vingebil_ Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 hvilken vei skal bandasjen sitte? med tråder inn, eller "folie" inn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Ville jo tro at foilen skal ut.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Ville jo tro at foilen skal ut.. Ville faktisk trodd motsatt :S Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Follie på eksosbandasjen? Det har jeg aldri sett. Har ikke det på min fra Termotech ihvertfall. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 (edited) Det er med aluminiumsfolie? En kompis som styrer med en RX7 for en kompis av seg har lagt dette laget ut, manifold og downpipe. Edited April 27, 2009 by k_drey Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingebil_ Posted April 27, 2009 Author Share Posted April 27, 2009 det er en slags form for folie ja det ryker bra når jeg har kjørt en liten tur, er det liksom normalt det da? (Av bandasjen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 det er en slags form for folie ja det ryker bra når jeg har kjørt en liten tur, er det liksom normalt det da? (Av bandasjen) Hvis dere dynka den i vann før dere surra rundt, som man skal, så skal det ryke Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Skal ryke, men anbefaler deg å kjøpe en boks med coating og spraye på. Mindre sjangs for at det tar fyr om du får olje på osv.. Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingebil_ Posted April 28, 2009 Author Share Posted April 28, 2009 Hmm.. ok.. så bare så utrygt ut at det skulle ryke så. har ikke lyst til at det skal begynne å brenne heller coating? hva er det, og hvor får man kjøpt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Får kjøpt det på burtonpower. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 noen som har prøvd bandasjen som biltema selger? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 noen som har prøvd bandasjen som biltema selger? Bare surra eksos med den hittil, så har ingen erfaringer mtp. holdbarhet Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 bruker den fra biltema selv, den billigste varianten. har stått på min manifoil og DB siden julaften. ser bra ut enda.. har 3 lag på den, men brenner meg selvom mener å ha lest at man kan ta på dem ganske så lenge.. men men, er mye kaldere med bandasje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Hmm.. ok.. så bare så utrygt ut at det skulle ryke så. har ikke lyst til at det skal begynne å brenne heller coating? hva er det, og hvor får man kjøpt? Du får kjøpt den hos Vangbo http://www.vangbo.no/ Har kjøpt min der. Ikke vits å kjøpe en boks helt ifra England.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Er det med folie skal nokk folien ut.. Coating er nokk ikke noe som fungerer så bra på alu folie? Min erfaring med eksos bandasje er at det ikke holder lenge.. men så har ikke jeg prøvd med coating og det skal jo hjelpe på holdbarhet.. Normalt at det røyker litt, røyka hvertfall litt fra min.. Men er det mye røyk det er snakk om? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingebil_ Posted April 29, 2009 Author Share Posted April 29, 2009 Det var en del røyk ja, men etter at den har fått stå å gå seg varm et par ganger, så ser det egentlig ut til at det ikke blir noe særlig mere røyk. Kan hende det var 1gangs tilfelle men får prøve å ha på slik coating Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Kan nok hende det rykker litt mer når du får kjørt den varm igjen.. Gjorde det med min i allefall. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingebil_ Posted April 29, 2009 Author Share Posted April 29, 2009 ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 Coating skal hindre varmelekkasje, men med slik spray er det ikke rare greiene det hindrer.Det er til stor hjelp om du skulle få oljesøl ogl, da skal ikke olja trekke inn i bandasjen og ta fyr. Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts