Tombra Posted April 30, 2009 Posted April 30, 2009 Heisann! Starter denne tråden i håp om å få igang litt diskusjon omkring Capri. Har selv en MK3 stående, som jeg pussler litt med.Virker som det ikke er mye interesse for Capri lenger? Noen som vet tykkelsen på stålet i rammevangene bak? Evt hvor man før kjøpt nye vanger?Skal sveise det lille som er av rust Posetivt overasket over hvor lite rust det egentlig var på den Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
2.8 injection Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 joda, er nok flere intereserte enn du tror de fleste av oss prøver vel å gjøre bilene klare for sommer'n jeg brukte vel 1.2mm hvis jeg ikke husker veldig feil da jeg sveisa det lille som var igjen på vangene mine bak. men få ut noen bilder av bilen nå 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
2.8i TIC Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 Jo interesse for capri er HER ihvertfall, men er enig med deg, synes det har dabba av seneste åra.. Få ut bilder av gliset da.
KIB Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 Heisann! Starter denne tråden i håp om å få igang litt diskusjon omkring Capri. Har selv en MK3 stående, som jeg pussler litt med.Virker som det ikke er mye interesse for Capri lenger? Tror nok interessen er der fremdeles, er litt stille på forumet til Capri klubben også for tiden. Antallet medlemmer i Capri klubben har vært forholdsvis stabilt de siste 10 årene, så det er ingenting der som tyder på en dalende interesse. Men det har også vært litt synkende antall biler på treff de siste par årene.. Jeg var med på en ringe runde til medlemmer i Capri klubbben i fjor og det er overraskende mange biler og prosjekter rundt forbi. Problemet er at mange av disse bilene har vært lagret/prosjekter mange mange år, ofte i minst 10år. Det er mange som har hatt capri interessen i mange år, men som nå er blitt "voksene" folk (30+) og har en Capri stående i garasjen de har begynt, eller skal fikse opp, men så har hus/kone/barn/jobb gjort at prosjektene har blitt stående..og desverre kan bli stående i mange år til.. Noen som vet tykkelsen på stålet i rammevangene bak? Evt hvor man før kjøpt nye vanger?Skal sveise det lille som er av rust Posetivt overasket over hvor lite rust det egentlig var på den CapriTurbo på Capri forumet bestillte en komplett vange fra http://www.steelpanels.co.uk Delene derfra koster litt, men som sakt fikk han komplett vange. Med fremre fjærfeste alle forsterkningene inni og alt av hull og braketter på riktig sted. Utrolig bra kvalitet. Her får man også mindre biter om ønskelig.. De har normalt vanvittig lange leveringstider, men pga finanskrisa er denne nå mye bedre. Kan absolutt anbefales.
GranadaMK1 Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 Ikke så mange jeg kjenner som har capri.Så er vell en sjelden bil etter hvert. Håper på og få den grønne min på veien igjen i løpet av 2009. Du må hive ut noen bilder av ditt prosjekt Tombra Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
Tombra Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Se her ja, bra respons over natta Skal få tatt noen bilder etterhvert, men er ikke så mye å vise fram slik den står nå.Er en hvit MK3 GT4, som er ribbet innvendig og i motorrom. Kun elnett og taktrekk igjen, + understell.Vidre skal understellet av, og bilen sendes til sandblåsing. Klarer bare ikke å bestemme meg for hvilken farge jeg skal ha på den KIB; takk for linken! skal plukke ned tanken å sjekke resten av vangen, er den dårlig er det vel like greit å bestille ny, når resten av bilen er såppas bra Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Tombra Posted May 2, 2009 Author Posted May 2, 2009 Noen bilder: Her fra jeg var å hentet den: Trygt påplass i garasjen: Rustfritt motorrom: Interiør plukket ut: Her står den å lurer på om den noengang får ut på veien igjen Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
KIB Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Ser jo kjempe bra ut denne!! Denne er absolut verd en ny rammevange. Her er det bare å stå på! Hva er planen her da? Skal originalmotoren tilbake i bilen igjen, eller er det full modifisering/trimming?
