Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jeg lurer på og kjøpe denne clutchen til 2wd. det jeg lurer på er, åssen er denne og kjøre med etter veg og til vanlig bruk? hadde ap racing 6 paddle på en bil, synes det rista no ****** og var kun av og på. da bilen bare brukes på veg så skal jeg ikke ha no sånt igjen. bilen har ca 370hk. har noen erfaringer med alcon 6 pad til vanlig bruk langs veg?

Edited by ojt
Guest 365hp
Posted

Slenger meg på her jeg også.. håper det går bra.

Kjører med en paddle clutch nå, tror det muligens er en sachs sak. Det er ett lite hælvete å kjøre

med. Sinsykt tung pedal og den er nesten bare av på.. Å slure=risting

Ettersom jeg som oftest kjører vanlig blir dette utrolig slitsomt..

 

Burton selger en organisk Ap racing clutch som er oppgitt til 448Nm.

Tror dere den holder til bilen min? Bremset til 408hk/497nm.

Posted

Har kjørt med en 6paddle clutch med oppgradert trykkplate fra Kennedy Engeneering ca 13000km nå,

og må si meg veldig førnøyd med den. Denne har ikke fjæret senter heller.

Syns ikke det var spesielt hard pedal heller..

 

Har nå slitekant på trykkplata og svinghjulet, så har nok ikke likt sluring.

Svinghjulet skal dreies, og har bestilt meg en Alcon 6paddle clutch.

 

Snakket med Simon hos Woodford ang. Alcon sin clutch, og han hadde fått tilbakemelding fra Julian Godfrey

ang. en slik clutch. De hadde testet en på en Cossie med 600hk og antilag.

Først etter 20 rivstarter med antilag sveiset lamellen seg fast til svinghjulet.

Så de skal tåle mye juling :)

 

Er mange som skryter over org. trykkplate i god stand, og en grei lamell også.

Kan kjøre mye effekt på org. trykkplate, flere som kjører 500hk med de, uten problem.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Eg kjører med Alcon 6 paddle og Sachs trykkplate å det fungerer perfekt!

Ikkje tung pedal å ingen risting :D

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

Min alcon 6 pad med sachs plate er nesten som en helt vanlig clutch. Snillere clutch som tåler litt veit ikke jeg om..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted (edited)

Virker som sachs trykkplate er tingen da. er denne noe oppgradert eller er den vanlig? hvor får jeg kjøpt denne plata? dele nr?

Edited by ojt
Posted

hadde alcon i den første cosworthen min har ap i den eg har nå, alconclutchen er mye mer lettbrukt, ap er mye mer rett av på, hadde uten tvil valg alcon neste gang....

Posted

Fint og høre folks erfaringer, så hvis du bruker sachs trykkplate og alcon 6 paddle clutch, blir det omtrent som og kjøre med vanlig clutch da? er det stor forsjell på og bruke alcon trykkplate i forhold til sachs?

 

Er det noen som har prøvd ap formula delenummer cp2000-9 fra burton? skal tåle 448 nm. organisk clutch sett. ikke 6 paddle.

Posted
Fint og høre folks erfaringer, så hvis du bruker sachs trykkplate og alcon 6 paddle clutch, blir det omtrent som og kjøre med vanlig clutch da? er det stor forsjell på og bruke alcon trykkplate i forhold til sachs?

 

Er det noen som har prøvd ap formula delenummer cp2000-9 fra burton? skal tåle 448 nm. organisk clutch sett. ikke 6 paddle.

 

Har alcon trykkplate og lamell på min, syns det er perfekt. Slurer ikke hvertfall.

2wd sierra cosworth

Posted
Har alcon trykkplate og lamell på min, syns det er perfekt. Slurer ikke hvertfall.

 

Åssen er denne og ta igang med? er det no risting?

Posted (edited)

Null risting. Hardere enn en vanlig clutch men fin å ta i gang med. Er litt vandring på den og senteret er fjæret.

 

DSC00778.jpg

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Guest 365hp
Posted

ap formula delenummer cp2000-9 fra burton? skal tåle 448 nm. organisk clutch sett. ikke 6 paddle

 

Har bestillt denne i dag. Blir morsomt å se hvor lenge det holder ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...