cossiedude Posted May 17, 2009 Author Posted May 17, 2009 bare blokka kom på ca 5100 dollar + frakt. bestilte også billet lager bukker, 14mm long studs og underspyling.det er ekstra kostnad. helt ny 4x4 topp ble også bestilt for større ventiler. og nei.. jeg er ikke en rik pappa gutt!! sparing og røyke slutt er noe av prisen å betale for så dyre deler
Sapphy Posted May 17, 2009 Posted May 17, 2009 effekt er det eneste som beskriver det utførte arbeidet. kan overføres direkte til f.eks en hårføner. En hårføner på 1500watt tørker håret fortere enn en på 1000w. Hvor mye moment er det i en formula 1 motor?
cossiedude Posted May 17, 2009 Author Posted May 17, 2009 (edited) nå skal jeg verken bruke hårføner (lite hår )eller bygge formel motor. Edited May 17, 2009 by cossiedude
capri-rs Posted May 17, 2009 Posted May 17, 2009 hvor mye kom bokka på?det er vel allerede bevist at blokka er bra saker..hvem har bevist det? er ikkje så mange som har brukt den ennå eller tar eg feil "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
grcossie Posted May 17, 2009 Posted May 17, 2009 Får håpe toppen er ferdig maskinert da og ikke slik som flere andre har kjøpt, som ikke er linjebort i kamlagera og kammene passer ikke i uten boring
RS 1000 Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 (edited) effekt er det eneste som beskriver det utførte arbeidet. kan overføres direkte til f.eks en hårføner. En hårføner på 1500watt tørker håret fortere enn en på 1000w. Hvor mye moment er det i en formula 1 motor?Slik som det bygges og bremses motorer her til lands så er det der en aldeles glitrende sammenligning, "Håret mitt tørker på ett drag over langstrekket på Rudskogen så jeg må minst ha 2450 hk. Maks dreiemoment på en sugemotor begrenses av motorvolum og type drivstoff, men når dét er sagt så er det ikke dreimomentet på svinghjulet i seg selv som avgjør hvor godt det akser heller. noen som veit om det har blitt bygd 2,5liter yb cosworth turbo motor basert på aluminiums blokka?Nå fikk vel folk tilstrekkelig store problemer med denne alublokka lenge før det det ble 2,5 L + turbo? Det flekser mye og ser ut som gelé ved høye effektuttak. (Dette gjelder ikke bare Cosworth.) En alublokk er først og fremst lett og er derfor ideel i en sugetrimmet Escort MK1 og 2. Alu er ikke spesielt sterkt og en Cosworthmotor på 2,5 L med turbo trenger maksimalt med styrke. (Mener jeg). får se hva det blir. ikke så veldig ute etter ekstremt mye. "noe" over 500 blir det vel . er mer ute etter ett godt moment Høyere moment kan du får ved hjelp av høyere ladetrykk.Hvis det er :"er mer ute etter ett uvanlig godt bunndrag" du mener, da er du på rett vei. Edited May 18, 2009 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
351RS Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Hehe, meget artig kurve det der. Sier litt om bruksområde til de forskjellige. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
RS 1000 Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Det kan man si, men dessverre så vil disse kurvene være mer vill-ledende enn veiledende. Montert i to like biler, så vil bilen med F1 motoren gi bortimot 7 ganger så god aks som bilen med Vw 2,0 TDI motoren. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
cossiedude Posted May 19, 2009 Author Posted May 19, 2009 vist jeg ikke tar helt feil så brukte audi i s1 gruppe b bilen alu blokk og topp. så egentlig ut til å funke greit det for 23år siden?
