cossiedude Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 noen som veit om det har blitt bygd 2,5liter yb cosworth turbo motor basert på aluminiums blokka?
Asil Racing Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 noen som veit om det har blitt bygd 2,5liter yb cosworth turbo motor basert på aluminiums blokka?kh turbo fortalte mg en oppskrift på hvordan man fikk 2,4 l med alu blokka . men jeg husker ikke helt hva han sa . Du kan jo sende han pm å høre
cossiedude Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 oppskrifta har jeg blokka er betalt og under produksjon den. farndon veiv 86mm slag,137,5mm råder og 96mm stempler ligger klar. men hadde vært morro å vist om dette har vært gjort før?
Kverna Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 oppskrifta har jeg blokka er betalt og under produksjon den. farndon veiv 86mm slag,137,5mm råder og 96mm stempler ligger klar. men hadde vært morro å vist om dette har vært gjort før? Hvor mye har du tenkt å lade på denne ? :S Min fotoblogg
cossiedude Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 får se hva det blir. ikke så veldig ute etter ekstremt mye. "noe" over 500 blir det vel . er mer ute etter ett godt moment
Sapphy Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Hvorfor det, skal du trekke forhauster med den? Effekt/hk = det faktisk utførte arbeidet.
351RS Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Effekt/hk = det faktisk utførte arbeidet. Nå er vel effekt og hk det samme vel?? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Kverna Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Nå er vel effekt og hk det samme vel?? Måkke være så flise-pikker nå Jan. Men volum gir ett godt utgangspunkt for moment, og det mener jeg er det viktigste Min fotoblogg
351RS Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Måkke være så flise-pikker nå Jan. Men volum gir ett godt utgangspunkt for moment, og det mener jeg er det viktigste Nå var det vel en formel som ble prøvd gjengitt her, og den så vel litt rar ut. Derfor jeg reagerte. Trenger ikke forklare meg fordelene med hverken volum(les Grændisen) eller moment(les Grændisen), hehe. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
joe Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Nå var det vel en formel som ble prøvd gjengitt her, og den så vel litt rar ut. Derfor jeg reagerte. Trenger ikke forklare meg fordelene med hverken volum(les Grændisen) eller moment(les Grændisen), hehe. Tja... kanskje det ikkje va noen formel ?....Men at det blei skrevet sånn siden effekt måles i watt.... men noen holder på steialdermålet hestekrefter..Så forstår alle ka det snakkes om liksom..
351RS Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Sapphy mente moment ikke effekt. Var nettopp det jeg ville fram til. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Sapphy Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Dere tar feil, effekt i watt eller HK, er det faktisk utførte arbeidet, momentet er bare et biprodukt. Jo lenger ned på turtallet du får dette jo bedre ligger du an til drivverkhavari. Så hvorfor ikkje heller bygge en hissig turtallsmotor med den effekten du ønsker? er jo ikkje for ingenting at flere av de grommeste cossiemotorene har gått ned i volum for å oppnå målet. For all del, motoren blir rå uansett den, er bare ute etter en diskusjon :-D
351RS Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Momentet er vel ikke et biprodukt !!! Momentet er jo ene halvdelen av formelen jo!!! Den andre er nettopp turtallet. Belastningen(Nm) over tid(o/min) er effekt(hk eller KW). Målet må jo være å få et moment spredd utover så stort område som mulig, og ikke en peak ved 7000 o/min.Moment er det du bruker til hverdags, og er åsså det som får deg ut av svingen kjappest. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
tommy w Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 sapphy: når du ser på en motor i en gitt bil. ene har 300hk på 4000rpm og den andre på 8000rpm. den med 300hk på 4000rpm vil være MYE raskere. Hvis en ser på motorer med restriktor slik en rallybil har så vil den være klart raskest rundt momenttoppen og ikke ute på turtall.etterhvert som turtallet øker så vil også motstand i lagre/olje osv øke og du vil få økt temperatur. temperatur er også effekt som stjeles fra motoreffekten og motoren vil få lavere virkningsgrad.i rally ligger oppskriften klar. moment flytter bilen, men så er det riktig som du sier at momentet er også det som ødelegger drivverket. Derfor er det vel best å finne den gyldne middelvei. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
cossiedude Posted May 16, 2009 Author Posted May 16, 2009 spørsmålet mitt er egentlig om noen har sett eller lest om noen har bygd dette før? vist ikke så tror jeg dette er første bygg på denne blokka som 2,5 liter med cosworth topp og turbo.
Guest Hovden Racing Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Gromt detta, har ikke hørt noen som har bygd det før... Hvor mye moment sikter du på? Hvilken turbo skal du ha?
cossiedude Posted May 16, 2009 Author Posted May 16, 2009 alt det med moment og hk er vel egentlig usikkert. men at det vil bli gode tall er jeg ganske sikker på. ebb får frie hender med en helt ny cosworth topp.da med tanke på porting,kammer,ventiler og mekanisk løft. motoren skal ha 9-1 i komp. har en turbonetics t61 liggende som jeg tenkte å bruke.
capri-rs Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 har du bestilt med høgere deck-height? "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
Kverna Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Ikke for å være den negative på festen, men har lite tro på disse alublokkene Min fotoblogg
cossiedude Posted May 16, 2009 Author Posted May 16, 2009 den er bestilt 10mm høyere. tiden vil vise om de er noe å tro på anders. men i følge cosworth er de blokkene her sterkere enn 200 blokka. tror jeg har mer tiltro til cosworth enginering enn jeg har på oss garage spesialister
capri-rs Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 den er bestilt 10mm høyere. tiden vil vise om de er noe å tro på anders. men i følge cosworth er de blokkene her sterkere enn 200 blokka. tror jeg har mer tiltro til cosworth enginering enn jeg har på oss garage spesialister du får ha lykke til med motoren din.får holde oss oppdatert "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
cossiedude Posted May 17, 2009 Author Posted May 17, 2009 det skal jeg gjøre. bilder kommer når blokka er i hus. de bruker 4-5 uker på produksjon. kronene ble ført over for 12 dager og 58min siden
Samatron Posted May 17, 2009 Posted May 17, 2009 hvor mye kom bokka på?det er vel allerede bevist at blokka er bra saker..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now