Tombra Posted May 2, 2009 Author Posted May 2, 2009 Planene videre er som sagt å rive av understell for så å levere karosseriet til sandblåsing og grunning. Alt av understell sandblåses og pulverlakkeres. Nye foringer. Ang motor blir det nok ikke noe orginalmotor, kjøpte bilen uten motor/gir.Har en 2.0 Zetec stående ribbet i bukk her, og MS liggende på hylla...2.0 Zetecturbo burde få fart på børsa? Mulig det kommer neddi en "enklere" motor imellomtiden, dersom kjørelysten skulle bli for stor Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Tombra Posted May 16, 2009 Author Posted May 16, 2009 Hvilke alternativer har man når det gjelder bensintank? skal inn med Zetec-motor, må jeg da bruke tank fra feks 2.8I? Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Minibønna Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Kunne gjerne ha tenkt meg Capri men, er ikke så gira på et nytt prosjekt.Hvis det noen gang blir aktuellt blir det ferdig bil! Motor uten turbo SUGER!
KIB Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Hvilke alternativer har man når det gjelder bensintank? skal inn med Zetec-motor, må jeg da bruke tank fra feks 2.8I? Det enkleste er å bruke en 2.8i tank. Men de er populære og blir derfor både dyre og vanskelige å få tak i. Et annet alternativ er å bruke originaltanken men da må du rigge deg til med en svirlpot. Se her http://caprisport.com/ Litt nede til høyre på siden er det bilde av en. Trykk på bilde og det kommer opp lit mere info..
Tombra Posted May 18, 2009 Author Posted May 18, 2009 Hmm får spekkulere litt på det da. Hvordan er det å skaffe glass til mk3? Trenger frontrute, og gjerne sideruter bak. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
KIB Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Nye frontruter begynner å bli vanskelig å få tak i. De siste frontrutene Bilxtra kjeden kunne skaffe ble solgt i fjor vinter. Jeg og en kamerat kjøpte de 3-4 siste Brukt er det nok lettere, men det er langt mellom brukte frontruter uten steinsprut.. Sideruter er vel lettere å få tak i, men det finnes flere typer: faste eller åpningsbare, klare, grønntona eller bruntona. Har muligens noen klare åpningsbare sideruter, og en noe slitt frontrute liggende, men må lete litt..
Tombra Posted June 7, 2009 Author Posted June 7, 2009 Rustfri Capri Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
KIB Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 Dette blir bra! Ble det avdekket noen større rustproblemer/rustangrep etter sandblåsingen eller ser det fremdeles bra ut?
Tombra Posted June 12, 2009 Author Posted June 12, 2009 (edited) Ingen (!) overaskelser etter blåsinga. Hver eneste lille bulk kom riktignok godt fram etter grunninga, men da vet man hva man har å jobbe med.Neste på programmet er å fyre opp Kemppi'en og bytte ut de platebitene som er dårlige. Så blir det vel en runde til med grunning for å holde rusta trygt på avstand Litt usikker ang rammevangen. Gutta i england melder om 2-3 mnd leveringstid...RS Euroford skulle ha 8150,- for vange + lyktehus. Fikk ikke svar ang leveringstid derfra, muligens fra samme leverandør?? Edited June 12, 2009 by Tombra Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
2.8i TIC Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 jeg har en skrot bil, der kunne du sikkert fått ut både lyktebrønn og vange om det er av interesse?
Caprinut Posted August 27, 2009 Posted August 27, 2009 Se her ja Alltid gøy med et Capri prosjekt. Selv har jeg ingen for tiden, men ønsket er der sterkt og ikke mindre etter å ha vært på det årlige landstreffet... 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S
Robin. Posted September 1, 2009 Posted September 1, 2009 Hei folkens da er jeg blitt ett nytt medlem i denne klubben henta meg en Capri 77 mk2 nå for bare noen få timer siden. må gjøres noe med den men tenkte å forhøre meg litt her. har drømt lenge om å sette i en 24v cossi motor med manuell girkasse. men er det mulig å få godkjent til gate bruk? å eventuelt va må til for å få nødvendige papirer. (Har ikke så god peiling på capri/skjennerelt Ford egeterlig)
Tombra Posted August 29, 2010 Author Posted August 29, 2010 Denne er nå tilsalgs, om noen er interesert i et prosjekt. Står som vist på de siste bildene, nedplukket, rustfri og sandblåst. Har alt av deler forutenom motor, gir, teppe og sideruter bak. Alt dette kan skaffes. Ta kontakt om du er interesert, SMS/ tlf 97183876selges pga døgnet har for få timer, og uka for få dager! Tommy Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now