Åshøgda-raceway Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Trenger som sagt noe sterkere gearkasse til min 2wd.Lurer da på hva som er det grommeste man kan putte i t5 kassa? kom med forslag og gjerne erfaringer har sett litt på G-force og quaife men har ikke erfaring med dette. må tåle juling av 600hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Jeg har drevsatsen fra gearboxman (quaife) i england med tilhørende skiftegafler. Ser ingen tegn på noe som ikke skal tåle 600hk da det meste er sterkere enn f.eks TKO600. Fikk oppgitt at den den blir brukt på en bil med 850hk i england. Problemet er synkroene som fortsatt er de "samme gamle".. Alternativet blir G-Force, men da må du ha komplett med ny utgående aksel for denne er ikke lik i USA (5. giret passer ikke osv).Hva juling er det snakk om? Rask giring ved hjulspinn? G-Force har 2 forskjellige drevsatser her, dogring rettskårne og dogring semi helical. Sistnevnte er hva jeg ville gått for ved slik effekt, men jeg er usikker på hvor lang utgående aksel er på modellene fra USA? Fikk beskjed fra gbm at g-force drevsatsene ikke passet i cosworth-husene, men det eneste jeg har sett av forskjell er forskjellige splines på utgående (både tappen bak og til 5.giret) samt "feil" plassering av speedodrev iforhold til cosworth-bakhuset. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 hva kom prisen på quaife fra gearboxman? noe billigere der sikkert enn hos f.reks burton. er vel ved rask giring ved hjulspinn som har tatt knekken på 3stk kasser nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Totalt havnet det på £1750. Er ikke godt å si hva som skjer hvis man prøver giring ved hjulspinn med denne kassa, men jeg tror det kjapt kan ryke noen ringer (som med alle synkroniserte kasser..) Hadde jeg ikke vært student og tjent så dårlig ville jeg nok gått for TKO600 med dogringer + alle modifikasjonene der. Disse har vist seg å tåle det meste 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 ca 16 tusen alltså,tremecn m dog blir det vel fort 40 for pluss mod.tror nesten jeg får bestille meg quaife da,ryker den så gir jeg opp hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 (edited) Husk at det kommer moms i tillegg da Sålenge du er klar over at det er synkrokasse du kjører går det nok bra. Behandler du det som om det skulle vært dogringer så raser det Edit: Jeg har noen bilder av denne kassa hvis du vil se. Er blant annet en ganske stilig modifikasjon på låseringen til 5. giret. Må maskineres nytt spor på utgående aksel, og freses ut plass i bakhuset for det store 5. giret. Det lønner seg absolutt å kjøpe de nye skiftegaflene samtidig, for den orginale 5. gir gaffelen må isåfall maskineres + at de nye er MYE grommere. Edited May 12, 2009 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 mener å ha sett en drevsats m rette drev og dogringer til t5 også,noen som har hørt noe om det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Her er det noen bilder av GBM-drevsatsen + gafler levert av Quaife: Drevsats + gafler Nye vs gamle gafler Nye 5. gir + modifikasjon Innmat Du bør også montere nye synkroer (selve skifteren) med en ny drevsats så kassa blir 100%. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 (edited) Husk at det kommer moms i tillegg da Sålenge du er klar over at det er synkrokasse du kjører går det nok bra. Behandler du det som om det skulle vært dogringer så raser det Edit: Jeg har noen bilder av denne kassa hvis du vil se. Er blant annet en ganske stilig modifikasjon på låseringen til 5. giret. Må maskineres nytt spor på utgående aksel, og freses ut plass i bakhuset for det store 5. giret. Det lønner seg absolutt å kjøpe de nye skiftegaflene samtidig, for den orginale 5. gir gaffelen må isåfall maskineres + at de nye er MYE grommere. send meg bildene du ronnelve@online.no takker skal vel noe til få skakke gafler m det der,ser stor forskjell:) Edited May 12, 2009 by Åshøgda-raceway Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 (edited) Det finnes en annen drevsats med rettskårne drev og dogringer ja, husker ikke helt hva navnet på den er men Liero her på forumet vet. Kan høre med han iløpet av dagen. La ut bildene her jeg Edited May 12, 2009 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 armani: Hvor mye kom det på for alt, drevsats, gafler, frakt, toll etc. hjem til deg? Alt du trengte for å overhale/bygge om girkassa? