twin turbo Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
BR Racing V6 Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 eg har ein 2.8i som eg merket nå at den suger som f.. i oljepåfyllinga når den står på tomgang. har eikkje merket at den bruker noe serli med olje heller så eg skjønner ikkje heil kva som skjer. er det noen som har vert borti dette?? kansje lekasje i innsugspakningen mot toppa. da kan det blir sug . 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
rabbit1987 Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 (edited) drikker så mye bensin det bokstavligtalt blir vakuum i tanken/lommeboken Edited October 22, 2010 by rabbit1987 Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.PFord Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.PFord Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilenMitsubitshi Lancer Glx bruksbilen
RS 1000 Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 eg har ein 2.8i som eg merket nå at den suger som f.. i oljepåfyllinga når den står på tomgang. har eikkje merket at den bruker noe serli med olje heller så eg skjønner ikkje heil kva som skjer. er det noen som har vert borti dette??Javisst. På RST f.eks så suger innsuget så mye luft fra bunnpannen at motoren gjerne stopper når man tar av oljepåfyllingslokket. Grunnen til at det suger er at gassene fra veivhuset er ganske helse- og miljøfarlige så det er store fordeler at disse suges inn i innsugsmanifolden og forbrennes sammen med bensinen. En annen enorm fordel med dette systemet er et det reduserer oljelekassjer fra hele motoren ganske betydelig fordi man kjører med ett høyere lufttrykk på utsiden av hele motoren enn på innsiden. Som du har merket, oljeforbruket reduseres også da det innvendige vakummet hindrer at motoroljen presses forbi ventiltetninger m.v. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now