Bidn Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 den er bestilt 10mm høyere. tiden vil vise om de er noe å tro på anders. men i følge cosworth er de blokkene her sterkere enn 200 blokka. tror jeg har mer tiltro til cosworth enginering enn jeg har på oss garage spesialister DU får håpe det, ikkje for å vere negativ. men cosworth er ikkje, og kommer nok heller ikkje til å bli det samme som det en gang var.ta berre olje pumpene deres som et eksempel dårlig klaring: http://passionford.com/forum/general-discu...ump-beware.html sprukket: http://passionford.com/forum/general-discu...il-pumps-6.html ein til: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=45411
joe Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Hehe, meget artig kurve det der. Sier litt om bruksområde til de forskjellige. Tja.....?Det sier vel og ein del om regler og restriksjoner hos de forskjellige ?... Kurvene for WRC biler er sikkert ikkje "optimale"... dersom de hadde hatt fritt spillerom uten regler og restriksjoner så hadde de vel kanskje sett annerledes ut ?.... sjøl om bilene skulle brukes til akkurat det samme..
mr.cossie Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 ble annbefalt og holde meg unna cosworth alu blokk.... pga. topppaknings prolemer, lov og prøve. jeg har lyst og prøve selv jeg..du får holde oss oppdatert med motor prosjektet ditt. spennende.! dette blir ivertfall en veldig kjørbar motor, garantert. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
twin turbo Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 ja eg gleder meg til å få høre korleis dette fungerer da det er mye ulike meininger om alublokkene. har selv tenkt å gjøre noe lignende med tiden vis det fungerer bra. så stå på bra noen tør å prøve andre ting en det som altid blir gjort. trehjulsykel
Tore_TJ Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Mener gamle Reyland escorten hadde millington blokk og den er vel alu. Så det kan fungere godt det.
grcossie Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Spørsmålet er vell om disse nye blokkene er like gode som Millington blokkene Rs 200 Bdt motorene har og alu blokk
RS 1000 Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Mener gamle Reyland escorten hadde millington blokk og den er vel alu. Så det kan fungere godt det.Hvordan vil du definere "fungere godt" i dette tilfelle? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Tore_TJ Posted May 27, 2009 Posted May 27, 2009 Hvordan vil du definere "fungere godt" i dette tilfelle? Hørte aldri at han hadde noe krøll med den, og effekten var jo bra også.. bare se på reyland sine sider hva den bilen klarte det..Poenget mitt var at den bilen ble brukt hardt med høy effekt og det holdt (helt til gumball tok livet av bilen..) Så effektmessig har det fungert før ihvertfall. Spørsmålet er vell om disse nye blokkene er like gode som Millington blokkene Rs 200 Bdt motorene har og alu blokk Godt poeng. Men noen må jo prøve de før man vet helt sikkert. For alt vi vet er de bare søppel, men hadde vært greit å fått et bedre alternativ enn 200 blokka. Synd det koster så ******..
grcossie Posted May 27, 2009 Posted May 27, 2009 Det er jo spennende å se om det vil funke ja, vil følge med på dette prosjektet
cossiedude Posted July 18, 2009 Author Posted July 18, 2009 litt oppdateing. kom pakke i posten. montering kan begynne http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=18081#360694
twin turbo Posted June 4, 2010 Posted June 4, 2010 er det noe framgang med denne motoren? er int korleis det går med alublokkene og turbo. trehjulsykel
cossiedude Posted June 5, 2010 Author Posted June 5, 2010 joda det går fremmover. henger egentlig bare på muttrene til longstudsa nå. de er 6kant og må bruke 18mm pipe. det er det ikkje plass til i toppen. så venter på 12kant muttre fra arp. når de er på plass er motoren klar for benken.blir spennende å se hvilke tall det blir
Tore_TJ Posted June 5, 2010 Posted June 5, 2010 (edited) Slip ned en 18mm langpipe. Det måtte jeg gjøre. Tok en USAG pipe. holdt fint det. Men var ikke litt av poengent med de nye blokkene at man ikke skulle behøve longstuds? Edited June 5, 2010 by Tore_TJ
cossiedude Posted June 5, 2010 Author Posted June 5, 2010 det har ikkje jeg hørt? i denne er det 10 longstuds. joda det går fint å dreie ned en 18 pipe. men er vel litt mer enn 85ft/lbs som kreves når eller vist toppen må av en gang. holder pipa da? jeg tviler på det,derfor vil jeg få tak i nye muttre. har brukt så mye tid og penger på dette prosjektet at jeg ikke vil ta noen sjangser.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now