Guest nokland_racing Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Hei:) Har ein dobbel weber gasser på min granada2.0 er ikkje sikker på størrelsen på den! Men lurte litt på den speed mekanismen på den! Ser att når æ speeder så er de bare det eine spjellet nede i forgasseren åpner seg de vi sei att bare halle gasseren er i bruk. Og den sviver som ein dass. Så satt æ mellom ei grov skive for å låse de fast sånn att begge spjellan opner likt. Da går den mye bedre men går fort sur ved kjøring under 2500rpm. Så fekk eg just hørt att det skal ver sånn att den eine skal bare opne og den andre skal bli opna ved hjelp av vakom! Viss det skal vere sånn så må de jo ver noe som ikkje funker på min siden den ikkje vil åpne! Noen som har peiling på dette og kan si hvordan dette skal være??
Gess Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Gasseren på en vanlig 2.0 Granada er av typen 32.36 eller omvendt. Ved vanlig kjøring brukes bare den ene venturien, men med mye gass åpnes den andre. Dette skjer enten ved vakum eller med stag og sånn. Du kan se etter på gasseren om den har enkel eller dobbe akselrasjonspumpe. De litt poppere har to. Det skal visst gi litt mer under aks. Nå var aldri Granada 2.0 noe fyrverkeri. Jeg hadde en stv. som gikk 0-100 på 12 sek når alt var justert og på stell, så det var ikke akkurat noen sportsbil.En mulighet er jo å bytte til gasser fra en 2.3 eller 2.8, men du risiker å få for mye bensin da.Har du sjekket om det mangler noen vakumslanger? På min var det stag som åpnet spjeld nr 2 ved mye pådrag, mekanisk og fint. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Guest nokland_racing Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Det er sett på større gasser på den, er ikkje sikker på hvilken det er! noe måte æ kan finne ut av de på? fikk med den orgiale og forsjellige innsug så det må ogsåver byttet. de sjer ingen ting med den andre når eg speeder. høres bare ut som motoren blir kvelt !
Guest nokland_racing Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 studerte litt på den i dag! og fant att det stod 32/36 DGAV10E på siden av den! men finne ikkje denne gasseren noen plass på nette! finner bare 32/36DGAV! er dette den samme forgasseren??
Gess Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 Kan det være feiltenning som gjør det? Med for tidlig tenning vil en lett få litt gurgling i gasseren ved godt pådrag.Har du sjekket alle vakumslanger? ER dysene tette? Det er jo lett å skru de ut og se. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Guest nokland_racing Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 fant ut att det var ein membran til vakumet:) men er det samme forgasser som 32/36DGAV??
Guest nokland_racing Posted June 2, 2009 Posted June 2, 2009 ingen som veit om det er no forsjell? hadde våre litt greit og vist før eg skal bestille filter:)
xr4ti Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Ta en telefon til han her.Deler kan også kjøpes hos disse!
Granada 2.8 Ghia Posted September 19, 2010 Posted September 19, 2010 Du har en 32/36 DGAV, Spjeldene skal ikke gå likt, V sår for totrinns, S for synkron/dobbel forgasser. Det er stag mellom spjelda. Skasl du ha en dobbel, så er kanskje en 38DGAS tingen. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now