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 (edited) Jeg handlet overhalingskit samtidig, men dette viste seg å ikke være komplett. Fikk dog ettersendt delene jeg manglet etter litt masing. Det virket som de selv var skuffet over å ha sendt ut et uferdig kit så jeg tror de har byttet leverandør. Dette bør det spørres om først isåfall og evt. handle dette et annet sted.Drevsats, gafler, overhalingskit = £1750 = 17,135.75 NOK + 1300 = ca 18500,- + nye synkroer 1-2, 3-4 = 1500 + kostnad av dreiing av utgående aksel = 500Totalt 20500,-Jeg kan ordne alt maskinert og montert dersom det er interessant. Edited December 4, 2015 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Hørtes jo ikke så galt ut det da.Mtp. at man da har en T5 kasse som er bolt on.. Frykter litt hvordan det skal gå med org. kasse i min fremover, så greit å ha mulighetene klare Høres jo bra ut det da Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 (edited) Veldig kjekt med bolt on ja. Dersom man går for tremec tko600 (som har samma problem med synkro som t5) havner man lett på 25-30000. Jeg overhaler kasser og prøvekjører alle, så for meg var det viktig at kassa var bolt on. Det er også lett å få tak i reservedeler til T5 dersom man skulle ryke på et uhell Edited May 12, 2009 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Ja, skal jeg ha noe oppgradert skal det være T5 med skikkelig innmat Gidder ikke styret med å bygge om til TKO kasse.. Like greit med en skikkelig T5 kasse da, billigere også. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 mener å ha sett en drevsats m rette drev og dogringer til t5 også,noen som har hørt noe om det? Er det Glebe du tenker på? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 (edited) Er det Glebe du tenker på? Stemmer, var den jeg tenkte på hvertfall.http://www.glebe.co.uk/dev.htm Edited May 12, 2009 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 har undersøkt litt og snakket med noen fra england. de sier at t5 kassa ikke tåler dog innmat for den sprekker fort. de anbefaller en doch kasse el 4x4 kasse (mt75) med grom innmat f.eks fixit el noe billigere,det tåler visst alt i en 2wd er jo forholdsvis bolt on den kassen også Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 (edited) G-Force selger oppgraderte hus for $350! Edited December 4, 2015 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 gjør dem det ja,men om kassa sprekker går vel innmaten til dundas også kanskje. skal vel mye til at det sprekker tror nå je da. men ingen dum ide å bruke den doch kassa da,den er mye solidere enn t5 huset. fått satt inn big tooth drev i den har man ei kasse leenge:) men fortsatt ikke bestemt meg enda,ikke greit å bli klok på detta Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 (edited) Jeg vet ikke hvor sterkt det g-force huset er i forhold til mt75 huset, så dette blir en vurdering du får gjøre selv. Jeg tror det bør holde da G-Force ble utviklet spesielt for dragracing med T5 Fant et bilde av en komplett G-Force kasse med forsterka hus: Edited May 12, 2009 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Så solid nok ut det vertfall Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted May 13, 2009 Author Share Posted May 13, 2009 kunne vært int å prøvd et slik forsterka hus m dog innmaten fra glebe kanskje? hvem selger det forsterka huset armani?har du en link? Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 Ja hadde absolutt vært interessant. Jeg har ikke hørt noe særlig om den drevsatsen før da jeg tror den brukes mest på TVR(?). Må sende mail for de har fjernet lista over deler / priser som lå der før. $350 for huset er oppdatert pris jeg har fått på mail.http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp Det jeg syns hadde vært interessant ville vært en helical dogring drevsats med forsterka utgående aksel. Litt mer bruksvennlig på gata. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 jeg kjører med quaife innmat i min t5 kasse og det ser ut som holder enda Klarer fint og putte på flere gir v/herjing og rask giring uten problemer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now