Jump to content

cosworth 2wd


ojt

Recommended Posts

Jeg lurer på og kjøpe denne clutchen til 2wd. det jeg lurer på er, åssen er denne og kjøre med etter veg og til vanlig bruk? hadde ap racing 6 paddle på en bil, synes det rista no ****** og var kun av og på. da bilen bare brukes på veg så skal jeg ikke ha no sånt igjen. bilen har ca 370hk. har noen erfaringer med alcon 6 pad til vanlig bruk langs veg?

Edited by ojt
Link to comment
Share on other sites

Guest 365hp

Slenger meg på her jeg også.. håper det går bra.

Kjører med en paddle clutch nå, tror det muligens er en sachs sak. Det er ett lite hælvete å kjøre

med. Sinsykt tung pedal og den er nesten bare av på.. Å slure=risting

Ettersom jeg som oftest kjører vanlig blir dette utrolig slitsomt..

 

Burton selger en organisk Ap racing clutch som er oppgitt til 448Nm.

Tror dere den holder til bilen min? Bremset til 408hk/497nm.

Link to comment
Share on other sites

Har kjørt med en 6paddle clutch med oppgradert trykkplate fra Kennedy Engeneering ca 13000km nå,

og må si meg veldig førnøyd med den. Denne har ikke fjæret senter heller.

Syns ikke det var spesielt hard pedal heller..

 

Har nå slitekant på trykkplata og svinghjulet, så har nok ikke likt sluring.

Svinghjulet skal dreies, og har bestilt meg en Alcon 6paddle clutch.

 

Snakket med Simon hos Woodford ang. Alcon sin clutch, og han hadde fått tilbakemelding fra Julian Godfrey

ang. en slik clutch. De hadde testet en på en Cossie med 600hk og antilag.

Først etter 20 rivstarter med antilag sveiset lamellen seg fast til svinghjulet.

Så de skal tåle mye juling :)

 

Er mange som skryter over org. trykkplate i god stand, og en grei lamell også.

Kan kjøre mye effekt på org. trykkplate, flere som kjører 500hk med de, uten problem.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Virker som sachs trykkplate er tingen da. er denne noe oppgradert eller er den vanlig? hvor får jeg kjøpt denne plata? dele nr?

Edited by ojt
Link to comment
Share on other sites

hadde alcon i den første cosworthen min har ap i den eg har nå, alconclutchen er mye mer lettbrukt, ap er mye mer rett av på, hadde uten tvil valg alcon neste gang....

Link to comment
Share on other sites

Fint og høre folks erfaringer, så hvis du bruker sachs trykkplate og alcon 6 paddle clutch, blir det omtrent som og kjøre med vanlig clutch da? er det stor forsjell på og bruke alcon trykkplate i forhold til sachs?

 

Er det noen som har prøvd ap formula delenummer cp2000-9 fra burton? skal tåle 448 nm. organisk clutch sett. ikke 6 paddle.

Link to comment
Share on other sites

Fint og høre folks erfaringer, så hvis du bruker sachs trykkplate og alcon 6 paddle clutch, blir det omtrent som og kjøre med vanlig clutch da? er det stor forsjell på og bruke alcon trykkplate i forhold til sachs?

 

Er det noen som har prøvd ap formula delenummer cp2000-9 fra burton? skal tåle 448 nm. organisk clutch sett. ikke 6 paddle.

 

Har alcon trykkplate og lamell på min, syns det er perfekt. Slurer ikke hvertfall.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest 365hp

ap formula delenummer cp2000-9 fra burton? skal tåle 448 nm. organisk clutch sett. ikke 6 paddle

 

Har bestillt denne i dag. Blir morsomt å se hvor lenge det holder ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...