vel høre med noen der da.Lurte litt på blokka til mark1 på forumet her, men er litt skeptisk til at det er en slik tyrker blokk da.Men ellers så er den vel akuratt det jeg trenger.Longstuds skal jeg ha uansett hvertfall.Noen meninger om disse tyrkerblokkene og kvalitet på disse?Noen som hvet om Longstuds må byttes ut etter x antall tilstramminger og løsninger? 1986 sierra cosworth vingebil
Stianwang Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 velkommen i rastcossiemotor klubben tommy jeg kom ikke så lenge etter deg da;) din bil ser hvertfall fin ut !!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now